آستون مارتین

همه‌چیز در مورد آستون‌مارتین والهالا، به دنبال شکستن رکورد نوربرگ‌رینگ

آستون‌مارتین والهالا سوپرکاری با ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ هزار دلار قیمت است که قصد شکستن رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را دارد.

در سبد محصولات آستون‌مارتین همهٔ توجهات معطوف هایپرکار والکری با پیشرانهٔ V12 کاسورث و طراحی آدریان نیوی است و شاید کسی خیلی به مدل والهالا توجه نداشته باشد اما این خودرو هم مشخصات چشمگیر و شایان توجهی دارد. والهالا دومین محصول تولیدی موتور وسط آستون‌مارتین و دومین مدل هیبریدی آن محسوب می‌شود. به گفتهٔ «لارنس استرول» رئیس آستون‌مارتین، درحالی‌که والکری سه میلیون دلار قیمت دارد و تنها ۲۷۵ دستگاه از آن ساخته می‌شود، والهالا تا چند سال در سبد محصولات شرکت باقی خواهد ماند.

البته والهالا هنوز هم خودرویی گران و تولید محدود خواهد بود اما افراد بیشتری امکان خرید آن را خواهند داشت زیرا قیمتی زیر یک میلیون دلار داشته و ۹۹۹ دستگاه از آن ساخته می‌شود. والهالا ابتدا قرار بود مدلی بین ونکوئیش و والکری باشد. در برنامهٔ قبلی آستون‌مارتین، ونکوئیش جدید به‌عنوان یک سوپراسپرت موتور وسط تولید سری برای رقابت با خودروهایی مثل فراری ۲۹۶ GTB و مک‌لارن ۷۲۰S در نظر گرفته شده بود اما برنامهٔ ونکوئیش موتور وسط لغو شد و این نام برای جانشین موتور جلوی DBS با پیشرانهٔ V12 استفاده خواهد شد.

درنتیجه، والهالا به تنها سوپرکار موتور وسط آستون‌مارتین تبدیل می‌شود که پایین‌تر از هایپرکار والکری قرار خواهد گرفت. از این ماشین همچنین به‌عنوان پایه و اساسی برای چندین مدل دست‌ساز استفاده خواهد شد که آستون قصد دارد هرسال به بازار عرضه کند. به گفتهٔ استرول، والهالا نه صرفاً در همان یک نمونه‌ای که معرفی شده بلکه در انواع مختلفی به بازار عرضه خواهد شد.

والهالا عناصر شاسی فیبر کربنی والکری را قرض گرفته است اما خبری از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی نخواهد بود و بجای آن از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور نسخه‌ای از پیشرانهٔ میل‌لنگ تخت مرسدس AMG GT بلک سریز است. در والهالا اما دو موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی می‌کنند که در جلو نصب شده‌اند و مجموع قدرت را به ۹۵۰ اسب بخار می‌رسانند. نیروی پیشرانهٔ بنزینی از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و آستون‌مارتین وزن خشک ۱۵۵۰ کیلوگرمی را هدف قرار داده است.

والهالا که در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۶۳۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند، ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. همچنین به گفتهٔ آستون‌مارتین، این خودرو می‌تواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کند که دقیقاً مطابق با زمان رکورددار کنونی این پیست یعنی مرسدس AMG One است. انتظار می‌رود قیمت والهالا از حدود ۸۰۰ هزار دلار آغاز شود و سال آینده برای فروش راهی بازار گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Aranmilan

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    افسوس که برقی شدن قراره همه ماشینارو شبیه هم کنه

    موافقم 28
    مخالفم 3
  2. Joker

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (532 ديدگاه)

    انصافا زیباتر و کاراتر از والکریه…

    موافقم 48
    مخالفم 8
  3. R@min

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    با موتور مرسدس، ادعای ب زیر کشیدن یه مرسدس رو داره. البته بهترین موتور ممکن رو انتخاب کردن، M178 LS2 تنها موتور در حد F154 فراری هست !!! والهالا نسبت به SF90 برتری وزنی خوبی داره و بنظر بتونه SF90 شکست بده.

    متاسفانه اخبار حول مدل کوروت زورا و ZR1 خیلی ناامیدکننده شد و با محصولات خپل و با تکنولوژی عقب افتاده هیبریدی E-RAY روبرو می شیم که با قیمت زیر ۳۰۰ هزار دلار کلی پتانسیل رو حروم کردن و تنها رقیب درست حسابی فراری ها همین والهالا خواهد بود.

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. a

      ۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      به نظر منم نمی تونه رکورد بنزو بزنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. *ALI*

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    قشنگ معلومه بیشتر برای توی پیست طراحی شده از شکل فرمونش گویا هست ولی دیگه چرا همه میخوان توی پیست نوربرگ رینگ دور بزنن یا رکوردش بشکنن

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Amirreza.M

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (273 ديدگاه)

      تو گرند تور دقیق یادم نیست جیمز بود یا جرمی که گفت ماشینی که برای رکورد نوربرگ رینگ طراحی بشه به درد روندن نمیخوره
      پ.ن اگه پس و پیش گفتم اصلاح کنید یکم حافظم ضعیفه

      موافقم 11
      مخالفم 4
  5. مجتبی .

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    خوبه که بتونه بزنه تا رقابت داغ بمونه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  6. قاسم

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مرسدس با موتور خودش ماشین درست میکرد برا پیست اگه راست میگه!

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. حسین دهمرد

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      مگه همه چی موتوره؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. قاسم

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        منم همینا میگم

        موافقم 0
        مخالفم 1
  7. مازیار

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    اونی که بیشتر از همه ارزش انتظار رو داره جانشین ۱/۲ میلیون پوندی DBS با موتور V12 جلو هست

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. خاص

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    باتوجه به اینکه sf90 stradale ۲۰۱۹ بخاطر وزنِ کمش نسبت به رووئلتو، سریعتر از رووئلتو در خط مستقیم هست، در نتیجه رقیب مستقیمِ رووئلتو همین والهالا خواهد بود که وزنِ کم‌تر و قدرت کمتری داره و تقریباً در حد رووئلتو هست در مسیر مستقیم.

    طرفدار فراری نیستم ولی حتی مدل ۲۰۱۹ sf90 stradale در مسیر مستقیم از هردوی از ماشین‌ها سریعتره.
    هم از رووئلتو و هم از والهالا. بخاطر نسبت قدرت به وزنِ مناسبش.

    مدل ۲۰۲۳ sf90 xx در خط مستقیم عملکردی در حد amg one داره.

    موافقم 19
    مخالفم 10
  9. خاص

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    توی پیست هم این‌ها زمان یکسانی رو ثبت میکنند (همگی سطح ۳ هستند):
    Senna و SF90 2019 و Porsche GT2RS 992 و GMA T50

    این‌ها هم زمان یکسانی رو در پیست کسب ثبت میکنند و همگی یک‌درجه سریعتر از خودروهای بالا هستند (همگی سطح ۲ هستند):
    AMG one و SF90 XX 2023 و Valhalla و Imola و Porsche GT1 2024

    این‌ها هم زمان یکسانی رو در پیست کسب ثبت میکنند و همگی یک‌درجه سریعتر از موارد قبلی هستند (همگی سطح ۱ هستند):
    Valkyrie و CZinger 21C و Redbull RB17 (نسخه خیابانی‌ش)
    و همچنین این فراری https://www.pedal.ir/ferrari/2025-ferrari-hypercar-spy-video/

    دقت کنید خودروهایی مثل مکلارن سولوس و بوگاتی Bolid و T50.S و AMR Pro و FXXK و P1GTR و Zonda R Evolusion و Huayra R و VolksWagen ID.R و McMurtry Spéirling PURE و غیره هیچکدوم رقیبِ خوروهایی که در بالا نوشتم نیستند.
    چون هیچکدوم مجوز تردد در شهر رو ندارند و اختصاص به پیست دارند.
    اگه بخوان رکورد بزنند باید رکوردِ (919 Hybrid Evo) رو بزنند: 05:19 در نوربرگ‌رینگ

    موافقم 13
    مخالفم 15
    1. S

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      تو با چه رویی به amg one میگی سطح 2 ؟ این‌ ماشینایی که بالا گفتی از amg one بهترن اگه میتونن بیان رکوردش بزنن چرا نمیزنن ؟؟؟ برا خودت بالا یه جوکی گفتی جای دیگه نگو. amg one رکورد پیست با اختلاف 8 ثانیه زده که تو بهش بگی سطح 2 ؟ داداش تو اصلا راجب ماشین چیزی نگی بهتره. همه اون ماشینایی هم که بالا گفتی اگه میتونستن رکورد amg one بزنن مطمعن باش تا الان میزدن نزدیک 10 ساله رکورد پیست یا دست بنز یا پورشه بعد تو اومدی به بنز میگی سطح 2 ؟؟؟ خدایی قبل اینکه بخای حرف بزنی اول یکم فکر کن …😂😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 15
    2. a

      ۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      AMG One رکوردار نوربرینگه اونوقت بهش می گی سطح 2؟
      به نظرم نظر ندی بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. مهردادکمال

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    بعیده رکورد amg1 رو بزنه بایست منتظر موند و دید

    موافقم 7
    مخالفم 19
  11. خاص

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    به (نسبت قدر به وزن) و شتابِ این دو ماشین نگاه کنید:
    https://fastestlaps.com/comparisons/7ck3p67mnzs0

    نسبت قدرت به وزنِ والهالا درحد رووئلتو هست.

