آستون مارتین

بررسی تخصصی آستون مارتین DBX 707، معنای واقعی یک شاسی‌بلند

دنیا هیچ‌گاه به یک شاسی‌بلند ۲۲۴۵ کیلوگرمی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت نیاز نداشته و ندارد اما صنعت خودرو و کسانی که این خودروها را تولید می‌کنند به آن‌ها نیاز دارند. شاسی‌بلند در سال‌های اخیر هم‌معنی واژه سود شده است و باعث جذب مشتریان جدید بسیاری می‌شود؛ مشتریانی که لزوما علاقه خاصی به محصولات کنونی خودروسازان ندارند.

از آنجایی که عوامل نام‌برده برای آستون‌مارتین بسیار مهم هستند، این شرکت بریتانیایی نیز مانند بسیاری دیگر از خودروسازان برای جبران فروش پایین مدل‌های گرن‌تورر و کوپه خود به این کلاس خودرویی روی آورد؛ چراکه همان‌طور که جرمی کلارکسون در برنامه «گرند تور» گفته بود، «شاسی‌بلندها مانند بمب‌های اتمی می‌مانند. اگر شخصی یک از آن‌ها را داشته باشد، شما هم باید داشته باشید». آخرین تلاش آستون مارتین در این کلاس خودرویی محبوب، DBX 707 نام دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قدرت مطلق

برای برخی از افراد زندگی با یک شاسی‌بلند دشوار است اما برای دسته‌ای دیگر زندگی بدون آن ممکن نیست؛ به همین دلیل آستون‌مارتین نسخه قدرتمند شاسی‌بلند خود را با ۷۰۷ اسب بخار قدرت (۶۹۷ اسب بخار انگلیسی) معرفی کرده است. نسخه ۷۰۷ تنها یک به‌روزرسانی ساده توربوشارژرها برای دریافت قدرت بیشتر نیست. این خودرو همانند دیگر اعضای خاندان خود از یک موتور ۴ لیتری مرسدس AMG سود می‌برد؛ بنابراین جای شک نیست که سازنده این موتور تا آنجا که توانسته است روی آن کار کرده تا به نتیجه مناسب برسد.

بلبرینگ‌های بزرگ‌تر به توربوشارژر اجازه می‌دهند تا زمان پاسخگویی خود را کاهش دهد، قابل‌اطمینان‌تر شده و قدرتمندتر باشد. سازنده برای رسیدن به قدرت بیشتر باید زمانبندی سیستم سوخت و سوپاپ‌ها را نیز تغییر می‌داد تا از عملکرد بهینه‌تر موتور اطمینان حاصل کند. DBX 707 برای پاسخگویی هرچه سریعتر به دستورات راننده و شلیک هیدروکربن‌ها به بیرون، به یک سیستم اگزوز جدید نیز مجهز شده است.

آستون‌مارتین DBX 707 با وجود بهره‌مندی از ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور صدایی یکسان با نسخه عادی تولید می‌کند؛ داستان درباره حرکت خودروی نیز همین است.  سازنده برای تسلط بهتر راننده بر این خودرو، از صندلی‌های اسپرت جدید استفاده کرده است که با استفاده از یک کلید چرخشی درون کنسول مرکزی کنترل می‌شود و حسی مانند استفاده از سیستم‌های مرسدس AMG را منتقل می‌کند.

موتور DBX 707 در حالت GT و در بروز شور و شوق خود، حدود یک درجه با نمونه عادی DBX اختلاف دارد و باعث می‌شود تا خودرو کمی سریع‌تر از قبل آماده حرکت شده و با کمی خشونت بیشتر دور بردارد؛ همه این‌ها درحالی انجام می‌شود که آسیبی به عملکرد آرام و روان موتور V8 در این حالت نرسیده است. با چرخاندن کلید حالت رانندگی، تازه متوجه ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گشتاور بیشتر می‌شوید. در حالت اسپرت، ۷۰۷ به‌گونه‌ای به دستورات پاسخ می‌دهد که انگار حالت اسپرت پلاس نسخه عادی DBX را انتخاب کرده‌اید. جعبه‌دنده با استفاده از کلاچ خیس جدید و انرژی زیاد خود، به‌سرعت ۹ دنده متوالی را می‌پیماید.

