معرفی آستون‌مارتین DBX S با قدرت بیشتر و وزن کمتر

چهارشنبه 10 اردیبهشت 1404 - 07:38
مطالعه 5 دقیقه
Aston-Martin-DBX-S-4
آستون‌مارتین DBX S با 727 اسب بخار قدرت، وزن کمتر و ظاهر تهاجمی‌تر، برای رقابت با لامبورگینی اوروس و فراری پوروسانگوئه آماده‌تر شده است.

آستون‌مارتین DBX S جدیدترین نسخه از شاسی‌بلند لوکس این برند بریتانیایی است که با بهبودهایی چشمگیر نسبت به مدل DBX707 معرفی شده است. پس از حذف مدل پایه DBX با 550 اسب بخار در سال گذشته، حالا DBX S با قدرت بیشتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر به میدان آمده تا جایگاه آستون‌مارتین را در بازار شاسی‌بلندهای پرفورمنس تثبیت کند. موتور 4 لیتری V8 توئین‌ توربوی DBX S با به‌روزرسانی‌هایی که از سوپرکار والهالا الهام گرفته، حالا 727 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که 20 اسب بخار بیشتر از DBX707 است. گشتاور اما همچنان در سطح 900 نیوتن متر باقی مانده است.

این افزایش قدرت باعث شده شتاب صفرتاصد بر ساعت همچنان در 3.1 ثانیه حفظ شود اما رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت چند دهم ثانیه سریع‌تر اتفاق می‌افتد. حداکثر سرعت این شاسی‌بلند 310 کیلومتر بر ساعت است که تنها 1.6 کیلومتر بر ساعت کمتر از لامبورگینی اوروس SE، سریع‌ترین شاسی‌بلند استاندارد دنیا محسوب می‌شود. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک DBX S با تنظیمات جدید در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس، تعویض دنده‌های سریع‌تر و قاطع‌تری ارائه می‌دهد. سیستم فرمان نیز با نسبت سریع‌تر، پاسخگویی بهتری فراهم می‌کند تا رانندگی پویاتر شود.

سیستم تعلیق DBX S مشابه مدل DBX707 است اما آستون‌مارتین یادآوری می‌کند که این سیستم در به‌روزرسانی سال گذشته بهبودهایی تجربه کرده است. ترمزهای کربن سرامیکی با قطر 419 میلی‌متر در جلو و 389 میلی‌متر در عقب، قدرت توقف فوق‌العاده‌ای به این شاسی‌بلند 2200 کیلوگرمی می‌دهند. سیستم چهارچرخ محرک نیز بدون تغییر باقی مانده و می‌تواند تا 50 درصد قدرت را به محور جلو یا تمام قدرت را به محور عقب منتقل کند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های DBX S، کاهش وزن است. استفاده از رینگ‌های 23 اینچی منیزیمی (برای اولین بار در یک شاسی‌بلند)، سقف فیبر کربنی (بزرگ‌ترین قطعه فیبر کربنی استفاده‌شده توسط استون مارتین) و جلوپنجره لانه‌زنبوری سبک‌تر که از مدل DBS 770 Ultimate الهام گرفته، وزن خودرو را حدود 45 کیلوگرم کاهش داده و به 2198 کیلوگرم رسانده است. این کاهش وزن نه‌تنها عملکرد را بهبود می‌بخشد، بلکه توزیع وزن را نیز بهینه می‌کند. قطعات فیبر کربنی دیگری مثل آینه‌های جانبی و رکاب‌ها نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند. البته هیچ‌کدام از این قطعات سبک‌وزن به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شوند و خریداران باید هزینه اضافی برای این آپشن‌ها بپردازند که با توجه به قیمت بالای منیزیم و فیبر کربن، احتمالاً هزینه قابل‌توجهی خواهد بود.

DBX S از نظر ظاهری نیز ارتقا یافته است. نمای جلویی با اسپلیتر تهاجمی‌تر و جلوپنجره جدید، ظاهری خشن‌تر پیدا کرده است. در عقب، دیفیوزر برجسته‌تر و طراحی تمیزتر، همراه با اگزوزهای چهارتایی عمودی، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این اگزوزها نه‌تنها ظاهری اسپرت دارند، بلکه صدای مهیبی تولید می‌کنند که با شخصیت این شاسی‌بلند قدرتمند همخوانی دارد.

داخل کابین DBX S تغییرات چشمگیری نداشته و بیشتر به آپشن‌های جدید تزئینی و نشان S محدود شده است. کیفیت مواد و طراحی کابین همچنان در سطح بالای خودروهای لوکس آستون‌مارتین باقی مانده و تجربه‌ای بی‌نقص برای سرنشینان فراهم می‌کند.

آستون‌مارتین هنوز قیمت رسمی DBX S را اعلام نکرده، اما با توجه به قیمت پایه حدود 260 هزار دلاری برای DBX707 مدل 2025، انتظار می‌رود قیمت نسخه S با آپشن‌های سبک‌وزن به بیش از 300 هزار دلار برسد. تحویل این شاسی‌بلند از پاییز 2025 آغاز خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.