اولین نمایش عمومی آستون‌مارتین والهالا با رانندگی فرناندو آلونسو در موناکو

شنبه 3 خرداد 1404 - 15:30
مطالعه 3 دقیقه
Aston-Martin-Valhalla-Public-Debut-1
اولین نمایش عمومی سوپرکار آستون‌مارتین والهالا پیش از گرند پری موناکو با رانندگی فرناندو آلونسو در پیست فرمول یک خیابانی این کشور صورت گرفته است.

پس از سال‌ها تأخیر، سرانجام آستون‌مارتین والهالا آماده ورود به جاده‌ها شده و حالا پیش از گرند پری موناکو 2025 با رانندگی فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول یک و راننده تیم آستون‌مارتین، برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده است. این سوپرکار که ظاهری شبیه خودروهای مسابقه‌ای دارد، نتیجه همکاری با آستون‌مارتین پرفورمنس تکنولوژی (AMPT)، بخش مشاوره‌ای تیم فرمول یک آستون‌مارتین آرامکو، در زمینه دینامیک، آیرودینامیک و مواد اولیه است. والهالا با رنگ‌آمیزی سبز برگرفته از خودروی مسابقه‌ای آستون‌مارتین AMR25 و تریم لیمویی، در پیست موناکو درخشید و با عبور از میدان کازینو و تونل، سرعت و چابکی خود را به نمایش گذاشت.

والهالا از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی بهره می‌برد که شامل یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو میل‌لنگ تخت ساخت AMG و سه موتور الکتریکی است. موتور V8 به‌تنهایی 828 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتورهای الکتریکی نیز 252 اسب بخار به این رقم اضافه می‌کنند و درمجموع والهالا 1080 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. این قدرت عظیم باعث می‌شود والهالا ظرف 2.5 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست یابد. گیربکس این خودرو یک اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته جدید است که برای اولین بار در آستون‌مارتین استفاده شده و یک موتور الکتریکی و دیفرانسیل عقب الکترونیکی را یکپارچه می‌کند.

فرناندو آلونسو که طی 18 ماه گذشته در توسعه والهالا مشارکت داشته، این خودرو را در موناکو راند و اظهار داشت:

والهالا یک ابرخودروی واقعی برای جاده و پیست است. فراتر از قدرت و دینامیک بی‌نظیر، احساسات و هیجاناتی که پشت فرمان این خودرو تجربه می‌کنید، بی‌مثال است.

او پیش از پیوستن به دیگر راننده‌های گرید برای تماشای فیلم فرمول یک با بازی برد پیت، این ابرخودرو را در پیست موناکو آزمایش کرد.

والهالا اولین سوپرکار موتور وسط تولیدی آستون‌مارتین، اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی این برند و اولین مدل با قابلیت پیمایش الکتریکی اختصاصی است. این خودرو با طراحی آیرودینامیک پیشرفته، ظاهری شبیه به خودروهای مسابقه‌ای دارد و تست‌های نهایی آن در جاده و پیست به اتمام رسیده است. تنها 999 دستگاه از والهالا تولید خواهد شد و همه آن‌ها از پیش رزرو شده‌اند. تحویل به مشتریان از نیمه دوم سال 2025 آغاز می‌شود. هرچند قیمت دقیق اعلام نشده، اما طبق گفته‌ها باید چیزی بین 900 هزار تا یک میلیون دلار باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.