۷۰۷ را روی حالت اسپرت پلاس قرار دهید و آنگاه خودرو متانت خود را از دست داده و وحشیانه رفتار می‌کند. دورسنج با حرکات خود مانند یک جلاد شلاق‌زن رفتار می‌کند. توانایی بالای ۷۰۷ در حرکت واقعا قابل‌تحسین است. این خودروی سنگین‌وزن درعرض ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و به‌طرز شگفت‌آوری، رفتار عامیانه شاسی‌بلندهای انگلیسی قدرتمند دیگر را تکرار نمی‌کند.

گستره ارائه گشتاور چندان بالا نیست؛ از دور ۲۶۰۰rpm دردسترس راننده قرار می‌گیرد و این روند تا دور ۴۵۰۰ ادامه دارد. این گستره قاعدتا نسبت‌به DBX معمولی بهبود یافته و درکنار آن نحوه ارائه گشتاور نیز هوشمندانه‌تر از نسخه عادی شده است؛ به‌گونه‌ای که پس از رسیدن به حداکثر گشتاور، عملکرد نموداری آن، به‌خوبی قدرت خودرو را همراهی می‌کند و باعث می‌شود تا ۷۰۷ همچنان قابل‌کنترل باشد و بیش از آنکه مثل یک کامیون ۱۰ تنی به حرکت ادامه دهد، رفتاری مشابه خودروهای اسپرت از خود نشان دهد.

شاسی، برگ برنده DBX 707

با این همه، موتور ۷۰۷ تنها بخش قابل‌تحسین آن نیست؛ تغییراتی که آستون‌مارتین برروی شاسی این خودرو اعمال کرده است به معنای واقعی توجه راننده را به خود جلب می‌کند. فنربندی سفت‌تر و بازتنظیم هیدروبوش‌ها در محور جلو، پایداری میراگرهای خودرو را افزایش داده است. سوپاپ‌های جدید سیستم یادشده نیز باعث می‌شود تا خودرو درعین تجهیز به رینگ‌های زیبای ۲۳ اینچی، همچنان سواری راحت، نرم و دلپذیری را برای سرنشینان خود فراهم کند.

اگر تنظمیات یادشده در فنربندی را با تنظیمات جدید فنرهای بادی ادغام کنید، شاهد ۵۰ درصد توانایی بیشتر برای کنترل گشتاور در سیستم میل ضدلغزش فعال خواهید بود. DBX 707 بی‌خوبی بدنه خود را کنترل می‌کند و تمام پیچ‌وخم‌های جاده‌های پیش رویش را می‌بلعد. گاهش اگر با سرعت از یک پیچ گذر کنید، خودرو کاراکتر خود را از دست می‌دهد و خیلی یک‌دست و بی‌حس عمل می‌کند؛ این مشکل در بسیاری از خودروها با عدم توانایی انتقال حس جاده به راننده وجود دارد.

شما برای پیچیدن، کنترل بیشتری روی DBX 707 دارید و همین مورد باعث می‌شود تا به‌خوبی بتوان به خودرو اعتماد کرد و از نتیجه کار آن نیز مطمئن بود. براساس مبانی فیزیکی که ما از آن خبر داریم، خودروهای این دسته اصلا نباید تا این حد خوب عمل کنند؛ با این وجود، DBX 707 راننده‌اش را رو سفید می‌کند و همان‌گونه که گفته شد، بهترین عملکرد ممکن را در این زمینه به ارمغان می‌آورد.

آستون‌مارتین برای بهبود آیرودینامیک DBX چندین تغییر ظاهری در خودرو ایجاد کرده است. انجام این کار برای کاهش نیروی بالابرنده و افزایش نیروی عمودی تا حد ممکن، ضروری بوده است. برخی از این تغییرات مانند طاق جدید چرخ عقب که وظیفه دورکردن جریان هوای گردابه‌ای از چرخ‌های بزرگ خودرو را دارند، چندان به چشم نمی‌آیند؛ اما دگرگونی‌های دیگر چون دیفیوزر جدید و جذاب عقب که بالچه دوم مخصوص خود را دارد، واقعا سرها را به سوی خود می‌چرخاند. از دیگر تغییرات آرودینامیکی نیز می‌توان به جلوپنجره جدید که ۲۵ درصد بزرگ‌تر شده است و ترمزهای کربن‌سرامیکی قدرتمند اشاره کرد که پس از ساعت‌ها بالاوپایین رفتن از تپه‌ها، همچنان بدون مشکل کار می‌کردند.

