آستونمارتین والکری LM اساساً همان خودروی مسابقهای لمان است که تنها در ۱۰ دستگاه تولید میشود و مخصوص پیست خواهد بود.
یک هفته پیش از آغاز مسابقه لمان، آستونمارتین نسخه جدیدی از هایپرکار والکری را معرفی کرده است. این نسخه که والکری LM نام دارد، در اصل همان خودروی مسابقهای لمان است که با محدودیتهای کمتری نسبت به نسخهٔ مسابقهای برای فروش به خریداران تدارک دیده شده است. والکری LM که تنها در ۱۰ دستگاه تولید میشود، از همان شاسی و بدنه خودروی مسابقهای لمان بهره میبرد که در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ در پیست سارت رقابت خواهد کرد. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق دو جناغی با فنرهای پیچشی و کمکفنرهای قابل تنظیم کناری و مرکزی است.
قلب تپنده والکری LM همان موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث است که با گیربکس هفت سرعته سکوئنشال مجهز به پدالهای تعویض دنده همراه خواهد بود. برخلاف نسخههای مسابقهای که در مسابقات WEC و IMSA شرکت میکنند و با محدودیتهای فیا مواجه هستند، والکری LM هیچکدام از این محدودیتها را ندارد. این ویژگی باعث میشود که این خودرو به دلیل وزن کمتر، بهصورت تئوری حتی سریعتر از خودروهای مسابقهای باشد. علاوه بر این، والکری LM برای استفاده آسانتر در روزهای پیست طراحی شده و از لاستیکهای مخصوص پیست پیرلی و تنظیماتی برای استفاده از سوختهای در دسترس بهره میبرد.
آستونمارتین رابط کاربری کابین را برای استفاده راحتتر در روزهای پیست بازطراحی کرده است. این خودرو مجهز به کمربند ایمنی ششنقطهای استاندارد فیا، سیستم اطفای حریق، صندلی مسابقهای فیبر کربنی، صفحه آمپر یکپارچه برای راننده و البته چراغهای تعویض دنده است. آدام کارتر، رئیس بخش موتوراسپرت استقامتی آستونمارتین، میگوید:
والکری LM تقریباً مشابه خودروی مسابقهای فعال در WEC و IMSA است و تنها تغییرات جزئی برای و دسترسی مشتریان به تجربهای بینظیر در پیست اعمال شده است. این خودرو معتبرترین تجربه ابرخودروی پیست محور را ارائه میدهد.
مالکان والکری LM میتوانند خودرو را بهصورت کامل در اختیار داشته باشند اما برای کسانی که ترجیح میدهند بدون دغدغه رانندگی کنند، آستونمارتین برنامهای ویژه ارائه میدهد که شامل حملونقل خودرو، پشتیبانی تیم فنی، مربی رانندگی، جلسات آموزشی و تحلیل دادهها میشود. تحویل اولین خودروها از سهماهه دوم سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. آستونمارتین همچنین در پایان سال ۲۰۲۶، مالکان این ۱۰ دستگاه را به یک «شام ویژه» در مقر اصلی خود در گیدون انگلستان دعوت خواهد کرد که شامل یک ضیافت مجلل است.
قیمت محصول جدید استونمارتین اعلام نشده اما باتوجه به هزینه خرید ۳ تا ۳/۵ میلیون دلاری برای والکری استاندارد، احتمالا والکری LM نزدیک به ۷ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.
R@min
۱۹ خرداد ۱۴۰۴همون نسخه مسابقه ای هم صرفا یه حضور نمایشی داره وگرنه تو همه مسابقات یا لپ میشه یا موتور نمی کشه مسابقه رو تموم کنه تو گرید هم همیشه 3 ثانیه یا بیشتر کند تره ! عملا توان رقابتی وجود نداره.
Siyavash
۱۹ خرداد ۱۴۰۴فکر کنم برایه شام کوبیده یا جوجه با دوغ کفیر بدن بلاخر معامله خوبی کردن باید بریز بپاش کنن…
جدا از شوخی برایه خودش یه هیولا هست و اوت موتورش که دیگه نگم براتون .امیدوارم حتما تویه پیست هایه معروف تایم زنی کنه💯
پیام
۱۹ خرداد ۱۴۰۴سلام اصلا به درد نمیخوره ماشینی که باهاش نمیشه رفت خرید چه بدرد میخوره ماشین فقط TU5 سال با اون چراغ ال ای دی تو سپرش😍🤩
پراید مدل ۸۳ دور رنگ فروشی دارم کسی خواست پیام بذاره باهاش هماهنگ میکنم
javad-bmw
۱۹ خرداد ۱۴۰۴بله حق با شماس
حتما به استون ابلاغ میکنم که از فردا TU5 بسازه
حسن
۱۹ خرداد ۱۴۰۴ماشین فقط سمند سورن
پژو تیو فایو سی چنم
عشقم موتور 125
amir
۱۹ خرداد ۱۴۰۴اگه تیراژ تولید پورشه 963 rsr بالا بود می تونست با این رقابت کنه
دکتر استاپ
۱۹ خرداد ۱۴۰۴مدل AMR PRO از این قشنگتره
Scuderia Ferrari
۱۹ خرداد ۱۴۰۴آستون مارتین اگه بخواد موفق بشه باید مثل فراری از صفر شروع کنه ، نه اینکه یه مدل جاده ای (هرچند خفن و سریع) رو با تغییرات زیاد وارد مسابقات کنی
زیربنای موتور اسپرت تفاوت زیادی با ماشین های جاده ای داره که شاید آستون مارتین نخواست زیاد هزینه کنه و نتیجه رو هم داریم می بینیم