آستون مارتین در برابر شکایت 170 میلیون دلاری نمایندگی‌های خودش

جمعه 25 شهریور 1401 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
39285d9f-aston-martin-valkyrie-full-specs-2
دو مجموعه نمایندگی سابق آستون‌مارتین متعقدند که این خودروساز باید دربرابر هزینه‌های زیادی که در زمان توسعه ابرخودروی والکری روی دوش آن‌ها گذاشته...
تبلیغات

دو مجموعه نمایندگی سابق آستون‌مارتین متعقدند که این خودروساز باید دربرابر هزینه‌های زیادی که در زمان توسعه ابرخودروی والکری روی دوش آن‌ها گذاشته است، مسئولیت‌پذیر باشد؛ بنابراین شکایتی 150 میلیون پوندی (170 میلیون دلاری) را ضد این شرکت ارائه کرده‌اند.

آستون‌مارتین برای برپاسازی پروژه تولید والکری در سال 2016 به سرمایه نیاز داشت؛ پس رو به «اندرز بانزیگر» و «فلورین کاملگر» کرد که آن زمان مسئولیت نمایندگی این خودروساز را برعهده داشته و با برخی از متمول‌ترین مشتریان این برند نیز ارتباط مستقیم داشتند.

براساس گزارشی از «Financial Times Reports»، قرار بود این دو فرد سوئیسی هزینه راه‌اندازی پروژه ابرخودروی والکری، سوپراسپرت والهالا و یک خودروی دیگر از آستون‌مارتین را تامین کنند و در ازای آن حق کمیسیون وفاداری 3 درصدی از فروش محصولات این برند را داشته باشند که برابر 150 میلیون پوند سرمایه می‌شود. آستون‌مارتین در جریان مشکلات حقوقی خود درباره این شکایت سخن گفت:

روند قضایی و تعیین نتیجه این پرونده هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد اما گروه باور دارد که می‌تواند (از آستون‌مارتین) دربرابر «پروژه نبولا AG» (نمایندگی آستون‌مارتین) و دادخواست متقابل رسمی آن‌ها در این پرونده دفاع کند. در این مرحله دسترسی به موقعیت کلی و پتانسیل گروه ممکن نیست.

آستون‌مارتین سال گذشته خود دادخواستی شهروندی را علیه عملکرد و جرائم نمایندگی یادشده به نام «پروژه نبولا AG»، به ثبت رساند و مدعی شد آن‌ها سپرده مشریان را نگهداری کرده و خواستار 15 میلیون پوند هزینه بدهی شده بودند. مدیرعامل این برند، لارنس استرول، در بیانیه‌ای رسمی به نشریه «فایننشال تایمز» گفت:

آستون‌مارتین به‌طور موثر با مشتریانش در ارتباط است تا از تحویل خودروی آن‌ها اطمینان حاصل کند. ما به موقعیت قانونی خود اطمینان داشته و باور داریم که دادخواست‌های متقابل تلافی‌جویانه‌اند و ارزشی ندارند.

آستون‌مارتین درطول تاریخ 109 ساله خود زمان بسیار زیادی را با مشکلات مالی گوناگون دست‌وپنجه نرم کرده است؛ حتی به‌خاطر سقوط ارزش سهامش در جریان سال 2018 مورد تمسخر واقع شد. این برند تابستان امسال سرمایه‌گذاری رسمی و عمومی عربستان سعودی را در مجموعه مالی خود اعلام کرد؛ بنابراین بریتانیایی‌ها مبلغ 93 میلیون دلار کمک‌هزینه را وارد کارخانه خود کردند و امید دارند که با حل مشکلات حقوقی گوناگون خود، آن را به 685 میلیون دلار برسانند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.