دوئل رولزرویس ریث و آستون‌مارتین DB11

سه‌شنبه 10 مرداد 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Rolls-Royce-Wraith-VS-Aston-Martin-DB11
در قسمت‌های پایانی دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های جذاب و هیجان‌انگیز پدال، امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این...
تبلیغات

در قسمت‌های پایانی دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های جذاب و هیجان‌انگیز پدال، امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، مرسدس بنز S کلاس کوپه در برابر بنتلی کانتیننتال GT قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد 2322 رأی به ثبت رسیده است. سهم S کلاس از این آراء، 1295 رأی و سهم کانتیننتال 1027 رأی است که بنابراین رقیب آلمانی با کسب 56 درصد از کل آراء به مرحلۀ بعدی صعود می‌کند. امروز اما دو کوپه یا گرند تورر لوکس بریتانیایی یعنی رولزرویس ریث و آستون‌مارتین DB11 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری 6

مازراتی گرن توریزمو

مرسدس بنز S کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری 6

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

؟

؟

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

رولزرویس ریث

رولزرویس برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2013 این کوپهٔ بزرگ فوق لوکس را با نام ریث رونمایی کرد. البته این نام پیشینهٔ کهنی در تاریخ رولزرویس دارد چراکه برای اولین بار از نام ریث در سال 1938 برای یک سدان لوکس استفاده شده بود. رولزرویس ریث روی پلت‌فرم نسل قبلی ب‌ام‌و سری 7 ساخته شده که در سدان گوست هم بکار رفته است. به همین دلیل در اصل ریث نسخهٔ کوپهٔ گوست محسوب می‌شود. همچنین نمونهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام داون تولید می‌شود؛ بنابراین، سه خودروی گوست، ریث و داون از لحاظ ظاهری بسیار به هم شباهت دارند. ریث پس از نسخهٔ کوپهٔ فانتوم، دومین کوپهٔ رولزرویس محسوب می‌شد و در سطحی پایین‌تر از فانتوم کوپه قرار داشت اما به‌تازگی خبر رسیده که نسل جدید فانتوم کوپه تولید نخواهد شد و بنابراین ریث به تنها کوپهٔ رولزرویس تبدیل شده و جای خالی برادر بزرگ‌ترش را پُر خواهد کرد. البته ریث از فرم طراحی فست‌بک برخوردار است که آن‌را از فانتوم کوپه متمایز می‌کند اما مانند تمامی محصولات رولزرویس، درهای آن به‌صورت عکس معمول باز می‌شود. برای این کوپهٔ فوق لوکس تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده که از نوع 6.6 لیتری V12 توئین توربو است. این موتور که 625 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد، نسخه‌ای از سری پیشرانه‌های دوازده سیلندر ب‌ام‌و است که در مدل 760Li نیز بکار می‌رود. نیروی این موتور در ریث توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در فستیوال سرعت گودوود، رولزرویس نسخۀ جدیدی از ریث را بنام Black Badge رونمایی کرد که تغییراتی ظاهری در آن اعمال شده و گشتاور بیشتری هم معادل 870 نیوتن متر دارد.

آستون‌مارتین DB11

پیشینهٔ محصولات سری DB آستون‌مارتین به سال 1948 و مدل DB1 بازمی‌گردد. این خودرو اولین محصول آستون‌مارتین تحت مدیریت آقای دیوید براون بود که حروف D و B در نام آن از نام همین مدیر جدید گرفته شده بود. بدین ترتیب حیات سری DB آستون‌مارتین آغاز شده و در نسل‌های مختلف به تولید رسیدند درحالی‌که همچنان این شیوهٔ نام‌گذاری در محصولات آستون‌مارتین حفظ شده است. سری DB در محصولات آستون‌مارتین را می‌توان مخصوص پرچم‌دارهای تولید انبوه دانست چراکه همواره خودروهای DB از بالاترین محصولات آستون‌مارتین بوده‌اند. جدیدترین عضو این خانواده، مدل DB11 است که به‌تازگی معرفی شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2016 به‌عنوان جایگزین مدل DB9 معرفی شد. مدلی که خود جایگزین DB7 بود و از سال 2004 تا 2016 تولید می‌شد. آستون‌مارتین برای DB11 اقدام به طراحی و ساخت یک پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاملاً جدید کرده است که طبق روند جاری در صنعت خودروسازی، برای اولین بار به سیستم پرخوران مجهز شده است. این موتور از نوع 5.2 لیتری V12 توئین توربو است که 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته آستون‌مارتین چند وقتی است که همکاری‌هایی را با مرسدس بنز آغاز کرده است و به همین دلیل به‌تازگی نسخهٔ هشت سیلندر DB11 را هم معرفی نموده که از پیشرانهٔ 4 لیتری توئین توربوی مرسدس-آام‌گ استفاده می‌کند. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رولزرویس ریث همان نسخهٔ دوازده سیلندر DB11 را انتخاب کرده‌ایم. این گرند تورر لوکس بریتانیایی فعلاً فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود اما در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ کابریولت آن‌هم معرفی خواهد شد که طبق رسم آستون‌مارتین، Volante نام خواهد داشت.

 

مشخصات فنی

آستون‌مارتین DB11

رولزرویس ریث

پیشرانه

5.2 لیتری V12

6.6 لیتری V12

تنفس

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

600 اسب بخار

625 اسب بخار

گشتاور

700 نیوتن متر

800 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفرتاصد

3.9 ثانیه

4.3 ثانیه

مسافت 400 متر

12.3 ثانیه

12.6 ثانیه

حداکثر سرعت

320 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

13.8 لیتر (ترکیبی)

13.8 لیتر (ترکیبی)

وزن

1950 کیلوگرم

2495 کیلوگرم

طول

4.74 متر

5.28 متر

فاصلهٔ محوری

2.80 متر

3.11 متر

قیمت پایه

214,820 دلار

300,000 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9800083]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.