هیچ‌گاه یک شاسی‌بلند را با یک خودروی اسپرت اشتباه نگیرید!

باید خاطرنشان کنم که DBX 707 هرگز جایگزین یک خودرو اسپرت نخواهد شد اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای رانندگی روزانه برای آن دسته از افرادی است که انتظارات بیشتری از DBX کنونی خود دارند. منظورم آن دسته مشتریانی است که همیشه به دنبال چیزی بیشتر از نسخه‌های عادی می‌گردند و حاضرند که بهای آن را نیز بپردازند. آستون‌مارتین از این‌گونه مشتری‌ها زیاد دارد و روی آن‌ها حساب باز می‌کند.

همان‌گونه که در ابتدای بررسی گفتم، دنیا هیچ‌گاه به یک شاسی‌بلند ۷۰۷ اسب بخاری نیازی نداشته و ندارد اما حیات آستون‌مارتین و رقبایش به این خودروها بستگی دارد. از آنجایی که مردم نیز استقبال مناسبی از این محصولات می‌کنند، خوشحالیم که این برند بریتانیایی نیز یکی از ارائه‌دهندگان آن است. جدا از این حقیقت که این خودرو گزینه موردعلاقه بسیاری از اصیل‌پسندان است، آسوت‌مارتین آن را برای ادامه زندگی خود نیاز دارد. درنهایت اگر قصد خرید DBX را دارید، بهتر است به سراغ بهترین نسخه آن رفته و DBX 707 را بخرید.

قیمت و رقبا

قیمت نسخه پایه DBX 707 برابر ۱۸۹ هزار پوند است که با افزوده‌شدن یک یا دو آپشن جدید، از مرز ۲۰۰ هزار پوند نیز عبور می‌کند. البته ناگفته نماند که نسخه پایه این خودرو همچنان خودرویی پرامکانات محسوب می‌شود. نزدیک‌ترین رقیب این غول انگلیسی در زمینه عملکرد و ظرفیت‌های جاده‌ای آن، پورشه کاین توربو GT با قیمت ۱۴۷.۵ هزار پوندی است. این شاسی‌بلند پرچمدار آلمانی ۶۳۱ اسب بخار قدرت دارد و در بررسی‌ها، توانایی خود را به‌خوبی اثبات کرده است. با این همه، کاین برخی قابلیت‌های گرن‌تورر DBX 707 را ندارد؛ درون کابین آن نیز خبری از حس ظرافت و خاص‌بودن فوق‌العاده آستون‌مارتین نیست.

از دیگر رقبای ضعیف‌تر می‌توان به لامبورگینی اوروس ۱۶۴ هزار پوندی اشاره کرد که در بیشتر بخش‌های سخت‌افزار، ظرفیت‌ها و توانایی‌هایش، تقریبا هیچ شباهتی به پورشه کاین توربو GT ندارد. بنتلی بنتایگا V8 S هم رقیب لوکس این بلندقامتان قدرتمند محسوب می‌شود و از بهترین کیفیت سواری و راحتی سود می‌برد و خوشبختانه، فرمان‌پذیری درخور توجهی دارد.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت عملکرد عالی موتور V8- شاسی پیچیده، بی‌نظیر و پویا
نقاط ضعف هیچ‌کس به‌جز آستون‌مارتین به یک شاسی‌بلند ۷۰۷ اسب بخاری نیاز ندارد

مشخصات فنی آستون‌مارتین DBX 707

موتور ۴ لیتری تویین توربوی V8 ساخت مرسدس AMG
قدرت ۷۰۷ اسب بخار (۶۹۷ اسب بخار انگلیسی) در دور ۶۰۰۰rpm
گشتاور ۸۸۹ نیوتن متر در دورهای ۲۶۰۰rpm تا ۴۵۰۰rpm
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن حدود ۳۲۸ اسب بخار بر تن
شتاب اولیه ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۸.۸ کیلومتر بر ساعت
نرخ پایه ۱۸۹ هزار پوند
امتیاز نهایی ۴.۵ از ۵
منبع
Evo UK

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    برای من هیچ چیز جذاب تر از خوندن تجربه رانندگی با چنین خودروهایی نیست،سپاس از شما

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۵
    1. mohamadreza83

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      آقایان
      [email protected]!n
      mos
      بیزحمت صندوق ورودی پیغام های خصوصی رو چک کنید .

