آستون مارتین والکِری در حال بلوغ

چهارشنبه 21 تیر 1396 - 09:30
مطالعه 6 دقیقه
Aston-Martin-Valkyrie-7
آستون مارتین یک نسخه نزدیک به مدل نهایی از والکِری را معرفی کرد. تا پیش از این تنها ما با یک نسخه کانسپت مواجه بودیم که تابستان گذشته معرفی شده...
تبلیغات

آستون مارتین یک نسخه نزدیک به مدل نهایی از والکِری را معرفی کرد. تا پیش از این تنها ما با یک نسخه کانسپت مواجه بودیم که تابستان گذشته معرفی شده بود اما اینک یک مدل باورپذیرتر و ملموس‌تر را شاهدیم.

در نسخه به‌روز شده والکِری می‌توانیم بهبودهای آئرودینامیکی را به وضوح ببینیم. حفره‌های جدیدی بین کابین و گلگیرهای جلو به چشم می‌خورد به گونه‌ای که در زیر آن شما ساختار یک خودروی فرمول یک را مشاهده می‌کنید. این طراحی از مزایای قابل توجهی در ایجاد نیروی پیش برنده و آئرودینامیک قابل تنظیم برخوردار است.

چراغ‌های واقعی و سبک وزن با قاب آلومینیومی آنودایز شده بین 30 تا 40 درصد از کاسه چراغ‌های سری Lightest موجود استون مارتین نیز سبک‌تر است. چراغ‌های عقب از ترکیبی منحصر به فرد برخوردارند. چراغ ترمز به ادعای آستون مارتین، کوچک‌ترین چراغ تولیدی با ارتفاع حدود یک سانتی‌متر و حدود 6 میلی‌متر عرض می‌باشد. حتی برای کاهش وزن به‌جای لوگوی فلزی این شرکت نیز به یک لایه نازک 70 میکرونی آلومینیومی اکتفا شده است (به عنوان مقایسه، موی انسان حدود 100 میکرون ضخامت دارد) تا حتی چند گرم نیز صرفه‌جویی از دست نرود!

کابین نیز به‌طور کامل طراحی و تکمیل شده است. یک تونل باریک از جلو تا عقب کشیده شده است. با وجود فضای راحت برای دو سرنشین بالغ، همه چیز در مینیمالیستی ترین وجه طراحی شده‌اند. تنها روکش ناچیزی از آلکانترا بر روی صندلی‌های فیبر کربنی قرار داده شده است. صندلی‌ها نیز به صورت مستقیم به کف متصل شده‌اند. نمایشگر OLED داشبورد با فرمان ادغام و یک نمایشگر بزرگتر نیز در داشبورد مرکزی جای داده شده است. نمایشگرِ میان فرمان، اطلاعات اصلی را ارائه می‌دهد. دو نمایشگر نیز در کنار ستون‌های جلو قرار گرفته تا با ارتباط با دوربین‌ها، نقش آینه‌های جانبی را ایفا کنند. قرارگیری سرنشینان در ارتفاع کم، کاملاً حس سواری با یک خودروی مسابقات فرمول یک یا لمانز را تداعی می‌کند.

طراح این خودرو، مایلز نورنبرگ گفته که آستون مارتین تا 95 درصد از طراحی بیرونی این خودرو را حفظ خواهد کرد. درواقع قسمتهای ساختاری تکمیل شده‌اند و 5 درصد باقیمانده به بخش‌های غیر سازه‌ای مربوط می‌شوند تا نهایتاً بتوان به بهترین آئرودینامیک دست یافت.

آستون مارتین ویژگی‌های فنی این خودرو را لو نداده اما تا آنجا که می‌دانیم یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر خورجینی با تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی، احتمالاً با خروجی مجموع 1130 اسب بخار، پیشرانه والکِری را تشکیل می‌دهند. بعلاوه وزن خودرو نیز کمتر از 1030 کیلوگرم پیش‌بینی شده است که می‌تواند یک نسبت رؤیایی از قدرت به وزن را پدید آورد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.