درگ جذاب آستونمارتین DBX منصوری و لامبورگینی اوروس S
شاسیبلندهای اسپرت و گرانقیمتی مثل لامبورگینی اوروس و آستونمارتین DBX بهخودیخود جذاب هستند اما کسانی که چیزی خاصتر میخواهند، میتوانند سراغ کیتهای تیونینگ بروند مثل همین دو خودرویی که در درگ جدید کاراکسپرت به مصاف هم رفتهاند. در یک سمت این میدان، آستونمارتین DBX با کیت بدنهٔ منصوری و در سمت دیگر لامبورگینی اوروس S با کیت 1016 اینداستریز را داریم. البته این کیتها فقط ظاهری است و هردو خودرو در بخش فنی و پیشرانه تغییری را تجربه نکردهاند.
این یعنی DBX از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس استفاده میکند که 550 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. در مقابل، لامبورگینی اوروس S نیز به پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز است اما با ۶66 اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب بریتانیایی قویتر است؛ بنابراین، تعجبی نداشت که لامبورگینی در مسابقه اول با اقتدار پیروز شد هرچند متهم به استارت زودهنگام بود. نتیجه در دور دوم نیز با وجود مشکلات تعویض دنده اوروس، تکرار شد. پس از شکست سنگین آستونمارتین، نوبت به مسابقه رولینگ رسید تا ببینیم آیا میتواند جبران کند.
در اولین مسابقهٔ رولینگ، اوروس بدون زحمت پیروز شد اما در اتفاقی عجیب، آستونمارتین در دور دوم به دلیل مشکلات شدید راننده لامبورگینی در تعویض دنده، زودتر از خط پایان عبور کرد. پس از رفع مشکلات، اوروس در دور سوم و نهایی دوباره پیشتازی را به دست آورد. تنها افتخار آستونمارتین DBX در این درگ، تحسینها برای کیت بدنه خیرهکنندهاش بود. درنهایت، آستونمارتین DBX شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۴.۷۵ ثانیه ثبت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۶۲ ثانیه طی کرد. لامبورگینی اوروس اما صفر تا صد را در ۳.۸۲ ثانیه به ثبت و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷۲ ثانیه به پایان رساند.
مشخصات فنی
آستونمارتین DBX | لامبورگینی اوروس S | |
پیشرانه | 4 لیتری V8 توئین توربو | 4 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 550 اسب بخار | 666 اسب بخار |
گشتاور | 700 نیوتن متر | 850 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2245 کیلوگرم | 2197 کیلوگرم |
قیمت | 200,086 دلار | 241,843 دلار |
برای تماشای ویدئو از منبع آپارات، لطفاً وی پی ان دستگاه خود را خاموش نمایید.