ونتیج رودستر جدید که ۶۶۵ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دارد، به سقفی مجهز شده که ظرف تنها ۶.۸ ثانیه باز یا بسته میشود.
پس از بهروزرسانی ونتیج کوپه، حالا نوبت به نسخهٔ رودستر رسیده است. این مدل جدید نهتنها بسیار سریعتر از ونتیج قبلی است بلکه پرفورمنسی در حد و اندازهٔ DB12 ولانته دارد. در سینهٔ ونتیج رودستر جدید مثل همتای کوپه همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد افزایش چشمگیر ۱۵۵ اسب بخاری و ۱۱۵ نیوتن متری را نسبت به نسخهٔ قبلی نشان میدهد. این افزایش به لطف توربوشارژرهای بزرگتر، اصلاح میل بادامک و بهینهسازی نسبت تراکم حاصل شده است.
یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود نیروی این V8 قدرتمند را به چرخهای عقب منتقل میکند. به لطف این ترکیب، ونتیج رودستر ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. خودروهای روباز معمولاً وزن سنگینتری نسبت به همتایان کوپهٔ خود دارند و ونتیج رودستر هم از این قاعده مستثنی نیست ولی بااینحال، آستونمارتین افزایش وزن را به حداقل یعنی تنها ۶۰ کیلوگرم رسانده که برای اکثر رانندگان غیرقابل تشخیص خواهد بود. وزن کلی خودرو نیز به شکل ۴۹ به ۵۱ بین محورهای جلو و عقب توزیع شده است.
سیستم تعلیق ونتیج در جلو دو جناقی و در عقب چند اتصالی است و از کمکفنرهای تطبیقی بلیشتین DTX بهره میبرد. این رودستر بریتانیایی بهصورت استاندارد به لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت S 5 و ترمزهای کربن سرامیکی مجهز است و هشت تنظیمات مختلف برای کنترل کشش را ارائه میکند. سقف این خودرو نیز تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف تنها ۶.۸ ثانیه باز یا بسته میشود و به گفتهٔ آستونمارتین، سریعترین مکانیزم سقف بازشو در بازار خواهد بود. همچنین سقف را میتوان با استفاده از ریموت از راه دور هم باز یا بسته کرد. در این ماشین سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو هم وجود دارد. تحویل ونتیج رودستر جدید به خریداران از سهماههٔ دوم سال جاری آغاز میشود.
saeedfarshchian
۲۷ دی ۱۴۰۳خیلی زیباست
قیمتش مشخص نیست؟
مقایسه کنیم با رقباش
net
۲۷ دی ۱۴۰۳تیتر🤔
این ماشین اسپرت کوپه هست نه سوپراسپرت
الکساندر
۲۷ دی ۱۴۰۳رقیب داره مگه
بقیع رقبای هم زشتن
هم با یه پیشرانه خیلی الکی مدرنیزه
mmd@
۲۷ دی ۱۴۰۳الکساندر پورشه زشته😐
الکساندر
۲۸ دی ۱۴۰۳911 قدیما برام خیلی جذاب بود
ولی دیگه الان ظاهرش واقعا برام بیروحه
فقط با طراحی کیمن حال میکنم تو پورش
MehdiTurbo
۲۷ دی ۱۴۰۳بهترین تغییر نسل به نظرم استون مارتین داد تو تغییر نسلای جدید که اکثرا خراب کردند استون یه چندتا دیگه خوب بودند
شما نگاه کن هم به روز شده هم حس خودرو بودن داره هم جذاب شده هم کابینش مدرن شده هم مانیتور داره هم دکمه فیزیکی همه چیش متعادل
جالبش اینه اون مانیتور متحرکای بی هویت میشند پرفروش ترین و رشد فروش انچنانی این استون مارین و … با وجود عالی تر شد با افت فروش مواجه میشند
خب سازنده میره سمت همون یه تبلت چسبوندن وسط که هم رشد داره هم کلی زمان هزینه کمتری میبره براش وقتی مشتری انتخابش اونه
همین چندتا مورد محدود که اینکار نکردند خیلی ضرر میدند نصب دکمه فیزیکی و طراحیش و زمان تولیدش خیلی بیشتر ولی مشتری اونو انتخاب میکنه
Mr wrong
۲۷ دی ۱۴۰۳بنظرم همینو بخر مقایسه کنی میفتی به شک
منکه همین رنگو میگیرم
mmd@
۲۹ دی ۱۴۰۳خیلی زیباست
ali_x76
۲۷ دی ۱۴۰۳شکیل و متناسب و خوشتیپ
مخصوصا داخلش
بدون اضافه کاری و شلوغ بازی…
پیرمرد قدیمی
۲۷ دی ۱۴۰۳هر موقع آستون ونتیج میبینم یاد کلارکسون میفتم.
Saeedfarshchian
۲۷ دی ۱۴۰۳دقیقا
제네시스
۲۷ دی ۱۴۰۳استون مارتین ماشیناش خیلی خاص و خوشکله ولی چون انگلیسی هست خودتون میدونید دیگه چیکار کردن با ما!!
Siyavash
۲۷ دی ۱۴۰۳خیلی خشگل و خوش استایل هست..
حسین دهمرد
۲۷ دی ۱۴۰۳اگه موتورش v6 میشد تقسیم وزنش بهتر میشد.
AmirM
۲۸ دی ۱۴۰۳کپی پیست کامل از one 77👎😐
BlackWing
۲۸ دی ۱۴۰۳استون مارتین به شدت داره خوب عمل میکنه تو بخش طراحی و حتی خروجی عملکردی پا به پای بهترین برندها داره پیش میره ، دمشون گرم