طراحی استون مارتین DBX چگونه خواهد بود؟
بازار استون مارتین بدون تولید شاسیبلند روز به روز کسادتر از قبل خواهد شد اما این برند نیز نهایتاً همانند رولزرویس و لوتوس تصمیم گرفته تا این مشکل را حل کند. اولین شاسیبلند تاریخ استون مارتین که قبلاً به فرم کانسپت DBX دیده شده از پلتفرم خاص خود بهره خواهد بود. این پلتفرم به طراحان آزادی عمل بیشتری خواهد داد.
استون مارتین بجای افزایش ارتفاع محصولاتی چون DB11 و ونتیج، نسخه تولیدی DBX را ظاهری منحصربهفرد عرضه خواهد کرد و البته به ریشههای کمپانی وفادار خواهد بود. معاون استون مارتین در مصاحبه با CarAdvice گفته که شاسیبلند جدید شرکت شبیه DB11 یا ونتیج نخواهد بود. او همچنین به این نکته اشاره داشته که شاسیبلند جدید بخشی از برنامه شرکت برای تمایز طراحی مدلهای تولیدی خواهد بود.
او میگوید نسخه تولیدی DBX شبیه هیچیک از محصولاتی که قبلاً دیده شده نخواهد بود. این خودرو دارای شاخصههای طراحی ویژهای خواهد بود که در تضاد با روشهای بکار گرفته شده در پورشه کاین و لامبورگینی اوروس است.
او کنایهای هم به این کمپانیها و استفاده از پلتفرمهای گروه فولکسواگن زده است:
ما پلتفرم مخصوص DBX را خواهیم داشت بنابراین ابعاد خودرو در دستان خود ما خواهد بود؛ بنابراین DBX یک آئودی Q7 با ظاهر بنتلی و یا یک فولکسواگن یا ظاهر پورشه نیست. من میدانم که کاین توسط پورشه تولید میشود اما زندگی خود را به عنوان یک فولکسواگن شروع کرده است.
استون مارتین DBX از اواخر سال 2019 یا اوایل سال 2020 عرضه خواهد شد و در پایگاه نظامی اسبق RAF در ولز ساخته خواهد شد. انتظار میرود پیشرانههای متنوعی از جمله نسخه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی AMG و پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری بای توربوی خود استون نیروبخش این خودرو باشند. اندی پالمر قبلاً تأیید کرده نسخه کاملاً الکتریکی این خودرو نیز در آینده عرضه خواهد شد. کانسپت یاد شده این خودرو کاملاً الکتریکی بوده است.