دوئل بنتلی کانتیننتال و آستون‌مارتین DB11

یک‌شنبه 3 دی 1396 - 09:00
مطالعه 7 دقیقه
Bentley-Continental-VS-Aston-Maetin-DB11
گروهی که امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به سراغ آن رفته‌ایم گروه کوپه‌های بزرگ لوکس است که در...
تبلیغات

گروهی که امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به سراغ آن رفته‌ایم گروه کوپه‌های بزرگ لوکس است که در دوئل قبلی آن مرسدس بنز SL و برابر لکسس LC قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً تعداد 2446 رأی به ثبت رسیده است که مرسدس بنز توانست با دریافت 1227 عدد از آن‌ها با اختلافی بسیار جزئی یعنی با کسب 50.1 درصد از آراء پیروز گردد درحالی‌که لکسس با 1219 رأی یعنی تنها هشت عدد کمتر مغلوب شد. امروز اما دوئل دیگری از گروه کوپه‌های بزرگ لوکس میان آستون‌مارتین DB11 و بنتلی کانتیننتال برگزار شده است. البته هردوی این خودروها قبلاً در دوئل‌های مجزایی شرکت کرده‌اند اما ازیک‌طرف آراء آستون‌مارتین DB11 با رقیبش یعنی رولزرویس ریث در ابتدا دقیقاً مساوی بود که به همین دلیل تصمیم بر این شد که هردوی آن‌ها راهی مرحلهٔ بعدی شوند اما پس از گذشت چند ماه،  آراء ریث کمی بالاتر رفته و DB11 با اختلافی بسیار جزئی شکست خورد. از سوی دیگر بنتلی کانتیننتال هم در دوئلی در برابر مرسدس بنز S کلاس کوپه قرار گرفته و مغلوب شد اما چندی بعد نسل جدید آن معرفی گردید. به همین دلیل برای اینکه به هردو خودروی آستون‌مارتین DB11 و بنتلی کانتیننتال شانس دوباره‌ای داده باشیم آن‌ها را در یک دوئل به رقابت دعوت کرده‌ایم.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری 6

مازراتی گرن توریزمو

مرسدس بنز S کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری 6

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

رولزرویس ریث

فراری GTC4

مرسدس بنز SL

لکسس LC

آستون‌مارتین DB11

بنتلی کانتیننتال

مرسدس بنز SL

؟

بنتلی کانتیننتال

کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقه‌ای است که پیشینهٔ آن به سال 1952 بازمی‌گردد. البته قبل از آن در سال 1939 لینکلن از این نام استفاده کرده بود و به‌تازگی هم آن‌را احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال 1965 از این نام برای یک سدان لوکس در نسل‌های مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسل‌ها نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم ساخته می‌شد. سپس برای مدتی نزدیک به 20 سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال 1985 بنتلی که در آن سال‌ها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال 1991 بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکس‌واگن بر بنتلی، در سال 2003 نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکس‌واگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آن‌را نسل اول دوران جدید کانتیننتال می‌دانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. سپس در نمایشگاه پاریس 2010 نسل دوم این کوپهٔ لوکس معرفی شد که تولید آن با انجام چند فیس‌لیفت و به‌روزرسانی تا امسال ادامه داشت اما نهایتاً نوبت به نسل سوم رسید که برای اولین بار در آگوست امسال معرفی شده و در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درآمد. این نسل از کانتیننتال روی پلت‌فرم MSB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با پورشه پانامرا مشترک است. نسل قبلی کانتیننتال با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه می‌شد اما نسل کنونی فعلاً تنها با موتور دوازده سیلندر معرفی شده و هنوز نمونهٔ هشت سیلندر آن ارائه نشده است. این پیشرانه از نوع 6 لیتری توئین توربو با همان آرایش W شکل سابق است که 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد.

آستون‌مارتین DB11

پیشینهٔ محصولات سری DB آستون‌مارتین به سال 1948 و مدل DB1 بازمی‌گردد. این خودرو اولین محصول آستون‌مارتین تحت مدیریت آقای دیوید براون بود که حروف D و B در نام آن از نام همین مدیر جدید گرفته شده بود. بدین ترتیب حیات سری DB آستون‌مارتین آغاز شده و در نسل‌های مختلف به تولید رسیدند درحالی‌که همچنان این شیوهٔ نام‌گذاری در محصولات آستون‌مارتین حفظ شده است. سری DB در محصولات آستون‌مارتین را می‌توان مخصوص پرچم‌دارهای تولید انبوه دانست چراکه همواره خودروهای DB از بالاترین محصولات آستون‌مارتین بوده‌اند. جدیدترین عضو این خانواده، مدل DB11 است که به‌تازگی معرفی شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2016 به‌عنوان جایگزین مدل DB9 معرفی شد. مدلی که خود جایگزین DB7 بود و از سال 2004 تا 2016 تولید می‌شد. آستون‌مارتین برای DB11 اقدام به طراحی و ساخت یک پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاملاً جدید کرده است که طبق روند جاری در صنعت خودروسازی، برای اولین بار به سیستم پرخوران مجهز شده است. این موتور از نوع 5.2 لیتری V12 توئین توربو است که 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته آستون‌مارتین چند وقتی است که همکاری‌هایی را با مرسدس بنز آغاز کرده است و به همین دلیل به‌تازگی نسخهٔ هشت سیلندر DB11 را هم معرفی نموده که از پیشرانهٔ 4 لیتری توئین توربوی مرسدس-آام‌گ استفاده می‌کند. این همان پیشرانه‌ای است که در طیف گسترده‌ای از محصولات مرسدس-آام‌گ مانند AMG GT، S63 و C63 بکار می‌رود و در DB11 حدود 520 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با بنتلی کانتیننتال همان نسخهٔ دوازده سیلندر DB11 را انتخاب کرده‌ایم. به‌تازگی نسخهٔ کابریولت این گرند تورر لوکس بریتانیایی نیز با نام Volante معرفی شده است.

 

مشخصات فنی

آستون‌مارتین DB11

بنتلی کانتیننتال

پیشرانه

5.2 لیتری V12

6 لیتری W12

تنفس

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

600 اسب بخار

635 اسب بخار

گشتاور

700 نیوتن متر

900 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

3.9 ثانیه

3.6 ثانیه

مسافت 400 متر

12.3 ثانیه

11.8 ثانیه

حداکثر سرعت

320 کیلومتر/ساعت

335 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

13.8 لیتر (ترکیبی)

14.1 لیتر (ترکیبی)

وزن

1950 کیلوگرم

2245 کیلوگرم

طول

4.74 متر

4.80 متر

فاصلهٔ محوری

2.80 متر

2.85 متر

قیمت پایه

214,820 دلار

202,000 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9904466]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.