    موافقم 10
    مخالفم 7
  12. خاص

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    همچنین (نسبت قدرت به وزن) این دو خودرو که عملکرد یکسانی رو در شتاب به وجود میاره.

    https://fastestlaps.com/comparisons/himl07333ub6

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      قدرت به وزن با شتاب همیشه نسبت مستقیم نداره

      موافقم 13
      مخالفم 9
  13. حسین کاظمی

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کپی از پاگانی

    موافقم 2
    مخالفم 12
  14. محمدهادی

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2148 ديدگاه)

    جلوی خودرو بسیار زیبا و پر مفهوم طراحی شده،آدمو بشدت یاد ابرخودروهای گذشته این شرکت میندازه،مثل Xj220 دهه نود
    خودرویی با این حال پوزه و بشدت عریض و کم ارتفاع
    حتی دم عقب خودرو هم بسیار شبیه همون XJ 220 اسطوره ست
    من دوستشدارم،با اصالته

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      زیبایی و جذابیت رو باهم داره و جمع این دو مقوله خیلی کمیابه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  15. خاص

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    آقای S

    نمیدونم چند سالتونه و چند ساله که اهل مطالعه در مورد هایپرکارها و سوپرکارها هستید. (اگه بگید ممنون میشم.)

    شما یه‌‌چیزی شنیدی که مثلاً AMG one رکورد نوربرگ‌رینگ رو زده خیال میکنی دیگه تا روز قیامت کسی نمیتونه رکوردش رو بزنه.

    AMG ONE خودروی قابل توجهی هست ولی نه درحدی که هیچ رقیبی نداشته باشه.

    همون ۸ ثانیه اختلافی که شما اشاره کردی، میدونی نسبت به چه ماشینی داره؟
    نسبت به یه سوپر کار نه هایپرکار.
    تازه اونم نسل ۹۹۱.۲
    نه نسلِ ۹۹۲

    شما هیچ توجهی به بقیه‌ی خودروهایی که نام بردم نکردی.

    شما نمیدونی بقیه‌ی خودروهایی که نام بردم در چه حد هستند.

    مثلاً نمیدونی CZinger 21C در کدوم پیست‌ها رکورد دار هست.
    نمیدونی دقیقاً چقدر قدرتش بیشتر از amg one هست.
    نمیدونی دقیقاً چندصد کیلو ازش سبک‌تر هست.

    یا مثلاً درمورد Pagani Imola چیزی نمیدونی.
    که دقیقاً چه گشتاوری داره.
    نمیدونی گشتاور چه تاثیری در عملکردِ خودرو داره.
    نمیدونی دقیقاً چندصد کیلو از amg one سبک‌تره.
    نمیدونی تاثیر وزن در لپ‌تایم چقدر هست.
    نمیدونی Huayra ۲۰۱۰ در زمان خودش رکورددارِ پیستِ تاپ‌گیر بود‌.
    نمیدونی Imola چه تغییراتِ اختصاصی‌ای بهش اضافه شده و چه ارتقاءهای وحشتناکی نسبت به مدلِ رکوردزنِ ۲۰۱۰ پیدا کرده.

    درمورد بقیه‌ی خودروها هم همچنین.

    درمورد والکری خودت برو تحقیق کن که چه ویژگی هایی داره.

    درمورد GT2RS مدل ۹۹۲ که قراره چند ماه دیگه معرفی بشه برو تحقیق کن.

    فقط توی ذهنت اینه که “هایپرکارِ” مرسدس تونسته با اختلاف ۸ ثانیه رکوردِ یه “سوپرکار” قدیمی رو بزنه.

    یه‌کم فکر کن که مدل ۹۹۲ همون سوپرکار که قراره چند ماه دیگه معرفی بشه ، طبیعتاً قوی‌تر و سبک‌تر و توانا تر از مدل ۹۹۱.۲ هست.

    با این وجود من نگفتم مدل ۹۹۲ در حد amg one هست.

    برو بخون چی نوشتم.

    ببین غیر از amg one اسمِ چه خودروهایی رو نوشتم.
    و هرکدوم رو در چه سطحی نام بردم.

    بعدش نظرِ علمی بده. درخدمتم.

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. S

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      تو هنوز اینو نمیدونی معتبر ترین پیست دنیا نوربرگ رینگ هستش بعد اومدی راجب ماشین نظر میدی ؟؟؟ بعدم من هرچی باشه از تو بیشتر میدونم راجب ماشین اینو مطمعن باش . همون ماشینایی که میگی اگه میتونن بیان رکورد وان بزنن پس چرا نمیان بزنن ؟؟‌؟ تو اول برو یاد بگیر که معتبر ترین پیست دنیا نوربرگ رینگ بعد بیا راجب ماشین نظر بده کارخونه بنز انقدر بزرگه و قدمت داره که میدونه چه ماشینی میسازه اتفاقا تو از رو تعصب میای نظر میدی که به amg one میگی سطح 2 وان داره تو همه پیستا رکورد میزنه معتبر ترینشونم نوربرگ رینگه بعد تو اومدی میگی اون‌ماشینا از وان قویترن خدایی راجب ماشین نظر نده

      موافقم 7
      مخالفم 11
    2. S

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      بعدم بچه جون تو هنوز اینو نمیدونی موتورای پاگانی و استون مارتینو بنز میزنه بعد داری از قبال اونا برا مرسدس کری میخونی تو اصن میدونستی انجینای پاگانی و آستون مارتین خود بنز میزنه میدونستی موتورشون مرسدس ‌amg هست؟ پس تو قبل اینکه بخای راجب یه کارخونه قدر حرف بزنی اول راجبش تحقیق کن بعد بیا اینجا جوک بگو …

      موافقم 3
      مخالفم 9
  16. خاص

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    بقول یه کاربر (وقتی بچه‌ها میان توی پدال و نظر میدند و به هرچی غیر از خودروی مورد علاقه‌شون دیسلایک میدند و به خودروی مورد علاقه‌شون، چشم‌بسته لایک میدند، باید صبر کرد.

    تا مدرسه‌ها شروع بشه.)

    این‌همه سال دارم درمورد خودرو تحقیق و مطالعه میکنم اونوقت چهارتا آدمِ کم‌تجربه و میان دیسلایک میدند.

    مهم نیست.

    مهم اینه که چه اظهار نظری، با واقعیت‌های میدانی مطابق هست.

    برای مطالعه‌:
    http://WWW.Fastestlaps.com

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. S

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      تو چند سالته که داری اینطوری میگی ؟ من 33 سالمه اندازه موهای سرت راجب ماشین میدونم بیخیال ترو قرآن تو باور کن اگه سنت به 30 برسه

      موافقم 5
      مخالفم 8
  17. خاص

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    من نزدیک حدود ۹ الی ۱۳ سال سابقه‌ی بررسی سوپرکارها و هایپرکارها رو دارم. اونموقع مجله‌ی خودرو بود.

    ساعت‌هایی که در این زمینه وقت صرف کردم، شاید صدها ساعت بشه.شایدم ۱۰۰۰ ساعت.

    پیام‌هاتون مخصوصاً پیامِ اولتون: (حالا که کسی رکورد one در نوربرگ‌رینگ رو چند ماه نزده پس یعنی one هیچ رقیبی نداره) شبیه پیامِ افرادِ کم‌تجربه هست.

    انتقال خودرو از ایتالیا یا آمریکا به آلمان و کرایه‌ی پیست، مخارج زیادی داره.
    طبیعیه که در پیست‌های آمریکایی، رکوردها دست خودروهای آمریکایی باشه.
    در پیست‌های آلمانی رکوردها دست خودروهای آلمانی باشه.
    در پیست‌های ایتالیایی رکوردها دست خودروهای ایتالیایی باشه.

    من از روی پیام‌تون به شما گفتم کم‌تجربه.

    قضاوتی درمورد شخصیت شما ندارم. ممنون.

    درضمن اون مقایسه‌ای هم که منتشر کردم، روش فکر شده.

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. a

      ۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اگه لازم باشه هر چقدر هم که باید پول میدن تا رکورد بهترین پیست رو بزنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. خاص

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    پدال: (به گفتهٔ آستون‌مارتین، این خودرو می‌تواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کند که دقیقاً مطابق با زمان رکورددار کنونی این پیست یعنی مرسدس AMG One است.)

    نظر شما: (همون ماشینایی که میگی اگه میتونن بیان رکورد وان بزنن پس چرا نمیان بزنن ؟؟‌؟) (همه اون ماشینایی هم که بالا گفتی اگه میتونستن رکورد amg one بزنن مطمعن باش تا الان میزدن نزدیک ۱۰ ساله رکورد پیست یا دست بنز یا پورشه )

    نظر بنده: (قرار نیست همه‌ی شرکت‌های دنیا خودشون رو ملزم کنند به ثبتِ زمان در نوربرگ‌رینگ. طبیعیه که در پیست‌های آمریکا، ماشین‌هایی مثل 21C رکورددار باشند. در پیست‌های ایتالیا ماشین‌هایی مثل sf90 رکورددار باشند. در پیست‌های سوئد ماشین‌های رگرا رکورددار بشند. و طبیعیه که در پیست‌های آلمانی، معمولاً محصولات پورشه و بنز رکورددار باشند). (البته محصولات پورشه و بنز واقعاً جزو بهترین‌های جهان هستند در پیست ولی ماشینی مثل sf90 و senna و 21C که در غیر نوربرگ‌رینگ سریعتر از پورشه‌ها و بنز‌ها بودند ولی در نوربرگ‌رینگ رکورد ثبت نکردند، دلیل نمیشه اون‌ها رو کندتر از محصولات بنز و پورشه بدونیم. اونم فقط بخاطر اینکه در نوربرگ‌رینگِ آلمان رکورد ثبت نکردند).

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. a

      ۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      البته اگه کونیگزگ بود زیر 6 دقیقه میزد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. خاص

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    اینکه موتورای پاگانی از بنز خریداری میشه و بعدش پاگانی اون‌ها رو توسعه میده، شاید برای شما نکته‌ی (جدید و جذابی) باشه.

    ولی برای من نکته‌ای (قدیمی و قابل‌توجهی) هست.
    اولین بار وقتی بررسی هوایرا ۲۰۱۱ توسط ریچارد هاموند رو دیدم، فهمیدم.
    خیلی سال پیش بود.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. S

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      برا من نکته جدید و جذابی هستش؟ چی‌ میگی خدایی فازت چیه من از سال ۲۰۰۰ مجله ماشین میخوندم بعد تو به من میگی 2011 خیلی سال پیش بود😂😂 من اصن پاگانیو با اینکه خیلی قبولش دارم و خوشم میاد اصن رقیب مرسدس نمیدونم چون تاریخچه بنز به کل کمپانی پاگانی میارزه همین الان amg one و amg gt black مرسدس از همه مدلای پاگانی قویترن خدایی چی‌ میگی تو ؟؟ بعد میگی 9 ساله تحقیق میکنی راجب ماشین ‌؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 8
  20. خاص

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    طبق استدلال شما (اگه بنز میتونست بدنه‌ی وان رو مثل محصولات پاگانی از آلیاژ کربوتیتانیوم بسازه مطمئن باش میساخت. چرا نساخت؟؟؟ پس پاگانی بهتره.)

    این چه استدلالیه؟
    شاید نخواد از این آلیاژ بسازه.

    شاید یه شرکت نخواد توی خونه‌ی بنز ، رکورد ثبت کنه؟ آیا این دلیل میشه که پرچمدارِ اون شرکت، خودروی رکوردزنی نباشه و در پیست‌های دیگه، رکورددار نباشه؟

    مثلاً senna , sf90 , 21C که هرکدوم در پیست‌های مختلفی رکوردهای قابل توجهی دارند ولی در نوربرگ‌رینگ اصلاً ثبت نکردند.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. S

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      شما مطمعا هستی راجب ماشین تحقیق میکنی چون کسی که راجب‌ماشین تحقیق کنه سوادش زیاد باشه راجب غولی مثل بنز اینطوری حرف نمی‌زنه. اولا دوست عزیز ما داشتیم راجب عملکرد فنی صحبت میکردیم شما بحث عوض نکن ببر سمت بدنه ماشین .دوما پسر خوب اون موقع که مرسدس clk gtr و slr McLaren ساخت پاگانی نمی‌دونست ماشین چیه پس شما هیچ اطلاعی از ماشین مداری که داری میگی پاگانی بهتر از بنزه .سوما پاگانی تو کدوم پیست تا حالا رکورد زده که شما میگی بهتر از بنزه ؟ والا تا جایی که ما یاد داریم تو تاریخ تو اکثر پیستا بنز و فراری و پورشه همیشه رکوردار بودن بعد تو اومدی میگی پاگانی بهتر از بنزه ؟؟؟ خدایی فازت چیه برو یکم تاریخچه ماشینارو با دقت بخون که انقدر از رو تعصب حرف نزنی

      موافقم 2
      مخالفم 7
    2. S

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      بعدم من بحثم فقط بنز نیست من اسم amg one آوردم بخاطر این بود که شما به ماشینی که بین این همه ماشین قدرتمند اول شده میگی سطح 2 من به این خاطر اسم one رو آوردم مگه ماشینای دیگه ای هم که کنار وان بهشون گفتی سطح 2‌ همشون ماشنیای سطح بالایی هستن. راجب استون‌ مارتینم که گفتی کارخونش گفته رکورد وان میزنیم باید بگم که تو هر رقابتی همیشه کل کل هست مهم نتیجه رقابته که اگه میتونه بیاد بزنه . هروقت تونست بزنه اون موقع شما بیا بگو والکری رکورد one زد. والکری و وان جفتشون تقریبا با هم معرفی شدن پس چرا والکری تا الان نیومده رکورد وان بزنه دلیلش چیه خب اگه میتونه بیاد بزنه مگه مشکلی هست؟؟ بعد شما دقیقا ماشینایی رو داری میگی سطحشون از بنز بالاتره که انجینشونو خود بنز میزنه 😂😂😂 .تو برو ببین تو 10 سال اخیر کدوم کمپانیا تو پیست همیشه اول بودن ببین جز بنز و پورشه اسم دیگه ای میبینی؟؟ میدونی چرا چون مهندسی قوی دارن این 2 تا کمپانی بعد شما اومدی به اینا میگی سطح 2😂😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 7
  21. خاص

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    اونموقع که مدلِ پایه و ابتدائیِ هوایرا (۲۰۱۰) رکورد پیستِ TopGear رو زد، محصولاتِ خیابانیِ بنز رکورد کدوم پیست رو داشتند. (https://fastestlaps.com/tracks/top-gear-track)

    بله AMG one خودرویی هست که برای رکوردزنی توی پیست درست شده.
    و اصلاً هم حریفِ کوچیکی نیست.
    برای همین من One رو رقیبِ
    Valhalla
    و Imola
    و SF90 XX 2023
    و Porsche GT1 2024
    معرفی کردم.

    چون این‌ها تخصص‌شون چسبندگی در پیست هست.

    ولی بنز قبل از One محصولی مثل One نداشته.

    برخلاف پورشه که محصولاتِ خیابانی‌ش، همیشه رکوردزن بودند.

    یعنی میخوام بگم محصولاتِ خیابانیِ بنز رو در زمینه‌ی رکوردزنی در پیست، خیلی دسته بالا نگیر.

    غیر از One که گفتم چه حریف‌های سطح بالایی داره.

    بنظرم رکورد One در نوربرگ‌رینگ فقط و فقط توسط
    Valkyeri
    یا RB17
    یا 21C
    یا این فراری (https://www.pedal.ir/ferrari/2025-ferrari-hypercar-spy-video/)
    میتونه با اختلاف بیش از ۵ ثانیه شکسته بشه.

    نه توسط
    Valhalla
    یا Imola
    یا SF90 XX 2023
    یا Porsche GT1 2024.

    چون موارد اخیر، همگی در سطح One هستند و نمیتونند رکوردش در نوربرگ‌رینگ رو با اختلاف بشکنند.

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. S

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      قبل one محصولی اندازه one نداشتههههه😂😂😂😂😂😂😂😂😂 clk gtr و slr mclaren و c1000 که رکورد سرعت اون موقع با 430 کیلومتر شکوند اینا همشون چغندر بودن دیگه ؟؟؟ دوست عزیز شما دیگه خواهشا راجب ماشین تحقیق نکن 😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. S

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      از پایین بودن اطلاعاتت فقط همین بس که میگی رکوردهای مرسدس دست بالا نگیر 😂😂😂 آره رکورد تو نوبرگ رینگ اصلا مهم نیست فقط رکوردهای پاگانی مهمن 😂😂😂😂 مرسدس رکورد میزنه مهم نیست فقط مال ماشینای دیگه مهمن 😂😂😂😂 تو انقدر اطلاعاتت پایینه که هنوز نمیدونی رکوردی که تو نوربرگ رینگ زده میشه مهمترین ثبت رکورد تو دنیاس. بعد اومدی داری افتخارات یه ماشینی میبری زیر سوال که یکی از غول های رکورد زنی تو سرعت و پیسته. یعنی اطلاعات زیادت تو حلقم 😂😂😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 3
  22. خاص

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    گفتید مثال از درخشش محصولات پاگانی بزن، منم رکوردشکنیِ مدلِ اولیه‌ی Huayra ۲۰۱۰ در پیست TopGear رو مثال زدم.

    بذارید ۳ تا مثالِ دیگه هم خدمتت بگم:

    مدل Roadster از هوایرا BC در پیست Vairano Pro سریعتر از Black Series زمان ثبت کرده و رکورددارِ این پیسته:(https://fastestlaps.com/tracks/vairano-pro)

    در Vairano Handling Course هم سریعتر از GT2 RS زمان ثبت کرده و رکورد دارِ این پیست هم خودشه:(https://fastestlaps.com/tracks/vairano-handling-course)

    در پیست Spa Francorchamps هم بعد از خودروی Radical SR8LM دومین خودروی سریع این پیست هست:(https://fastestlaps.com/tests/snma8hc7botk)

    همه‌ی اینا درحالیه که:
    اولاً این Huayra BC RoadSter خیلی گرون و کمیابه و اینطور نیست که در پیست‌های مختلف، صدها باهاش تلاش کرده باشند.
    کلاً سه‌تا زمان ازش ثبت شده که در دوتاش رکورددار هست و در یکی‌ش مقامِ دوم رو داره.

    ثانیاً این Huayra BC RoadSter قدیمی‌تر از Imola هست.

    ثالثاً سنگین‌تر از Imola هست.

    رابعاً اسب‌بخار و گشتاورِ کمتری نسبت به Imola داره.

    خامساً اسپویلر و اسپلیترها و دیفیوزها و بقیه‌ی ارتقاءهای Imola رو نداره تا چسبندگیِ و داون‌فورسِ کم‌نظیرِ Imola رو تجربه کنه.

    با همه‌ی این‌ها من نگفتم Imola میتونه رکورد One رو “با اختلاف زیاد” بشکنه.

    از اولین پیامم تا الآن دارم میگم این دو خودرو (درکنارِ Valhalla و SF90 XX 2023 و Porsche GT1 2024) در یک حد هستند.

    حرف من این بوده که روی رکوردِ ONE در نوربرگ‌رینگ غیرتی نشید.

    تجربه ثابت کرده که رکوردها شکستنی هستند و هیچ خودرویی بی‌همتا نیست.

    فقط باید بتونیم قبل از شکستنِ رکورد، حدس بزنیم که رکوردشکنِ بعدی، چه محصولی از چه شرکتی هست.

    که من حدس‌های طبق مطالعه و تجربه‌ام در رو در ۳ سطح ارائه کردم.

    خواهیم دید.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. S

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دوست عزیز من فکر کنم افتخاراتی که مرسدس کسب کرده بدجوری شمارو سوزونده از افتخارات مرسدس یه نمونش برو تو فرمول ۱ ببین که اصلی ترین مسابقه اتوموبیل تو دنیاس . من فکر کنم شما یا مارو گرفتی یا شوخیت گرفته با این حرفایی که میزنی یا شاید هیچ اطلاعاتی راجب ماشین تو طول تاریخ نداری که داری رکوردهای تاریخی مرسدس تو انواع پیستا با پاگانی مقایسه میکنی . من جای شما باشم کلا تحقیق راجب ماشین میبوسم میزارم کنار .چون واقعا با این حرفایی که میزنی نه فقط به شعور من به شعور کسایی که واقعی از ماشین سرشون میشه داری توهین میکنی بیخیال ولش کن اصن. از قدیم گفتن کسی که خودش زده به خوابو نمیشه بیدار کرد کسی بخواد یه موضوعی رو بفهمه میفهمه کسی هم نخواد بفهمه کاریش نمیشه کرد خوش باشی 😂👋

      موافقم 4
      مخالفم 3
  23. خاص

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    تازه اگه (Radical SR8LM) مجوز تردد در شهر رو نداشته باشه که احتمالش بالاست اونوقت باید گفت (هوایرا BC روداستر) رکورددارِ پیستِ Spa Francorchamps هم هست.

    یعنی کلاً ۳ بار رفته توی پیست و زمان ثبت کرده، هر سه بار رکورد رو شکونده و هنوز هم رکورد دستشه.

    درحالیکه گفتم این مدل، به چند دلیل ضعیف‌تر و کندتر از Imola هست.

    از هوایرا BC پایه و BC روداستر تعداد کمی تولید شده و مثل نقل و نبات ریخته نشده تا بشه همه‌جا امتحانش کرد.

    مدل Imola تازه کمیاب‌تر هم هست.
    کلاً ۵ تا ازش ساخته شده.

    شما خودت حساب‌کتاب کن.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  24. خاص

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    از محصولات خیابانی بنز بگو نه از فرمول ۱

    از رکوردهاش توی پیست بگو

    غیر one و BlackSerie

    بنز در ۵ سال اخیر، خوب خودشه برای رکوروزنی کشوند بالا.

    ولی قدیما، رکورد دست بنز نبود.

    توی ذهن درصدِ بالایی از مردمِ عزیزِ ما، شرکت بنز یک غول بی‌همتا در خودروسازی هست.

    غولی که در هر زمینه‌ای (تاپ‌اسپید، لپ‌تاپ، یک‌چهارم مایل و…) موفقه‌

    درحالیکه شما میبینی که امروزه خیلی از شرکت‌های نوپا و کوچیک، رکورد میزنند.

    مثل رکورد پیست GoodWood

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. S

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      تو هنوز اینو نمیدونی که بنز یه کمپانی هست که تو همه کلاس ها ماشین میزنه هر ماشینش برا یه چیزی ساخته شده اول اینارو یاد بگیر. بنز تو هر کلاسی ماشین میزنه ماشینای هایپر کارش و سوپر اسپرتش می‌سازه برا پیست و سرعت . زمانی که slr maclaren تولید کرد سرعتی ترین ماشین دنیا بود دوره خودش حتی قوی‌تر از لامبورگینی مورسیه لاگو که اون زمان بود حتی کلیپ درگشون تو دبی هست که slr برنده شد. دوم اینکه clk gtr زمان خودش با مکلارن f1 پرسرعت ترین ماشینای جهان بودن البته شما اون موقع هارو یادت نمیاد چون معلومه سنت قد نمیده الانم چند ساله که رکورد پیستای جهان داره درو میکنه. من دیگه این بحث ادامه نمیدم چون شما خیلی اطلاعاتت کمه و هیچی از ماشین نمیدونی همین برات بس بود. ولی یاد بگیر همیشه وقتی از چیزی بدت میاد بخاطر تعصب افتخارات اون چیزو نبری زیر سوال البته نظر شما مهم نیستا شما فقط از رو تعصب چون از بنز بدت میاد داری اینطوری میگی چون دیگه همه افتخارات بنز میدونن ولی شما معلومه از این افتخارات یکم فشاری شدی . من دیگه این بحث ادامه نمیدم شب خوش👋👋👋

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. S

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      بعد خیلی جالبه شما توقع داری مثلا مدل s کلاس که یه ماشین لوکس هست بیاد رکورد پیست بزنه؟ ؟؟ بعد میگی بجز amg one و بلک سریز بگم؟ ؟؟ خب این 2 تا ماشین برا پیست و سرعت ساخته 😂😂😂 مثلا توقع داری c200 بیاد رکورد پیست بزنه اونم جلو ماشینای هایپر کار و سوپر اسپرت؟ ؟؟😂😂😂😂 خب به منطق شما باشه پس ماشینای دیگم باید ماشین خیابونشون بیارن تو پیست. بعدم مگه بلک سریز و one ماشین شهر نیستن که شما میگی بجز اونا بگم ؟؟؟ تو هنوز اینو نمیدونی که بلک سریز و وان برا جاده تولید شدن. داداش بیخیال کلا از ماشین بیا بیر‌ون شما چیزی نگی سنگین تره

      موافقم 3
      مخالفم 2
  25. خاص

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    شما خیال میکنی محصولات بنز بی‌همتا هستند.

    من از همون اول دارم میگم محصولات بنز هم خوبن ولی بی‌رقیب نیستن.

    فرق ما اینه.

    مثل از سایت رسمی FastestLaps.com چندین مثال زدم و سند آوردم که مثلاً هوایرا BC روداستر که خیلی هم عالی نبود، توی پیست از BlackSerie و GT2RS زمان‌های بهتری ثبت کرد.

    فرق ما اینه که من سند میفرستم برات.

    کسی که چارتا ماشین بیشتر ندیده باشه،و اصطلاحاً ندید بدید باشه، میگه این چارتا ماشین بهترین های دنیا هستند و بس.
    دیگه هیچی نیست.

    درحالیکه اگه ۵۰۰ تا ماشین میدید، چنین حرفی نمیزد.

    امروزه هیچ خودرویی رو شما نمیتونی نام ببری که بی‌همتا و یکّه‌تاز باشه.

    این ادبیاتِ (فشاری شدن و…) ادبیاتِ بچه‌گانه‌ست. حتی اگه یه آدم ۸۰ ساله چنین ادبیاتی داشته باشه.

    ادبیاتِ کسایی هست که چون نمیتونن از سایت‌های معتبر ، بی‌همتا بودنِ ماشینِ موردِ علاقه‌شون رو اثبات کنند، متوسل به این واژه‌های بچه‌گانه میشند.

    بدرود.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. S

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      خب‌ منم دارم بهت میگم اطلاعاتت راجب ماشین صفره چون اگه چیزی از ماشین میدونستی رکوردهای ماشینای بنز همون سایتای معتبر زیاد راجبش گفتن ولی تو چون چیزی از ماشین نمیدونی و اینکه معلومه از بنز بدت میاد برا همین خودتو زدی به راه دیگه خودت زدی به خواب مگه نه کل دنیا رکوردهای ماشینای بنز میدونن نمونش مرسدس sl 300 که رکوردار بود قدیما .‌البته اون موقع این ماشینایی که شما سنگشون به سینت میزنی هنوز متولد نشده بودن برو راجب sl300 قدیم تحقیق کن حساب کار بیاد دستت و اینکه راجب مرسدس c1000 که رکورد سرعت زمان خودش شکوند با 430 کیلومتر سرعت برو تحقیق کن راجب clk gtr برو تحقیق کن میگم تو سنت قد نمیده به اینا چون سنت قد نمیده فکر میکنی ماشین فقط اینایی هستن که کلا 10 ساله مد شدن برو یکم راجب رکوردهای فراری و بنز و پورشه و مک‌لارن تحقیق کن تا بدونی ماشین چیه . اون کلمه فشاری هم که به کار بردم دقیقه بهت میاد چون تو از اونایی هستی که از یه چیزی بدت میاد دیگه خودت میزنی به خواب دوست عزیز

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. S

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      تو همین یه سال اخیر amg gt black تو هر مسابقه گروهی که بوده اول شده اما تو انقدر تعصب الکی داری اینارو نمی‌بینی چون از بنز بدت میاد . من اگه از اول اسم بنز آوردم به این دلیل بود که تو به نفر اول معتبر ترین پیست دنیا گفتی سطح 2 مگه نه اون ماشینای دیگه هم‌که گفتی بهشون سطح ۲ معلوم بود از اطلاعات کمت بود که اینطوری گفتی

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. S

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      بی همتا دوست داری ؟؟؟ خب amg one الان‌بی همتاس غیر اینه؟ ؟؟ این دیگه مدرک میخواد ؟؟؟ اینو که دیگه همه میدونن فعلا الان تو پیست amg one بی همتاس. من نمیدونم این‌ الان کجاش مدرک میخواد چیزی که همه دیگه میدونن و همه سایتای جهان‌میدونن؟ ؟ حتما اینم من از خودم درآوردم که amg one تو پیست اوله؟ ؟ داداش من بهت توصیه میکنم حتما پیش یه روانپزشک بری چون الان که دارم دقت میکنم خیلی میتونه بهت کمک کنه حتما برو مطمعا باش جواب میگیری

      موافقم 1
      مخالفم 1
  26. King viper ACR

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تازه بنز AMG GT 63SE performance هم رکورد سریعترین ماشین سدان پیست نوربرگرینگ رو هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا