آستون مارتینفارادی

مقایسه آستون‌مارتین ونکوئیش با فراری 12 چیلیندری، نبرد جذاب V12

فراری دودیچی چیلیندری و آستون‌مارتین ونکوئیش دو گرند تورر جدید با پیشرانهٔ V12 هستند که هم‌زمان راهی بازار می‌شوند و رقابت سختی را رقم خواهند زد.

با حذف پیشرانهٔ W12 بنتلی کانتیننتال، نسل جدید آستون‌مارتین ونکوئیش که به‌تازگی معرفی شده یکی از معدود گرند توررهای V12 جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال، جدیدترین ساختهٔ شرکت بریتانیایی، با یک رقیب مستقیم بنام فراری دودیچی چیلیندری مواجه است یعنی خودرویی که چند ماه پیش به‌عنوان جانشین ۸۱۲ سوپرفست معرفی شد. ورود هم‌زمان این دو گرند تورر V12 جدید به بازار، یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های سال را در دنیای ماشین رقم خواهد شد. پس تا زمانی که دودیچی چیلیندری و ونکوئیش راهی جاده‌ها شوند، بیایید روی کاغذ آن‌ها را باهم مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

به طراحی قسمت جلوی هردو خودرو انتقاداتی وارد است. آستون‌مارتین جلوپنجرهٔ خود را بسیار بزرگ کرده درحالی‌که فراری بیش‌ازاندازه تلاش کرده تا طراحی دماغهٔ دودیچی چیلیندری را به ۳۶۵ GTB4 دیتونا شبیه کند؛ اما با وجود این انتقادها، نمی‌توان کتمان کرد که گرند توررهای فراری و آستون‌مارتین در قیاس با رقبای کوچک‌تری مثل ب‌ام‌و M8 بسیار چشمگیر هستند و با کاپوت‌های کشیده، توجه هرکسی را جلب می‌کنند. در قسمت عقب، هم فراری و هم آستون‌مارتین تا حدودی به سمت طراحی‌های شلوغ حرکت کرده‌اند. هرچند طراحی چراغ‌های عقب ونکوئیش منسجم‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد اما دودیچی چیلیندری ویژگی خاصی را در این قسمت به نمایش می‌گذارد. منظور چراغ‌های چهارتایی است که دیدن آن در هر خودروی فراری احساس خاصی دارد. در قسمت جانبی، انتخاب خودروی زیباتر غیرممکن است زیرا هردو ماشین با کاپوت کشیده، بخش عقبی کوتاه، چرخ‌های بزرگ، دستگیره‌های در جمع‌شو، تریم‌های زیبا روی گلگیر جلو و گلگیرهای عضلانی، نمای بسیار چشمگیر و جذابی دارند.

وزن، لاستیک، ترمز

ونکوئیش با لاستیک‌های پیرلی P زیرو عرضه می‌شود درحالی‌که فراری برای دودیچی چیلیندری لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت S 5 و گودیر ایگل F1 سوپراسپرت را در نظر گرفته است. این لاستیک‌ها برای آستون در جلو ۲۷۵/۳۵ و در عقب ۳۲۵/۳۰ و در فراری ۲۷۵/۳۵ در جلو و ۳۱۵/۳۵ در عقب هستند. ترمزها در هردو خودرو کربن سرامیکی با دیسک‌های ۴۱۰ و ۳۶۰ میلی‌متری برای ونکوئیش و ۳۹۸ و ۳۶۰ میلی‌متری برای دودیچی چیلیندری هستند. از لحاظ وزن اما شاهد اختلاف نسبتاً زیادی بین دو خودرو هستیم زیرا فراری برای گرند تورر خود وزن خشک ۱۵۶۰ کیلوگرم را اعلام کرده درحالی‌که این عدد برای رقیب بریتانیایی ۱۷۷۴ کیلوگرم یعنی بیش از ۲۰۰ کیلوگرم بیشتر است. در هردو خودرو گیربکس به شکل ترنس‌اکسل در عقب نصب شده و به همین دلیل، در هردو شاهد توزیع وزن نزدیک به ۵۰-۵۰ هستیم که برای فراری ۵۲.۲ به ۴۷.۸ درصد در جلو و عقب و برای آستون ۵۱ به ۴۹ درصد است.

داخل

در داخل آستون‌مارتین شاهد دکمه‌های فیزیکی زیادی هستیم که روی کنسول مرکزی و زیر نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته‌اند اما کنترل‌های فراری بیش‌ازحد دیجیتالی شده‌اند و حتی دکمهٔ استارت هم لمسی است. بااین‌حال، طراحان فراری شیفتر گیربکس اتوماتیک دودیچی چیلیندری را شبیه گیربکس‌های دستی شیاردار قدیمی طراحی کرده‌اند که ویژگی جالبی است. برای فراری نمایشگر سرنشین هم در نظر گرفته شده اما آستون علاقه‌ای به چنین آپشنی ندارد. هردو خودرو صندوق بار کوچکی دارند که در ونکوئیش ظرفیت ناچیز ۲۵۰ لیتر و در فراری ۲۷۰ لیتر را ارائه می‌کند. فراری گرند تورر جدید خود را در دو نسخهٔ کوپه و کانورتیبل معرفی کرده ولی ونکوئیش فعلاً فقط به‌صورت کوپه عرضه می‌شود هرچند که قطعاً در آینده استون نسخهٔ کانورتیبل آن را هم ارائه خواهد کرد.

پیشرانه

بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو در زیر کاپوت دیده می‌شود زیرا هرچند هردو از پیشرانه‌های V12 استفاده می‌کنند اما این موتورها کاملاً باهم متفاوت هستند. فراری به‌رسم تمام گرند توررهای قبلی خود، همچنان از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که در اینجا ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر اما ونکوئیش به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی آستون‌مارتین مجهز شده که قبلاً در مدل‌هایی مثل DBS و DB11 دیده شده بود. این موتور در سینهٔ ونکوئیش جدید ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، هرچند قدرت دو خودرو نزدیک به هم است ولی گشتاور بی‌انتهای موتور آستون که در دورهای میانی ۲,۵۰۰ تا ۵,۰۰۰ rpm ارائه می‌شود، چیزی است که در فراری تنفس طبیعی پیدا نخواهد شد هرچند که دودیچی چیلیندری قطعاً صدای بهتری خواهد داشت. در بخش انتقال نیرو نیز درحالی‌که فراری به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مجهز است، آستون همچنان از همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌کند.

پرفورمنس

هرچند ونکوئیش گشتاور بسیار بیشتری دارد ولی دودیچی چیلیندری به لطف وزن سبک‌تر، شتاب اولیهٔ بهتری را ارائه می‌کند و ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که رقیب بریتانیایی برای انجام این کار به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. در بخش حداکثر سرعت اما برتری با آستون‌مارتین است هرچند که اختلاف دو خودرو با ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت برای ونکوئیش و ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برای دودیچی چیلیندری، جزئی خواهد بود. گرند تورر فراری به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز است اما آستون از این ویژگی بی‌بهره است. همچنین درحالی‌که گرند تورر بریتانیایی‌ها از کمک‌فنرهای تطبیقی بهره می‌برد، دودیچی چیلیندری به کمک‌فنرهای مغناطیسی مجهز است.

قیمت

قیمت دودیچی چیلیندری در ایتالیا از ۳۹۵ هزار یورو معادل ۴۳۸ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که آستون‌مارتین برای ونکوئیش قیمت ۴۲۰ هزار دلاری را اعلام کرده است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قیمت کاملاً به هم نزدیک خواهند بود و این بیشتر به سلیقهٔ خریداران باز خواهد گشت که سراغ اسب رقصان مارانلو بروند یا ترجیح دهند گرند تورر جذاب بریتانیایی‌ها را در پارکینگ خود داشته باشند.

مقایسه مشخصات فنی

آستون‌مارتین ونکوئیش فراری دودیچی چیلیندری
پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۷۴ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۸۵۰ میلی‌متر ۴,۷۳۳ میلی‌متر
قیمت ۴۲۰ هزار دلار ۴۳۰ هزار دلار

کدام گرند تورر V12 را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

منبع
AutoEvolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Sahand

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (668 ديدگاه)

    بیایید منصفانه باشیم
    ایندفعه آستون مارتین

    موافقم 95
    مخالفم 90
    1. علی Shelby

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (360 ديدگاه)

      من استون مارتین رو انتخاب میکنم
      ولی فراری هم خوبه

      موافقم 43
      مخالفم 32
    2. آریا

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (169 ديدگاه)

      اره واقعا چلندری خیلی ظاهر خوبی نداره یعنی وقتی با 812 مقایسه میکنم انگار فراری تو اینجا افت طراحی داشته مخصوصا

      موافقم 26
      مخالفم 8
    3. HELLO.BROTHERS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      اگه دقت کنید،آستون مارتین از بغل یعنی ستونAو B انگار شبیه نیسان Gtr.

      موافقم 5
      مخالفم 14
    4. HELLO.BROTHERS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      وای خداوندا فراری انجین 6.5لیتری تنفس طبیعی ۸۳۰اسب،صدای خالص انجین، اوج مهندسی.

      موافقم 33
      مخالفم 1
    5. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5356 ديدگاه)

      با اینکه هردو طراحی نسل جدید رو خراب کردن ولی بازم فراری انتخابمه

      موافقم 18
      مخالفم 5
    6. آرماتور

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      فراری نخرید،تنظیماتش دیجیتالی شده،موقع رانندگی میخوای کولر تنظیم کنی،جهت باد عوض کنی یکم شیشه بدی پایین یک سیگار آتیش کنی،اول باید پارک کنی بغل بعد اینکار بکنی
      فکر کن تو اتوبان داری گاز میدی و لذت میبری میخوای آهنگ جدید تو فلش بیاری یا کولر کم و زیاد کنی،اول باید سرعت خیلی کم کنی یا اصلا پارک کنی😁🤡

      موافقم 2
      مخالفم 13
    7. amirkhanzadeh

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (603 ديدگاه)

      به شخصه ظاهر استون مارتین بیشتر به دلم نشست شبیه خودرو های فراری در دهه 60 شده
      اما از لحاظ فنی 12 سیلندری رو انتخاب می کنم

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. مازیار

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3198 ديدگاه)

    جذاب‌ترین کلاس خودرو با حضور دو ابرقدرتش
    انتخاب تو این سگمنت بیشتر به سلیقه شخصی برای طراحی (خارجی و داخلی) برمیگرده که در این مورد هم به نظرم هردو سنگ تموم گذاشتن و به معنی واقعی انتخاب هرکدوم نفی اون‌ یکی نیست

    موافقم 25
    مخالفم 2
  3. Mr. gt c

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    در کل طبق سلیقه شخصی، استون طراحی بهتریی از نظر من داره، ولی انجین فراری بشدت جذاب تره در طولانی مدت هم فراری هم بهتر ارزششو حفظ می‌کنه چه بسا با ارزش تر هم میشه، با تمام احترامی که برای استون قائلم مخصوصا این مدلش ولی اینجا انتخابم فراری هست

    موافقم 56
    مخالفم 8
    1. امین

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (624 ديدگاه)

      این مدل نمیتونه به کلاسیک با ارزش آینده تبدیل بشه.
      ۸۱۲ شانس بسیار بیشتری داره.

  4. هراکلیوس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    پول فراری بابت هیچ ماشینی نمیشه خرج کرد

    موافقم 32
    مخالفم 9
  5. محسن

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    من ونکوییش انتخاب کردم فقط به خاطر جذابیت بیشترش.

    موافقم 31
    مخالفم 19
  6. دیجی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    از نمای جلو و بغل استون ازنمای پشت کابین دودیچی

    موافقم 13
    مخالفم 7
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4014 ديدگاه)

    DNA فراری اسپرت بودنه و حتی در ساخت پورسانگوئه هم نتونسته از این حس و حال جدا بشه و بیشتر روی پرفورمنس تمرکز داره تا لوکس بودن
    آستون مارتین هم یه GT لوکس و زیباست و برای مسافرت مناسب تره و راحتی بیشتری داره

    اگه در آینده درگی بینشون برگزار بشه بعید میدونم اون گشتاور بالای ونکوئیش حریف ۱۲ چیلیندری بشه
    اون تاپ اسپید هم که فراری شکست نفسی میکنه و تواضع و فروتنی به خرج میده

    موافقم 44
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2011 ديدگاه)

      دو کلاچه فراری برتری فنی بزرگیه !! متاسفانه گیربکس اتومات استون همیشه تو پرفورمنس عقب انداختش هر چند تو این کلاس زیاد مهم نیست.