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. mohamadreza83

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (465 ديدگاه)

        و همچنین آقاین
        M.Kkarimi
        و مهدی ( ساکن اهواز و دارنده خودرو های قدیمی آمریکایی )
        بیزحمت پیغام های خصوصی رو یه نیگا بندازید.
        تشکرات فراوان

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. viper2

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          شما هم اگه میشه پیام های من رو چک کنید .

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  2. AMIR / ARMI

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1118 ديدگاه)

    یه چیزی الان دیدم حیفم اومد به اشتراک نزارمش
    درسته ربطی نداره ولی ارزش دیدن داره
    s6.uupload.ir/files/screenshot_20220422_111807_com.instagram.android_1_qhqa.jpg
    ببینید چقدر مخالف ها حق دارن
    چقدر گند زدن

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۶
    1. AMIR / ARMI

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1118 ديدگاه)

      لینک کامل select کنید مرور رو بزنید

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (6912 ديدگاه)

      تو قسمت نقطه ضعفش چه چیز چِرتی نوشته !!!

      کاریزمایی که این خودروی استون داره را در هیچ کدام از رقبایش پیدا نمیکنید !

      خیلی زیباست
      خیلی وحشی و در عین حال جنتلمن !

      حق استون در بازار جهانی بیش از اینی هست که امروز میبینیم و تمام خودروهایش شاخص و دوست داشتنی هستند !

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۴
    3. F

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      وای چیکار کردی با من بی ام و😑

      متاسفم . واقعا متاسفم باید این طراحی

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۹
  3. مهدی موتور

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    نقطه ضعفشو یکم شرح میدید؟

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲
    1. کافر مقدس

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      سایت بریتانیایی evo برو ببین کجا در مورد آستون مارتین و ماشین های انگلیسی نقطه ضعف شرح داده!

      پدال هم بی خبره از سایت های انگلیسی و نقد بررسی شون حالا یدونه bmw یا نیسان در این سایت بی نهایت نقطه ضعف داره . .کابین و ادوات قدیمی ش هم اینجا نقطعه ضعف نیست حتی !

      کلا هم چیزی به نام آفرود نداره و نمیشه باهاش کار خاصی کرد ولی خوب بهش میگن شاسی بلند

      اینجا هم کامنت های جالبی داره

      https://www.caranddriver.com/reviews/a39704030/2023-aston-martin-dbx-707-drive/

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۳
  4. mohamadreza83

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    در حال حاضر از مهم ترین رقبا برای این عنگلیسی از لحاظ پرفورمنس میتوینم به غول های آمریکایی مجهز به موتور جهنمی هلکت ( جیپ گرند چروکی ترک هاوک و صد البته دورانگو هلکت ) اشاره کنیم .
    یه موتور با بلاک چدن و به شدت خوش صدا
    میلنگ از جنس فولاد آلیاژی با تقویت القایی که روی ۵ تا یاتاقان اصلی دوران میکنه و هر کدوم از اونها ۴ تا تکیه گاه دارن
    سوپرشارژر lHl
    و …
    پ.ن: به قول رکورد دار کامنت های پدال با ۱۱۴۱۲ کامنت وقتی صدای موتور هلکت رو میشنوی انگار رفتی به دوران ژوراسیک یه تیرکس نعره زنان افتاده دنبالت .

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۵
    1. AMIN (M.A.S)

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (677 ديدگاه)

      میدونید اقا محمدرضا به ظاهر درسته این ماشین رقیب هلکت دورانگو و جیپ ترک هاوک هست وزمان معرفیشم به شخصه حس کردم قدرت ۷۰۷اسبیش قصد طعنه زدن به موتور هلکت رو داره
      اما توی دنیای واقعی این ماشینا مخصوصا دورانگو هلکت شباهت زیادی به استون ندارن
      استون روی ساختار مدرن تری سواره ابعادش منطقی تره و حس شخصیم ( چیز خاصی درباره سیستم شاسی یا سیستم های دیگه این ماشین نمیدونم و نخوندم واقعیت) اینه که به شدت رفتاراش شبیه مدلای سوپر اسپرت (یه کمی خشک و با هندلینگ تیز) و توی ذهن من حداقل در حد کاین توربو GT هست

      اما دورانگو با وجود اینکه برخلاف چارجر و چلنجر هندلینگ شگفت انگیزی داره اما به هر حال یه ماشین سه ردیفه هست و علاوه بر طول زیادی که داره حدود ۳۰۰کیلو سنگین ترم هست که مزیت هندلینگش تاحد زیادی خنثی میشه
      یعنی استون یه جورایی سوپر اسپرت قدبلنده اما دورانگو با ابعاد بزرگتر و ظرفیت بار و یدک کشی بیشتر کاربردی تره (جالبیش اینه با این اختلاف وزن قابل توجهی که هلکت با استون و تاحدوی ترک هاوک داره اما شتاب هر سه کراس اوور مشابهه)

      بین این دوتا ماشین انتخاب نمیکنم چون همونطور که قبلا هم گفتم نمیدونم چرا باید به جای چلنجر/چارجر هلکت ردای ، دورانگو هلکت رو خرید و چرا به جای ونتیج یا DB11 این استونو خرید
      شاید به خاطر علاقه شخصی دورانگو البته ورژن R/T 5.7 رو انتخاب کنم

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. mohamadreza83

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (465 ديدگاه)

        درود امین جان
        خوشحالم کامنتت رو میبینم
        بی تعارف همیشه خوندن کامنتات واسه من جذابه و یه آرامش خاصی میده بهم و البته همیشه همراه با اطلاعات جدید .
        بگذریم دیگه فضا بیشتر از این احساساتی نشه 😀 ؛
        قطعا توی دنیای واقعی این عنگلیسی طیف خریدارن خاص خودش رو نسبت به دورانگو هلکت و جیپ ترک هاوک داره ( عین همون قضیه کوروت و هوراکان )
        و شکی ندارم با اینکه توی مجلات از هندلینگ بسیار خوب دورانگو هلکت تمجید شده_ یادت باشه اون ترجمه که پدال از بررسی اش گذاشته بود هم کلی به این موضوع اشاره شده بود _ ؛ بازم از این عنگلیسی عقبتره ؛ اونم بخاطر حالا این ساختار شاسی جدید تر و مدرن تری که استون روش سواره که خودت هم اشاره ای بهش داشتی که دست توسعه دهنده رو برا بهینه سازیش خیلی بازتر میزاره .
        عرض من این بود که اگه بخوایم از آمریکا یه دونه SUV پرفورمنس برای رقابت با این محصول انتخاب کنیم ؛ نزدیکترین چیز بنظرم همین دورانگو هلکت خواهد بود .
        در مورد اون موردی هم که گفتی به جای دورانگو ؛ چلنجر خریده میشه
        خب واقعا این رو نمیشه گفت
        تب suv سواری کل جهان رو گرفته
        داج اگر اشتباه نکنم اولش میخواست دورانگو رو تولید محدود بسازه ولی بخاطر پول بعدش کلی ازش ساختن _ ولی اینو مطمئنم که فروشش فوق العاده و خارج از انتظار داج بود.
        پ.ن : امیدوارم روزی رو ببینم که هم من و هم تو سوار ماشینای موردعلاقمون بشیم ؛ کامنتای تو در مورد موپار از دلت و ته قلبت بیرون میاد و واقعا عاشقی
        برا تو یدونه ردای
        منم E46 بدین برم پی کارم 😀

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
  5. مازیار

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    با عبارت “معنای واقعی یک شاسی بلند” خیلی موافق نیستم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸
  6. محمد

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    با سلام خدمت تحریریه محترم.لطفا عبارت (از دیگر رقبای ضعیف‌تر می‌توان به لامبورگینی اوروس ۱۶۴ هزار پوندی اشاره کرد که در بیشتر بخش‌های سخت‌افزار، ظرفیت‌ها و توانایی‌هایش، تقریبا هیچ شباهتی به پورشه کاین توربو GT ندارد.)رو اصلاح بفرمایید.لامبورگینى اوروس و پورشه کاین در خیلى موارد از ساختار مشترک استفاده میکنند.سپاس فراوان

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
    1. تقه بنداز reza342

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      کاینGT و اوروس از ساختار مشترک برخوردار نیستن، اوروس و آئودی Q8 از پلتفرم مشترک برخوردارند

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
      1. Jhy

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (92 ديدگاه)

        اوروس و کاین و q8 و بنتلی بنتایگا از یک پلتفرم مشترک بهره میبرند

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
  7. قنداقی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    از وقتی که آستون مارتین زیرمجموعه به نز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شد دیگه اون اصالت رو نداره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲۶
    1. GMA

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1457 ديدگاه)

      اول اینکه زیرمجموعه بنز نیست، مرسدس فقط چند درصد از سهامش رو در اختیار داره
      دوم اگه قرار بود همون راه قبلی رو بره قطع به یقین الان ورشکست شده بود چون اصلا اوضاع خوبی نداشت
      سوما بنظر من از زمان همکاری با مرسدس اتفاقا خیلی جذاب تر و بهتر شده محصولاتش و همچنان هم اصیله

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱
    2. بی طرف

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (85 ديدگاه)

      آستون زیر مجموعه فورده داداش هر چند زیاد با بخش آ ام گ بنز همکاری داره.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۷
      1. 2311

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (447 ديدگاه)

        هردم ازین باغ بری میرسد
        فورد آخه، حداقل یه محصول با پلتفرم مشترک نباید تولید کنن؟ نباید از اکوبوست فورد استفاده کنه؟
        یکم فکر کنید بجایی بر نمیخوره
        استون مارتین در حال حاضر زیر مجموعه هیچ یک از گروه های خودروسازی نیست.

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱
    3. قنداقی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (413 ديدگاه)

      اونایی که به کلمه قاراشمیش به نز دیسلایک دادن پس جنبه ندارن که ببینن من با بنز یا بنر یا ربن یا حتی کبنز یا کپن شوخی کردم اون یه پیرمرد رو به موت و با چین و چروک ۱۵۰ ساله صورت و دستان پینه بسته چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بگم دور از جون بنزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز ب ن

      زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!زززززززززززززز یه زنبور اومده تا تا تا تا تا همه طرفدارای سینه چاک متعصب دو آتیشه بنض رو نیش بزنه اون زنبور قاتل زنبورهای عسل هست و من هستم

      موافقم ۱
      مخالفم ۷
      1. SRT

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (443 ديدگاه)

        حالت خوبه رفیق؟رو به راهی؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. قنداقی

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (413 ديدگاه)

          اس آر تی آره خوبم رفیق روبراهم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  8. Jdm باز

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (881 ديدگاه)

    واقعا جز بهترین شاسی بلند های اسپرت بازار هست ، از هر نظر مثل
    کابین ، پرستیژ ، طراحی ، قدرت و سواری خیلی خوبه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  9. امین

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    براستی بینظیر ترین شاسی بلند دنیاست

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  10. مردیم از خوشی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (868 ديدگاه)

    خب تو رنج قیمت خاصی هست ! ۲۵۰ هزار دلار هیچ رقیبی تقریبا نداره باید منتظر نسخه خاص لامبورگینی اورس و suv فراری بود تا بشه نظر داد ولی تا حالا که این استون مارتین بهترین بوده

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  11. مهردادکمال

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    تو جهنمی گیر افتادیم که فقط درباره این موجودات دوست داشتنی میخونیم و احتمالا هیچ وقت نمیتونیم اونو ببینیم جهنم اگه باشه همین ایران خودمونه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  12. مسعود

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (441 ديدگاه)

    ولی محصولات استون یه خونه تکونی اساسی برای داشبوردشون نیاز دارن…

    موافقم ۱
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا