آستون مارتین

همه آنچه درباره استون مارتین DBX می‌دانیم

به نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۹ می‌رویم که در رویدادی پر زرق و برق، استون مارتین از کانسپتی چهار چرخ محرک با نام لاگوندا رونمایی کرد و البته این یک سدان نبود بلکه ظاهری شبیه یک کراس اوور داشت. اگرچه این کانسپت هرگز به خط تولید راه نیافت اما باعث شد بریتانیایی‌ها سرانجام به دنبال تولید یک کراس اوور باشند.


به امروز می‌رسیم که استون مارتین در حال طی فازهای نهایی توسعه‌ی اولین کراس اوور خود با نام DBX می‌باشد. البته این خودروساز در روزهای اخیر نام وارکای را هم ثبت کرده است.


شکی وجود ندارد که ظاهر این کراس اوور بحث‌هایی را در میان طرفداران استون مارتین به وجود خواهد آورد؛ اما به یاد داشته باشید که پورشه نیز در زمان معرفی کاین با همین موضوع روبرو شده بود و حالا پول پارو می‌کند!


نمای جلوی کراس اوور استون مارتین در سلطه‌ی جلوپنجره‌ی خاص این برند خواهد بود. شکل این بخش مشابه جدیدترین نسل ونتیج خواهد بود. چراغ‌های جلوی نازک، گلگیرهای برجسته و کاپوت عضلانی نیز باعث ایجاد ظاهری باابهت خواهند شد.


در پروفایل جانبی پانل‌های درب قلدر و عضلانی و خط شانه‌ی برجسته به چشم خواهند خورد. بخش عقبی کمی سرراست و جادار خواهد بود و در بخش پایانی هم چراغ‌های عقب ظریف و LED و سیستم اگزوز دوبل تکمیل کننده‌ی ظاهر این کراس اوور لوکس خواهند بود.


انتظار می‌رود استون مارتین DBX در زمان عرضه با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ساخت AMG همراه شود. این قلب آهنین در مدل‌های ونتیج و DB11 هم بکار رفته است. پیشرانه یاد شده قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۸۵ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF همراه شده است. در آینده نیز پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر هم عرضه خواهد شد.

مدل‌های پایه‌ی این کراس اوور احتمالاً می‌تواند با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر هیبریدی ملایم مرسدس بنز نیز عرضه شود. شاید در آینده یک مدل تمام الکتریکی هم عرضه شود.


نیروی پیشرانه از طریق سیستم چهار چرخ محرک به زمین منتقل خواهد شد. وجود سیستم تعلیق بادی و پیشگیری از چپ کردن فعال باعث خواهد شد DBX در مسیرهای متفاوت به راحتی حرکت کند. البته نباید از این کراس اوور انتظار آفرود جیپ را داشته باشید.


شایعات زیادی درباره‌ی پلتفرم DBX منتشر شده و برخی می‌گویند این خودرو از پلتفرم مرسدس استفاده خواهد کرد اما به احتمال زیاد شاهد معماری جدید ساخته شده از آلومینیوم خواهیم بود.

dbx
استون مارتین DBX باید به مصاف رقبایی همچون مزراتی لوانته، پورشه کاین، بنتلی بنتایگا، فراری پورسانگ، آلفارومئو استلویو، جگوار اف پیس و لامبورگینی اوروس برود.


انتظار می‌رود این کراس اوور در سال آینده رونمایی شده و اواخر همان سال وارد نمایندگی‌های فروش شود.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1367 ديدگاه)

    تنها انتخاب برای کسی که میخواد لامبو اوروس نخره همین ماشین
    البته از نظر خاص بودن وگر نه در بحث فنی انتخاب های شایسته ای دیگه هستن
    ولی به طور کلی از این روند خوشحال نیستم به مکلارن حق میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mohammad

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1367 ديدگاه)

      و دوستان با اینکه ربطی به مطلب نداره جا داره بگم
      بلیزر جدید دیروز به نمایندگی های شورلت رسید اولین ویدیوی برسیش در یوتوب هست خیلی زیباست پیشنهاد میکنم ببینید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Ferrari

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1778 ديدگاه)

      مکلارن اگه منابع مالی و تواناییشو داشت حتما وارد این کلاس میشد.شما فقط یک روی سکه رو میبینی و اونم محصولات خیابانی مکلارنه موتور اسپرت چی؟؟ دو سه روز پیش بودجه تیمهای فرمول یک منتشر شد و فراری فصل ۲۰۱۸،بابت تحقیق و توسعه ۴۱۰ میلیون یورو هزینه کرد.این مبلغ با دستمزد رانندها و کارکنان تیم فراری و هزینه ساخت ماشین به ۵۷۰ میلیون یورو میرسه.فقط یک فصل فراری بیش از نیم میلیارد یورو هزینه میکنه مرسدس هزینه تحقیق و توسعه ۴۰۰ میلیون یورویی داشت ردبول ۳۱۰ میلیون و رنو ۱۹۰ میلیون یورو.مکلارن جزو ۴تیم از لحاظ بودجه نبود.جالبه بدونید سال ۲۰۱۲ مکلارن بودجه ۲۶۰ میلیون یورویی داشت .تو همین فصل ۲۰۱۸ یکی از مهندسان تیم مکلارن گفته بود مکلارن حتی پول نداره به مهندسان تیمش پاداش بده.میگفت شبانه روز کار کردیم تا برای جایزه بزرگ اسپانیا (فکر میکنم اسپانیا بود ) اپدیتهارو اماده کنیم و بجای پاداش به ما شکلات دادن .
      http://majalekhodro.com/8113 اینم لینک خبر
      مکلارن این دوران بیشتر از هر زمان دیکه ای به پول نیاز داره و اگه ممکن بود حتما شاسی بلند میساختن.
      تو متن هم نوشته از پورشه هم انتقاد میشد اما پورشه الان داره پول پارو میکنه.وارد نشدن به این کلاس پرسود به نظر من حماقته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Bideski

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    وای که اگه بیاد چه غوغایی بشه
    یه تیکه به پازل شاسی بلندای لوکس و اسپرت اضافه میشه که البته با اومدن شاسی بلند فراری خوب خوب جمعشون جمع میشه….
    چه شوددد….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. M

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2373 ديدگاه)

      فکر نکنم فراری تن به اس یو وی ساختن بده!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ferrari

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1778 ديدگاه)

        دوست عزیز فراری اسم شاسی بلندش رو هم اعلام کرده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. M

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2373 ديدگاه)

          خیلی پروژه های این چنینی هستن که حتی تا پای عرضه و معرفی رسمی هم میرن اما پاشون به خط تولید نمیرسه
          وگرنه خبر نام گذاریش رو که خیلی وقت پیش تو همین پدال گذاشتن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Ferrari

        ۱۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1778 ديدگاه)

        دوست عزیز فراری خیلی وقته این بخش از بازارو زیر نظر گرفته بود و تصمیم گرفتن شاسی بلند بسازن منابع مالی فراری مثل فولکس واگن زیاد نیست که اینطوری هدر بدن.۲۰۲۲ شاسی بلند فراری رو خواهید دید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. emad1990

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اونجور که از عکسا پیداست کراس اور کوپه نیست یه کلاسه جدیده
    سدان لیفت بک کراسه(از خودم ساختم)-مشابهش هم بنز رندر زده بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا