تولید اولین استون مارتین والکری تحویلی به مشتری
این خودروساز بریتانیایی اعلام کرده اولین نمونه تحویلی به مشتری بهطور کامل تولید شده و در هفتههای آینده به دست مشتری خوششانس خواهد رسید. نکته قابلذکر اینکه برنامهریزی استون مارتین برای تحویل اولین نسخه والکری به مشتریان حدود 2 سال پیش بوده است.
تولید این هایپرکار در کارخانه گایدون استون مارتین در بریتانیا صورت گرفته و در کل 150 دستگاه از نسخه استاندارد، 85 دستگاه از نسخه اسپایدر و 40 دستگاه از نسخه مخصوص پیست والکری AMR Pro تولید خواهد شد.
استون مارتین میگوید مدل مخصوص پیست سریعتر از هایپرکارهای لمانز بوده و از نظر سرعت و رکوردهای داخل پیست عملکردی مشابه یک خودروی LMP1 و فرمول 1 خواهد داشت. دلیل وجود چنین عملکرد شاخصی هم به ماهیت والکری مربوط میشود که در واقع خودرویی مسابقهای بدون محدودیتهای مختص مسابقات است.
یک تیم ویژه مسئول تولید والکری بوده و برای تکمیل هر خودرو بیش از 2 هزار نفر ساعت زمان نیاز است. هر خودرو پیش از تحویل به مشتری تستهای گستردهای را در پیست سیلورستون پشت سر خواهد گذاشت.
والکری برای رسیدن به این نقطه راه طولانیای را پیموده است. باید گفت نسخه مفهومی این خودرو با کمکهای دنیل ریکاردو ستاره مسابقات فرمول 1 توسعه یافته، رانندهای که آن زمان راننده تیم ردبول ریسینگ و همکار فنی این پروژه بوده است. از آن زمان تاکنون ریکاردو دو تیم عوض کرده و به رنو و سپس مک لارن پیوسته است. خود استون مارتین هم تیم فرمول 1 را راهاندازی کرده و تغییرات وسیعی در تیم مدیریتیاش به وقوع پیوسته است.
توبیاس موئرز مدیرعامل این برند گفته است:
برنامه استون مارتین والکری بستر آزمایش مهمی برای همه آنهایی بوده که اگرچه در محدودیت کار کرده اند اما به تحقق این آرزو یعنی تولید خودرویی فوقالعاده تعهد داشتهاند. والکری با تعهد مهندسان و تکنسینهای چیرهدستی تولید شده که بیوقفه برای رسیدن به این نقطه تلاش کرده اند.
استون مارتین همچنین تائید کرده پیشرانه 12 سیلندر سفارشی والکری حداکثر قدرت 1139 اسب بخاری تولید میکند. اگرچه صدای تولیدی این پیشرانه مشابه خودروهای فرمول 1 نیست اما هنوز هم صدای دلنشینی دارد. در واقع صدای این نیروگاه 6.5 لیتری مشابه پیشرانههای فرمول 1 دهه 90 میلادی میباشد.
جدای از پیشرانه باید به طراحی وحشیانه والکری هم اشاره کرد که دارای حداقل پانلهای بدنه میباشد. البته باید به نقاط ضعفی همچون کابین تنگ و دربهای گالوینگ کوچک هم اشاره کرد. برای ورود به این خودرو باید انعطاف بدنی بالایی داشته باشید.