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4014 ديدگاه)

        گیربکس دوکلاچه ، قدرت بیشتر و وزن کمتر نشان از برتری فراری داره ولی به قول شما در این کلاس GT ، پرفورمنس اولویت اول نیست
        برای یه رقابت جذاب و هیجان انگیز باید منتظر والهالا و جانشین SF90 استراداله باشیم …

        موافقم 12
  8. hosen

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    اگه عملکرد فنی رو بزاریم کنار که فراری تو این مبحث همیشه نامبر‌ وان بوده تو بحث طراحی به وضوح افول طراحی رو میشه تو این ماشین احساس کرد
    اون طراحی جذاب f12 و 812 کجا این کجا.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  9. BlackWing

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    انتخابم استون مارتین ، برای اولین بار

    موافقم 24
    مخالفم 14
  10. javad-bmw

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    دکمه استارت لمسی برای فراری؟
    ینی دیگه اون دکمه استارت قرمز روی فرمون وجود نداره؟
    بنظرم این دیگه فراری نیست.وقتی یه فراری رو حتی از تو عکس میبینی باید کَف بالا بیاری اما دودیچی اینگونه نیست.
    ۸۱۲ یا ۶۱۲ خیلی فراری تَر ازن این هستن.
    این دنیا دیگه به درد نمیخوره🥺
    کامارو ، چلنجر رفتن ، لندکروز توربو شده ، یه ماشین V12 رونمایی میشه از ذوق منفجر میشیم ، ماشین های فورمول ۱به جای ۱۰ یا ۱۲ سیلندر بودن v6 شُدن ، تا چند وقت پیش اینا کاملا برامون عادی بود ولی حالا…..

    موافقم 20
    مخالفم 4
  11. B

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (790 ديدگاه)

    هر دو بشدت جذاب و دلربا

    موافقم 12
    مخالفم 3
  12. amir

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    فراری دودیچی چیلیندری هم بسیار قابل احترامه ولی من استونمارتین ونکوئیش رو خیلی بیشتر میپسندم خیلی قشنگ اون شیک و کشیده بودنی که یک گرندتورر باید داشته باشه رو به زیبایی به نمایش میگذاره

    موافقم 18
    مخالفم 7
  13. MPH

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (431 ديدگاه)

    اگه 812 بود حتما اونو انتخاب میکردم ولی طراحی این (به خصوص جلو) اصلا سلیقه من نیست ، پس استون انتخابمه با اینکه گذشتن از اسم فراری بسیار سخت خواهد بود

    موافقم 16
    مخالفم 5
  14. OM.01

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    بین این 2تا من انتخابم گزینه سوم هست…
    گزینه سوم یعنی برم یه هفته پیش مالکان آستون مارتین و فراری زندگی کنم ببینم از صبح تا شب چی کار میکنن شاید بعد این کار و تلاش کردن در “” مسیر درست”” 10 سال دیگه بتونم مدل روز اونموقع رو بخرم :)

    پ.ن=تعداد میلیونرهای دنیا سال 2010 حدود 11 میلیون نفر بود و سال 2004 حدود 7.7 میلیون نفر. هر دهه به طرز عجیبی تعداد میلیونر ها زیاد میشه و جهشی میره جلو. الان تو 2024 حدود 47 میلیون نفر در دنیا میلیونر هستن و تا 2030 به 80 میلیون نفر میرسه

    یا هزاران شغل پولساز هست که هیچکسی ازش خبر نداره یا واقعا یه راهی هست که ما بلد نیستیم… یا شاید هم همه مشاور املاک تاجر تریدر فارکس کارآفرین بازیگر ورزشکار هستن و فقط اینا توشون پول هست!

    موافقم 13
    مخالفم 4
  15. سهیل گل آزاد

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با اینکه همیشه اسب مارانلو استاد طراحی و آفریننده هنر در صنعت بوده ولی اینجا ۱۲ چیلیندری بازی رو به ونکوئیش میبازه طراحی ونکوئیش یه چیز دیگس

    موافقم 11
    مخالفم 5
  16. مهدی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1942 ديدگاه)

    یه زمانی فراری های ۱۲ سیلندر رقیب لامبورگینی های۱۲ سیلندر بودن. به نظر میاد الان با وجود sf90 این مسئولیت از روی شانه های مدل ۱۲ برداشته شده، درواقع فکر میکنم فراری بیشتر برای رقابت با انگلیسی ها این مدل رو معرفی کرده. این موضوع رو میشه از طراحی ماشین، اپشنها و حتی سقف پاناروما روی این مدل متوجه شد.
    در کل هر دو این ماشینها، تحسین برانگیز هستن، استون مارتین عضلانی تر و فراری ظریفتر طراحی شده

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4014 ديدگاه)

      اون زمان هم حریف V12 های فراری نبودن
      SF90 استراداله هم جوابی به بازیگوشی مکلارن 720S بود و هنوزم که هنوزه رقیبی از طرف لامبورگینی نداره

      1. مازیار

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3198 ديدگاه)

        شان فراری بالاتر از اونه که جواب یه درونسوز رو با هیبرید بده

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Scuderia Ferrari

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4014 ديدگاه)

          آقا مازیار
          ۴۸۸ پیستا سلام عرض کردن و فرمودن دیگه پیستی مونده که 720S رو به خاک و خون نکشم ؟؟

        2. مازیار

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3198 ديدگاه)

          واقعا لزومی به تخلیه هیجان نبود😅
          من از یه چیز کاملا بدیهی حرف زدم
          .
          .
          ضمنا ۷۶۵ برای شتاب سنا برای پیست
          مدلهای بعدی هم نزدیکه بزار برای دور بعد

        3. Scuderia Ferrari

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4014 ديدگاه)

          آقا مازیار
          شما تاج سری ، شرمنده که بعضی وقتا بخاطر عشقی که به فراری دارم تندروی میکنم
          همیشه از بحث با شما لذت بردم و احترام همه دوستان رو دارم

          ولی باید قبول کنیم در حال حاضر محصولات جاده ای فراری نسبت به رقبا دست بالا رو دارن
          در آینده هم با توجه به نقشه راه ۵ ساله فراری محصولات خاص ، ویژه و سریع تری تو راهه که تیفوسی ها رو امیدوار کرده و رقبا هم میدونن که کار سختی برای رقابت دارن

        4. مازیار

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3198 ديدگاه)

          ایمان عزیز
          شما و فراری واقعا لایق عشق همدیگه هستین
          و همه برندها همیشه مقابل فراری کار سختی دارن و موضوع اصلی همین رقابت هست

          موافقم 2
          مخالفم 1
        5. Scuderia Ferrari

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4014 ديدگاه)

          🌹🌹

  17. JDM سابق

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    این فراری همه چیزش به جز رنگش شبیه فراریه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. Taha Ayoobi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3778 ديدگاه)

    انتخابم ونکوئیش

    موافقم 9
    مخالفم 4
  19. علی جردن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1975 ديدگاه)

    مشخصاتو نخونده می گم فراری V12

    موافقم 7
    مخالفم 4
  20. M power

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (281 ديدگاه)

    فراری

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. علی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (777 ديدگاه)

    استون مارتین یه جنتلمن واقعی هست بشدت برتر از فراری هست کاش رقیب برتری مثل مرسدس AMG GT جدید هم بود رقابت سخت تر میشد
    چون مرسدس توی نسل جدید یه جی تی جواهر گونه روانه میدان کرده با شتاب ۲.۸ و بسیار لوکس و زیبا هم هست

    موافقم 3
    مخالفم 8
  22. حسین خوانساری

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با وجود قیمت یکسان صد در صد انتخاب فراری منطقی تر هست با وجود موتور تنفس طبیعی که بسیار کم هزینه تر و رسیدگی کمتری طلب میکنه نسبت به موتور توئین توربو آستون ، البته اونایی که این قیمت هزینه میکنن درسته از نظر بودجه مشکلی ندارن برای رسیدگی ولی از نظر حساسیت کمتر موتور تنفس طبیعی با وجود اینکه از نظر شتاب و سرعت نهایی فرقی نداره با آستون ، مهمترین بخش ماجرا اینه که اسم و ابهت فراری کجا و آستون مارتین کجا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. Yaghoob

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    آستون مارتین گزینه بهتری هست
    ولی خیلی از خریداران کلکسیونر هستند. و کلکسیونر ها علاقه ای به توربو ندارند چون بلند مدت هزینه بره
    فراری هم اینو خوب میدونه
    در ضمن صدای انجین فراری کاری میکنه که طراحی و قیمت و همه چیز رو فراموش کنید.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  24. عارف رضائیان

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تناسبات در مدل جدید استون مارتین یکمی غیر عادی وعجیبه و فراری از نمای کناری تناسبات بهتری داره به نظرم و فاصله دو محور در فراری کمتر به نظر می رسه مطمئنا کمک میکنه به هندلینگ بهتر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  25. Matin

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    کاش دوباره دوئل هارو مثل قبل به صورت منظم شروع کنید خیلی خوب میشه
    دمتون گرم واقعا هیچ سایت فارسی دیگه مطالبش در زمینه خودرو مثل پدال جداب نیست

  26. همایون

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    دلم میگه آستون ولی قلبم میگه فراری

  27. علی منصوری

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جفتشون شاهکاران ، وای فراری…آخ فراری وای فراری…شاید اندمیکترین فراری باشه چیلیندری ،خیلی طراحی متفاوتی داره، بحث مهندسی جداست ، و برمیگرده ب سلیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست