آستون مارتین

وقتی کریس هریس سخت‌گیر تحت تأثیر استون مارتین والکری قرار می‌گیرد!

استون مارتین والکری جزو خاص‌ترین خودروهای دنیاست و توانایی‌های فوق‌العاده آن می‌تواند کارشناس سخت‌گیری همچون کریس هریس را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

والکری را می‌توان همچون آهن‌ربایی برای احساسات و تجارب قوی دانست. این خودرو به راحتی می‌تواند فردی همچون دیوید کالتهارد را شگفت‌زده کند؛ اما همان‌طور که می‌دانید یکی از خبرنگاران خودرویی به نام کریس هریس وسواس خاصی در انتخاب خودروهای جذاب و برتر دارد. هریس که در تاپ گیر فعالیت می‌کند اخیراً با والکری در پیست فرمول یک بحرین حضور یافته است.

هریس سرانجام توانسته پشت فرمان والکری بنشیند اما فرایند تست و بررسی آن فقط چند دور ساده در پیست نبوده بلکه با آن آتش‌بازی به راه انداخته است. تصور می‌کنیم حضور در پیست فرمول یک بهترین راه برای آزاد کردن پتانسیل‌های استون مارتین والکری به شمار می‌آید؛ اما به نظر شما هریس درباره این هیولا چه نظری دارد؟ او پس از گذشت اولین دقایق رانندگی با والکری می‌گوید:

اول از همه باید به صدای تولیدی اشاره کنم. صدای والکری شبیه هیچ خودروی جاده‌ای که تاکنون تست کرده‌ام نیست. شما نمی‌توانید صدای خودتان را هم بشنوید. واقعاً این صدا عصیانگر و ویرانگر است. همچنین تا حد امکان می‌توانید دیر ترمز کنید. کنترل کشش اما کمی بااحتیاط عمل می‌کند هرچند پس از چندین بار تعویض دنده با راحتی می‌توانم آن را سریع‌ترین خودروی درون‌سوزی بدانم که تاکنون رانده‌ام.

آنچه که با گفته‌های مجری تاپ گیر همخوانی دارد مشخصات والکری است. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو توسط کاسورث توسعه یافته و حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و ردلاین آن به ۱۱,۱۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. یک سیستم بوست برگرفته از فرمول یک نیز وجود دارد که قدرت پیشرانه را ۱۶۰ اسب بخار افزایش می‌دهد و به حدود ۱۱۶۰ اسب بخار می‌رساند. اگرچه حداکثر قدرت در دور ۱۰,۵۰۰ به دست می‌آید اما در دور ۶۰۰۰ می‌توان به گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دست یافت. قضاوت هریس درباره استون مارتین والکری چیست؟ در دقایق آخر این ویدئو می‌توانید گفته‌های او را بشنوید اما به‌طور خلاصه باید گفت هریس والکری را بدون وجود سیستم‌های برقی احمقانه بیشتر دوست دارد چراکه در کل محصول استون مارتین ارتباط بهتری بین خودرو و انسان برقرار می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    با تمام عظمتی که داره و احترامی که بلید بهش گذاشت ولی این یه ماشین مشابه ماشینهای لمانزه یعنی هر کدوم از برندهای حاضر در لمانز میتونن رقیبی برا این عرضه کنن این رو به هیچ عنوان نمیشه در شهر استفاده کرده حتی اگر کلی از این عظمتش رو کاهش بدن.من خودم بین این و بنز 1 به دلیل انجین تنفس طبیعی حجیم این رو میپسندم ولی بنز بسته کاملتری عرضه کرده حتی اگر حریف والکری نشه.

    موافقم 61
    مخالفم 28
    1. مازیار

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2477 ديدگاه)

      ((هر کدوم از برندهای حاضر در لمانز میتونن رقیبی برا این عرضه کنن ))

      بهتر بود می گفتی این برای هر کدوم از برندهای لمانز یه رقیب هست
      خواستن به خونه آخر سک سک کنن که کردن، نمیشه توقع داشت یه ماشین راحت برای استفاده باشه

      موافقم 30
      مخالفم 3
    2. علی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      کریس هریس یه آدم خودبزرگ بین و یه آلمان فن دو آتیشه است !!! نه از شخصیتش خوشم میاد و نه از قیافه … !!! بیشتر به حمال های تو میدون بار میخوره تا کارشناس خودرو!!!!

      موافقم 14
      مخالفم 47
  2. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    والکری اجازه تردد تو شهر رو داره ؟

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (742 ديدگاه)

      بله

      موافقم 26
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1593 ديدگاه)

        تو فیلم که گاهی صدای مجری هم شنیده نمیشد دیفیوزر جلو هم جوری نیست که بتونه قوانین تصادف با عابر رو پاس کنه آلایندگی هم که دیگه هیچ . والا من فکر کنم نهایتا باید چیزی تو گرید fxx k evo و p1 gtr و امثال اینا باشه

        موافقم 6
        مخالفم 24
        1. F

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (223 ديدگاه)

          سلام

          دیفیوزر جلو اسم دیگش اسپلیتر هست.

          موافقم 15
          مخالفم 0
        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          هر دو تست رو پاس کرده.
          پس لابد اون والکری هایی که تو خیابون جولان میدن توهم ماست!!
          لپ تایمی هم که ثبت کرده((توسط مجله)) تو بحرین هم از fx هم از سنا جی تی آر سریع تر بوده فقط از پی1 جی تی آر کندتر بوده که تمام این ماشینا تایرای اسلیک داشتن.
          ..
          قرار هم نیست با این ماشینا بریم نون بگیریم که دنبال راحتی و گرم کن صندلی هستیم.
          ..
          اون شخصی هم که میگه همه میتونن بسازن،ما منتظریم.
          بگو بسازن.
          اگه دنبال بسته کامل تری برو شیرون سوار شو فقط تو پیست کندتره!

          موافقم 23
          مخالفم 3
    2. Taha Malek

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      نسخه معمولی (اولی تو فیلم) بله
      نسخه AMR pro (دومی) خیر

      موافقم 12
      مخالفم 2
  3. TESLA

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ( آن را سریع ترین خودروی درون سوزی بدانم که تا کنون رانده ام ) مگه کریس هریس تا حالا سوار شیرون نشده !! فک کنم منظورش سریع ترین بعد از شیرون بوده

    موافقم 5
    مخالفم 37
    1. GMA

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (742 ديدگاه)

      منظورش از نظر حداکثر سرعت نبوده.

      موافقم 29
      مخالفم 3
    2. وی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      دوست عزیز تو سال 2023 دیگه همه میدونن چیزی که بیشتر از همه افتخار امیزه سریع بودن ماشین در یک دور پیسته نه حداکثر سرعت که با این معیار شیرون حتی از 922gt3rsهم احتمالا کند تره

      موافقم 14
      مخالفم 1
  4. مازیار

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2477 ديدگاه)

    والکری یه پدیده استثنایی هست که هرچه تو پیست‌های بیشتری تایم بزنه استثنایی بودنش بیشتر مشخص میشه بخصوص تو نوربرگ رینگ
    امیدوارم این اتفاق بیوفته

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. BMW/M-POWER

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      ماشالا آستون مارتین
      ماشالا انگلیس
      ماشالا اصالت
      ماشالا کریس هریس

      موافقم 22
      مخالفم 6
  5. Royal Driver

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    دمت گرم استون مارتین بهترین مثل همیشه. این یک هایپرکار واقعیه. «Intensity. Driven»

    موافقم 21
    مخالفم 2
  6. GMA

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    واقعا هیولاست
    بعید میدونم هیچ خودرو جاده ای دیگری بتونه تو هیچ پیستی حریفش بشه.
    لطفا بررسی مجلات دیگر رو هم داخل آپارات قرار بدید.
    پ.ن: چند روز قبل ویدئو بررسی پیشرانه GMA T.50 منتشر شد لطفا داخل کانال آپارات قرار بدید.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. R/T

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    والکری عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. R@min

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1672 ديدگاه)

    این کازورث نبود دنیای خودرو نصف جذابیتشو از دست می داد. اولین باری بود که یه جورایی ترس و استرس تو چشمای هریس دیدم.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (742 ديدگاه)

      والکری به طور ترسناکی سریع شتاب میگیره!!
      خیلی راحت به ٣٠٠km/h و سرعت های بالاتر میرسه بدونه اینکه از شتابش کم بشه..

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1672 ديدگاه)

        وقتی یه موتور از دل دهه ۹۰ فرمول ۱ می کشی بیرون چیز کمتری نباید انتظار داشت.

        ببینیم اون یکی دستپخت کازورث چی از آب دراومده.

        موافقم 5
        مخالفم 0
  9. R

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    ولی واسه سبک سازی از همه جای ماشین زدن زشتش کردن زیرش انگار نیست یه کابینه و موتور و چهارتا چرخ موتورشم باید استهلاک بالایی داشته باشه

    موافقم 2
    مخالفم 16
  10. hamidreza

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    این مردک یه آلمان فن فوق متعصبه که به خودش اجازه میده به هر برند خودروسازی توهین کنه … مخصوصا ایتالیایی ها!
    منتظرم که یه آدم کار بلد هم بیاد اسنزا رو تست کنه تا برق از کلش بپره…
    استون مارتین والکری یه الهه خاصه!!! واقعا یه شاهکار

    موافقم 6
    مخالفم 11
  11. Nsk

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هندلینگ عالی
    چسبندگی لحظه خروج از پیچ ها فوق العاده
    صدا خاص خاص
    خوش بحال کریس هریس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. masoud

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    والکری=لایک
    AMG ONE=دیسلایک

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. R

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      وان یه ماشین کامله کولر و بخاری صفحه لمسی …
      والکری مثل خود فرمول یکه که چرخارو بردن زیر بدنه

      موافقم 5
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا