بازگشت منصوری به ریشههای خود با استون مارتین DBX تیون شده!
منصوری به خاطر پروژههای تیونینگ ملایم و کم حاشیه شناخته نشده اما خب در ماههای اخیر محصولاتی را دیدهایم که با تیون های قبلی این شرکت فرق داشتهاند. البته منصوری با این استون مارتین DBX دوباره به ریشههای اصلی خود بازگشته است! در واقع این خودرو در جهتی کاملاً مخالف پروژههای اخیر حرکت کرده و دارای گلگیرهای پهن و ارتفاع کم از سطح زمین است. علاوه بر دو اسپویلر نصب شده باید به تغییرات وسیع دیگری هم در این شاسیبلند بریتانیایی اشاره کنیم.
قدبلند استون مارتین در حالت استاندارد هم از طراحی اسپورت و کم ارتفاعی سود میبرد اما منصوری آن را به خودرویی کم ارتفاعتر و طویلتر بدل نموده است. این خودرو دارای رینگهای 24 اینچی بزرگ است که به خنک شدن سیستم ترمز کمک میکند. منصوری دستی به سر و روی DBX کشیده و برخی قطعات فیبر کربنی را در آن نصب نموده است.
کیت پهن بدنه کاملاً نظرها را به خود جلب میکند اما این دو اسپویلر در عقب هستند که قطعاً باعث جلبتوجه خواهند شد. هر دو اسپویلر از فیبر کربن ساخته شدهاند و یکی روی سقف و دیگری روی درب پشتی جاگذاری شده است. این قطعات عملکردی هم بوده و به همراه دیفیوزر عقب جدید باعث بهبود عملکرد خودرو میشوند.
منصوری همچنین پیشرانه DBX را ارتقا داده و نیروگاه 8 سیلندر توئین توربوی این خودرو بجای قدرت 550 اسبی و گشتاور 700 نیوتون متری نسخه استاندارد خروجی 800 اسب بخاری و گشتاور 1000 نیوتون متری دارد. این قدرت زیاد به لطف استفاده از توربوهای بزرگتر و برنامهریزی دوباره سیستم مدیریت پیشرانه، استفاده از اگزوز جدید و... به دست آمده است.
منصوری میگوید DBX تیون شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیهای و حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعتی دارد.
این تیونر از رنگ بدنه مشکی و عناصر سبز لیمویی در کابین استفاده کرده است. تریم فیبر کربن نیز بهصورت گسترده در بخش داخلی بکار رفته و تکمیل کننده کار هم چرم اعلا بوده است.