آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین DBX S با قدرت بیشتر و وزن کمتر

آستون‌مارتین DBX S با ۷۲۷ اسب بخار قدرت، وزن کمتر و ظاهر تهاجمی‌تر، برای رقابت با لامبورگینی اوروس و فراری پوروسانگوئه آماده‌تر شده است.

آستون‌مارتین DBX S جدیدترین نسخه از شاسی‌بلند لوکس این برند بریتانیایی است که با بهبودهایی چشمگیر نسبت به مدل DBX707 معرفی شده است. پس از حذف مدل پایه DBX با ۵۵۰ اسب بخار در سال گذشته، حالا DBX S با قدرت بیشتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر به میدان آمده تا جایگاه آستون‌مارتین را در بازار شاسی‌بلندهای پرفورمنس تثبیت کند. موتور ۴ لیتری V8 توئین‌ توربوی DBX S با به‌روزرسانی‌هایی که از سوپرکار والهالا الهام گرفته، حالا ۷۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲۰ اسب بخار بیشتر از DBX707 است. گشتاور اما همچنان در سطح ۹۰۰ نیوتن متر باقی مانده است.

این افزایش قدرت باعث شده شتاب صفرتاصد بر ساعت همچنان در ۳.۱ ثانیه حفظ شود اما رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت چند دهم ثانیه سریع‌تر اتفاق می‌افتد. حداکثر سرعت این شاسی‌بلند ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است که تنها ۱.۶ کیلومتر بر ساعت کمتر از لامبورگینی اوروس SE، سریع‌ترین شاسی‌بلند استاندارد دنیا محسوب می‌شود. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک DBX S با تنظیمات جدید در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس، تعویض دنده‌های سریع‌تر و قاطع‌تری ارائه می‌دهد. سیستم فرمان نیز با نسبت سریع‌تر، پاسخگویی بهتری فراهم می‌کند تا رانندگی پویاتر شود.

سیستم تعلیق DBX S مشابه مدل DBX707 است اما آستون‌مارتین یادآوری می‌کند که این سیستم در به‌روزرسانی سال گذشته بهبودهایی تجربه کرده است. ترمزهای کربن سرامیکی با قطر ۴۱۹ میلی‌متر در جلو و ۳۸۹ میلی‌متر در عقب، قدرت توقف فوق‌العاده‌ای به این شاسی‌بلند ۲۲۰۰ کیلوگرمی می‌دهند. سیستم چهارچرخ محرک نیز بدون تغییر باقی مانده و می‌تواند تا ۵۰ درصد قدرت را به محور جلو یا تمام قدرت را به محور عقب منتقل کند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های DBX S، کاهش وزن است. استفاده از رینگ‌های ۲۳ اینچی منیزیمی (برای اولین بار در یک شاسی‌بلند)، سقف فیبر کربنی (بزرگ‌ترین قطعه فیبر کربنی استفاده‌شده توسط استون مارتین) و جلوپنجره لانه‌زنبوری سبک‌تر که از مدل DBS 770 Ultimate الهام گرفته، وزن خودرو را حدود ۴۵ کیلوگرم کاهش داده و به ۲۱۹۸ کیلوگرم رسانده است. این کاهش وزن نه‌تنها عملکرد را بهبود می‌بخشد، بلکه توزیع وزن را نیز بهینه می‌کند. قطعات فیبر کربنی دیگری مثل آینه‌های جانبی و رکاب‌ها نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند. البته هیچ‌کدام از این قطعات سبک‌وزن به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شوند و خریداران باید هزینه اضافی برای این آپشن‌ها بپردازند که با توجه به قیمت بالای منیزیم و فیبر کربن، احتمالاً هزینه قابل‌توجهی خواهد بود.

DBX S از نظر ظاهری نیز ارتقا یافته است. نمای جلویی با اسپلیتر تهاجمی‌تر و جلوپنجره جدید، ظاهری خشن‌تر پیدا کرده است. در عقب، دیفیوزر برجسته‌تر و طراحی تمیزتر، همراه با اگزوزهای چهارتایی عمودی، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این اگزوزها نه‌تنها ظاهری اسپرت دارند، بلکه صدای مهیبی تولید می‌کنند که با شخصیت این شاسی‌بلند قدرتمند همخوانی دارد.

داخل کابین DBX S تغییرات چشمگیری نداشته و بیشتر به آپشن‌های جدید تزئینی و نشان S محدود شده است. کیفیت مواد و طراحی کابین همچنان در سطح بالای خودروهای لوکس آستون‌مارتین باقی مانده و تجربه‌ای بی‌نقص برای سرنشینان فراهم می‌کند.

آستون‌مارتین هنوز قیمت رسمی DBX S را اعلام نکرده، اما با توجه به قیمت پایه حدود ۲۶۰ هزار دلاری برای DBX707 مدل ۲۰۲۵، انتظار می‌رود قیمت نسخه S با آپشن‌های سبک‌وزن به بیش از ۳۰۰ هزار دلار برسد. تحویل این شاسی‌بلند از پاییز ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (794 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم 34
    مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1633 ديدگاه)

    خیلی جذابه ظاهرش هر فیس‌لیفت هم جذاب‌تر شده
    پورسانگوئه هم همینطور. هردو نهایت جذابیت SUV اسپرت هستن.
    فقط کنجکاوم که از نمای نزدیک کدومشون بهترن

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. KOP

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (71 ديدگاه)

      من از نزدیک هز دو را دیدم ، آستون مارتین از نزدیک ابهت بیشتری داره چون واقعا SUV است ابعاد خیلی بزرگی داره . میتونه با رینگ لاستیک مناسب خارج جاده تجربه کنه. فراری ابعاد کوچکتر داره و خیلی شبیه SUV نیست ، بیشتر به کراس اور کم ارتفاع مثل T-ROCK شبیهه . ارتفاع از زمین و ارتفاع سقفش کمه. مثل کیا EV6 که مثلا کراس اوور است اما قطعا از آیونیک5 بیشتر کراس اوور به نظر میاد.

  3. ashkanyp

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (130 ديدگاه)

    طراحی عقب این ماشین فوق العادس

    واقعا فراری و استون مارتین SUV نساختن و وقتی ساختن هوش از سرمون بردن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. PURIYA

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (739 ديدگاه)

    ناز شصتت استون مارتین
    من که خیلی خوشم اومد ،چون ماشین با وقار، اصیل، قوی و به طور کل پکیج کاملی از طرف استون مارتین به دوست داران شاسی بلند هست
    رینگ ۲۳ اینچی منیزیمی ررره
    سقف فیبر کربنه ررر😄

    موافقم 23
  5. Siyavash

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    چرا اینقدر خشگله این…😍

    موافقم 11
  6. دکتر استاپ

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تو دورانی که فراری و لامبورگینی و بی ام و دارن به سمت هیبرید و برقی حرکت می‌کنن استون مارتین و پاگانی و آئودی و شولت دارن به ساخت شاه کار های درون‌سوز ادامه می‌دن

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. KOP

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (71 ديدگاه)

      نسل بعدی اسپرتهای آئودی هیبرید هستند.
      و تمام مدلهای تازه معرفی در اروپا مایلدهیبرید یا هیبرید و پلاگین هستند. A5,A6,Q5 و …
      گروه فولکس واگن چند پلتفرم هیبرید داره که کم کم در تمام زیر مجموعه هاش بکار خواهد گرفت ، چون قوانین جدید و جریمه ها اجازه ادامه روند قبلی نمیده. از پورشه شروع کرد و به لامبورگینی بنتلی آئودی رسید. نسل بعدی فولکس واگن عرضه شده در اروپا حداقل مایلدهیبرید هستند.

  7. امین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بینظیره

  8. GENERAL CORVETTE

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فانتزی من

    DBX AMR ULTIMATE با انجین V12 هست
    و فدرت تا 1200 اسب بخاری
    قابل طردد در جاده و وایدبادی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. همایون

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    به نظرم جا داشت که کل طراحی داخلی رو عوض میکردن تا شبیه خودروهای جدید آستون‌مارتین بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا