آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین والکری LM، خودروی لمان برای خریداران ثروتمند!

آستون‌مارتین والکری LM اساساً همان خودروی مسابقه‌ای لمان است که تنها در ۱۰ دستگاه تولید می‌شود و مخصوص پیست خواهد بود.

یک هفته پیش از آغاز مسابقه لمان، آستون‌مارتین نسخه جدیدی از هایپرکار والکری را معرفی کرده است. این نسخه که والکری LM نام دارد، در اصل همان خودروی مسابقه‌ای لمان است که با محدودیت‌های کمتری نسبت به نسخهٔ مسابقه‌ای برای فروش به خریداران تدارک دیده شده است. والکری LM که تنها در ۱۰ دستگاه تولید می‌شود، از همان شاسی و بدنه خودروی مسابقه‌ای لمان بهره می‌برد که در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ در پیست سارت رقابت خواهد کرد. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق دو جناغی با فنرهای پیچشی و کمک‌فنرهای قابل تنظیم کناری و مرکزی است.

قلب تپنده والکری LM همان موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث است که با گیربکس هفت سرعته سکوئنشال مجهز به پدال‌های تعویض دنده همراه خواهد بود. برخلاف نسخه‌های مسابقه‌ای که در مسابقات WEC و IMSA شرکت می‌کنند و با محدودیت‌های فیا مواجه هستند، والکری LM هیچ‌کدام از این محدودیت‌ها را ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که این خودرو به دلیل وزن کمتر، به‌صورت تئوری حتی سریع‌تر از خودروهای مسابقه‌ای باشد. علاوه بر این، والکری LM برای استفاده آسان‌تر در روزهای پیست طراحی شده و از لاستیک‌های مخصوص پیست پیرلی و تنظیماتی برای استفاده از سوخت‌های در دسترس بهره می‌برد.

آستون‌مارتین رابط کاربری کابین را برای استفاده راحت‌تر در روزهای پیست بازطراحی کرده است. این خودرو مجهز به کمربند ایمنی شش‌نقطه‌ای استاندارد فیا، سیستم اطفای حریق، صندلی مسابقه‌ای فیبر کربنی، صفحه آمپر یکپارچه برای راننده و البته چراغ‌های تعویض دنده است. آدام کارتر، رئیس بخش موتوراسپرت استقامتی آستون‌مارتین، می‌گوید:

والکری LM تقریباً مشابه خودروی مسابقه‌ای فعال در WEC و IMSA است و تنها تغییرات جزئی برای و دسترسی مشتریان به تجربه‌ای بی‌نظیر در پیست اعمال شده است. این خودرو معتبرترین تجربه ابرخودروی پیست‌ محور را ارائه می‌دهد.

مالکان والکری LM می‌توانند خودرو را به‌صورت کامل در اختیار داشته باشند اما برای کسانی که ترجیح می‌دهند بدون دغدغه رانندگی کنند، آستون‌مارتین برنامه‌ای ویژه ارائه می‌دهد که شامل حمل‌ونقل خودرو، پشتیبانی تیم فنی، مربی رانندگی، جلسات آموزشی و تحلیل داده‌ها می‌شود. تحویل اولین خودروها از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. آستون‌مارتین همچنین در پایان سال ۲۰۲۶، مالکان این ۱۰ دستگاه را به یک «شام ویژه» در مقر اصلی خود در گیدون انگلستان دعوت خواهد کرد که شامل یک ضیافت مجلل است.

قیمت محصول جدید استون‌مارتین اعلام نشده اما باتوجه به هزینه خرید ۳ تا ۳/۵ میلیون دلاری برای والکری استاندارد، احتمالا والکری LM نزدیک به ۷ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2284 ديدگاه)

    همون نسخه مسابقه ای هم صرفا یه حضور نمایشی داره وگرنه تو همه مسابقات یا لپ میشه یا موتور نمی کشه مسابقه رو تموم کنه تو گرید هم همیشه 3 ثانیه یا بیشتر کند تره ! عملا توان رقابتی وجود نداره.

    موافقم 7
    مخالفم 9
  2. Siyavash

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    فکر کنم برایه شام کوبیده یا جوجه با دوغ کفیر بدن بلاخر معامله خوبی کردن باید بریز بپاش کنن…
    جدا از شوخی برایه خودش یه هیولا هست و اوت موتورش که دیگه نگم براتون .امیدوارم حتما تویه پیست هایه معروف تایم زنی کنه💯

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. پیام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام اصلا به درد نمیخوره ماشینی که باهاش نمیشه رفت خرید چه بدرد میخوره ماشین فقط TU5 سال با اون چراغ ال ای دی تو سپرش😍🤩

    پراید مدل ۸۳ دور رنگ فروشی دارم کسی خواست پیام بذاره باهاش هماهنگ میکنم

    1. javad-bmw

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (315 ديدگاه)

      بله حق با شماس
      حتما به استون ابلاغ میکنم که از فردا TU5 بسازه

    2. حسن

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2396 ديدگاه)

      ماشین فقط سمند سورن
      پژو تیو فایو سی چنم
      عشقم موتور 125

  4. amir

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگه تیراژ تولید پورشه 963 rsr بالا بود می تونست با این رقابت کنه

  5. دکتر استاپ

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    مدل AMR PRO از این قشنگتره

  6. Scuderia Ferrari

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    آستون مارتین اگه بخواد موفق بشه باید مثل فراری از صفر شروع کنه ، نه اینکه یه مدل جاده ای (هرچند خفن و سریع) رو با تغییرات زیاد وارد مسابقات کنی
    زیربنای موتور اسپرت تفاوت زیادی با ماشین های جاده ای داره که شاید آستون مارتین نخواست زیاد هزینه کنه و نتیجه رو هم داریم می بینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا