بازتولید آستونمارتین DBS با ظاهر چشمگیر و موتور ۸۰۰ اسب بخار فورد
شرکت آمریکایی رینگبرادرز به خاطر دقت بینظیر در بازسازی خودروها شهرت دارد و با انتخاب مدلهایی که کمتر کسی به فکر رستوماد آنهاست، همواره توجهات را جلب میکند. این شرکت در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ از رستوماد چشمگیر از آستونمارتین DBS مدل ۱۹۷۱ با نام اکتاویا رونمایی کرده است. این پروژه با یک آستونمارتین DBS مدل ۱۹۷۱ آغاز شد که پلی بین DB6 کلاسیک و مدلهای عضلانی V8 فستبک و نسخه قدرتمندتر V8 ونتیج بود. اکتاویا اما با تغییرات گسترده، به سوپرکاری بیهمتا تبدیل شده است.
پس از ۱۲ هزار ساعت کار، اکتاویا به بدنهای از فیبر کربن مجهز شده و از پیشرانه کایوت V8 سوپرشارژ فورد با ۸۰۵ اسب بخار قدرت نیرو میگیرد که از طریق گیربکس شش سرعته دستی ترمک به چرخهای عقب منتقل میشود. درب سوپاپهای موتور کایوت طوری بازطراحی شده که شبیه پیشرانه اصلی آستونمارتین به نظر برسد و با طنزی جالب، عبارت «آستون مارتینی» روی آن حک شده که اشارهای به نوشیدنی محبوب جیمز باند دارد. دسته گیج روغن نیز به شکل جام مارتینی تراشیده شده است.
فاصلهٔ محوری اکتاویا نسبت به DBS اصلی ۷۶ میلیمتری بیشتر شده و رینگهای سهتکه تکپیچ HRE نیز عرض خودرو را افزایش دادهاند. ترمزهای ۳۵۵ میلیمتری برمبو، کمکفنرهای فاکس و شاسی فستترک از شرکت رودستر شاپ هم از دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. کابین اکتاویا با آلومینیوم تراشخورده، فیبر کربن، برنج و چرم، تعادلی بین طراحی کلاسیک و مدرن ایجاد کرده که روح اصیل DBS را حفظ میکند. این خودرو به امکاناتی نظیر مجموعه دوربینها و آفتابگیرهای خودکار هوشمند مجهز شده که در مدل اصلی دیده نمیشد.
جیم رینگ، یکی از مالکان رینگبرادرز، میگوید:
اکتاویا نتیجه ترکیب فناوری پیشرفته و خلاقیت است. از خود پرسیدیم یک مأمور MI6 در تعطیلات چه خودرویی سوار میشود؟ اکتاویا پاسخ ماست.
مایک رینگ، دیگر مالک، اضافه میکند:
«ما قدرت عضلانی آمریکایی را با ظرافت و اصالت بریتانیایی درآمیختهایم. اکتاویا فراتر از پروژههای قبلی ماست و جشنی از روح هات راد در باشکوهترین صحنه مونتری است.»