آستون مارتین

بازتولید آستون مارتین DB6 برقی لوناز با 375 اسب بخار

چرم با کمترین میزان کربن به‌همراه بطری‌های پلاستیکی بازیافتی، مواد اولیه کابین این خودرو هستند.

برخی از طرفداران خودروهای امروزی امید دارند که سوخت‌های مصنوعی بتوانند این دسته از پیشرانه‌ها را نجات دهند اما برخی دیگر معتقدند که این رویا هم‌اکنون بر باد رفته است. یکی از این افراد، یک شرکت خدمات پس از فروش است که به مدل‌های کلاسیک زندگی دوباره می‌بخشد. محصول برند بریتانیایی «لوناز» تماما برقی هستند. آخرین پروژه آن هم بازسازی برقی یک دستگاه آستون‌مارتین DB6 به شمار می‌رود که با عنوان تبلیغاتی «سبزترین آستون‌مارتینی که تاکنون ساخته شده» معرفی شده است.

DB6 یادشده یکی از ۱۷۸۸ دستگاه خودروی تولیدشده توسط آستون‌مارتین در میان سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ به شمار می‌رود. نسخه اصلی این خودروی زیبا به یک موتور ۴ لیتری بنزینی ۲۸۲ اسب بخاری مجهز شده بود که به‌لطف بازسازی برقی لوناز به ۳۷۵ اسب بخار رسیده است. تا  سازنده نوع باتری DB6 خود را اعلام نکرده است اما با توجه به سابقه آن در استفاده از باتری‌های  کیلووات ساعتی می‌توان حدس زد که محصول تازه‌شان مسافت قابل‌پیمایش ۴۰۸ کیلومتر را با شارژ سریع پشتیبانی کند.

تغییرات این خودرو تنها به موتور برقی آن ختم نمی‌شود. لوناز به کابین DB6 توجه ویژه‌ای داشته و برای بازسازی آن از مواد اولیه بازیافتی و… استفاده کرده است. برای نمونه می‌توان به صفحه جلویی داشبورد، دسته تعویض دنده و دستگیره شیشه مثلثی اشاره کرد که همه از ترکیبات مواد قابل تجزیه طبیعی ساخته شده‌اند. پوست آجیل و تخم‌مرغ دورافتاده برای تشکیل ماده اولیه اصلی این کابین با ریسمان قابل تجزیه ترکیب شده است که با دستگیره و نگهدارنده درها از جنس پلی‌اورتان برپایه مواد طبیعی هماهنگی دارد.

دوخت داخلی هم ترکیبی از کتان قابل بازیافت، پلی‌استر، رایون و نایلون فاقد مواد شیمیایی آسیب‌زا است. یکی از زیرمحصولات تولید نوشیدنی‌ها و آبمیوه سیب برای دوردوزی‌های چرم صندلی و درها مورداستفاده قرار گرفته است. لوناز در معرفی این خودرو تاکید می‌کند که موکت این DB6 در بخش‌های بالایی و پایینی به ترتیب از جنس نایلون و بطری‌های پلاستیکی بازیافتی است. برخی از سطوح با چرمی با پایین‌ترین سطح کربن ممکن ساخته شده و کاملا قابل تجزیه‌اند.

سازنده انگلیسی قیمت آستون‌مارتین خود را برابر ۸۱۵ هزار دلار اعلام کرده است که با توجه به استفاده بیش‌از اندازه آن از المان‌های رایج مربوط به تب‌وتاب گرمایش جهانی و حفاظت از محیط‌زیست تاحدودی قابل تصور است. البته که آستون‌مارتین DB6 به خودی‌خود هم خودرویی خاص به شمار می‌رود اما پیشرانه برقی لوناز شخصیتی متفاوت به آن خواهد داد. دیدگاه شما درباره این خودرو چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. 제네시스

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    زیباتر از 2023 db12 استون مارتین وجود نداره 💚

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. Cyber truck punk

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      نکنین لعنتی های ملعون خدا .
      چرا آخه این جواهرات رو برقی میکنین.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Amir mahdi

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    واقعا درک نمی کنم چرا انجین به اون خوبی برداری
    و جاش آرمیچر بزاری

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. مهدی عبدالله پور

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      آرمیچرو خوب اومدی

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. ππ

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه قشنگ … موتور بنزینی رو بجای تعمیر و بازسازی که کلی دردسر داره اومدن کلا عوضش کردن با برقی که کارشون راحت شه . بعدشم از مواد بازیافتی و ضایعاتی داخل ماشینو پر کردن که هم هزینه ی خودشون کم بشه ، هم فاز حفاظت از محیط زیست بردارن و سوبله چوبله قالب کنن به خریدار .
    منظور از ظرافت و هنر انگلیسی ، همین مهارتشون در قالب کردنه . نه اون تو دوزی و رنگ آمیزی و …

    موافقم 5
    مخالفم 22
  4. Taha Malek

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    به عنوان ماکت نگه داشته شن بهتره از این جنایته

    موافقم 14
    مخالفم 4
  5. مهردادکمال

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1818 ديدگاه)

    به اندازه کافی دلمون از الکتریکی سازی خون شده لطفا دیگه با اسطوره ها این بازی ها رو نکنین
    ارزش این استون مارتین به اصالتشه

    موافقم 14
    مخالفم 4
  6. Hamilton1970

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (528 ديدگاه)

    واقعا حیفه که اون چرم جذاب کابین رو با پلاستیک بطری و شونه تخم مرغ بازیافتی و اون انجین ۴ لیتری رو با موتور الکتریکی و باتری جایگزین کنی
    کاش یه ذره قدر بدونن…

    موافقم 7
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا