بازآوری نسل اول آستون‌مارتین ونکوئیش توسط یان کالوم و R-Reforged

دوشنبه 13 مرداد 1399 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
Aston-Martin-Callum-1
طراح سابق جگوار «یان کالوم» پس از خروج از این شرکت و تأسیس شرکت شخصی خود بنام «کالوم دیزاین» برای ساخت خودروهای سفارشی، نزدیک یک سال پیش اولین...
تبلیغات

طراح سابق جگوار «یان کالوم» پس از خروج از این شرکت و تأسیس شرکت شخصی خود بنام «کالوم دیزاین» برای ساخت خودروهای سفارشی، نزدیک یک سال پیش اولین پروژهٔ خود را با نام آستون‌مارتین ونکوئیش 25 معرفی کرد. در این پروژه، کالوم دیزاین با همکاری شرکت سوئیسی R-Reforged قصد ساخت نسخهٔ بازطراحی شده و بازمهندسی شده از نسل اول آستون‌مارتین ونکوئیش را داشت. در همان زمان، نسخهٔ کانسپت ونکوئیش 25 معرفی و وعدهٔ تولید آن داده شد.

حال یان کالوم و R-Reforged نسخهٔ تولیدی اولین پروژهٔ مشترک خود را با نام کامل Aston Martin Callum Vanquish 25 by R-Reforged معرفی کرده‌اند. این نسخهٔ تولیدی تنها نُه ماه پس از اعلام پروژه معرفی شده و تولید خودرو برای خریداران در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. کالوم ونکوئیش 25 تولیدی در مقایسه با کانسپتی که سال گذشته به نمایش درآمد از کابین اصلاح‌شده، تریم‌های سفارشی بیشتر و تنظیم نهایی شاسی و قوای محرکه برخوردار است.

در مقایسه با خودروی اولیه یعنی نسل اول ونکوئیش که بین سال‌های 2001 تا 2007 تولید می‌شد، این کالوم ونکوئیش جدید بیش از 350 تغییر مهندسی، طراحی و متریالی را تجربه کرده است. در این ماشین تجربهٔ رانندگی از طریق تنظیم مجدد کمک‌فنرهای بیلستین برای چابکی و کنترل بیشتر بهبود یافته است. مهندسین همچنین این گرند تورر بریتانیایی را به بوشینگ‌های جدید، آنتی‌رول بارهای سفت‌تر و لاستیک‌های مخصوص میشلن پایلوت اسپرت مجهز کرده‌اند تا بدون احساس خشکی گرند توررهای هم‌دوره‌اش، بادی‌رول ونکوئیش کاهش پیدا کند.

ارتفاع این ونکوئیش کالوم 10 میلی‌متر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و فاصلهٔ عرضی بین محورهای آن 60 میلی‌متر بیشتر شده است. علاوه بر این، فرمان هم به لطف غربیلک باریک‌تر بهبود یافته درحالی‌که موقعیت پایین‌تر صندلی و بهبود سیستم تعلیق نیز احساس واضح‌تر و بازخورد بیشتری را ارائه می‌کند. به‌طورکلی، گفته شده کالوم ونکوئیش 25 به گرند تورری همه‌کاره‌تر برای استفاده‌های روزانه تبدیل شده است.

علاوه بر این اصلاحات، یان کالوم تغییرات ظریفی را هم در طراحی بیرونی ونکوئیش ایجاد کرده که یکی از آن‌ها، سپر جلوی اصلاح‌شده با جلوپنجرهٔ پایینی و ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر است. همچنین سپر عقب کاملاً بروز شده و چراغ‌های جلو و عقب نیز با استفاده از LED نونوار شده‌اند. خریداران می‌توانند کالوم ونکوئیش 25 را با طیف نامحدودی رنگ بدنه، هشت تریم بیرونی و سه طرح رینگ 20 اینچی مختلف سفارش دهند.

در داخل خودرو نیز تریم چرمی مجللی توسط شرکت Bridge of Weir Leather کار شده و داشبورد با جزئیات کرومی تیره تزئین شده است. در بالای این داشبورد هم یک ساعت جیبی قابل جابجایی نصب شده است. علاوه بر این، برای این آستون‌مارتین یک مجموعه چمدان Mulberry هم در نظر گرفته شده است. این چمدان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به زیبایی و متناسب در عقب کابین خودرو جای می‌گیرند.

در سینهٔ کالوم ونکوئیش 25 همان پیشرانهٔ 5.9 لیتری V12 نسل اول ونکوئیش قرار گرفته اما این موتور ارتقاء پیدا کرده و حالا 580 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که 60 اسب بخار بیشتر از ونکوئیش معمولی است. این موتور به سیستم ورود هوای سفارشی کربنی و هدرز فولادی ضدزنگ با طول مساوی مجهز شده و محفظهٔ پیشرانه هم با کربن و چرم تزئین شده است. از آستون‌مارتین کالوم ونکوئیش تنها 25 دستگاه ساخته می‌شود که اولین نمونه‌های آن از ماه سپتامبر برای خریداران اروپا و آمریکای لاتین تولید خواهد شد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.