آستون مارتین

تولید اولین استون مارتین والکری تحویلی به مشتری

۵ سال پس از معرفی نسخه مفهومی، سرانجام استون مارتین والکری پر سر و صدا وارد خط تولید شد.

این خودروساز بریتانیایی اعلام کرده اولین نمونه تحویلی به مشتری به‌طور کامل تولید شده و در هفته‌های آینده به دست مشتری خوش‌شانس خواهد رسید. نکته قابل‌ذکر اینکه برنامه‌ریزی استون مارتین برای تحویل اولین نسخه والکری به مشتریان حدود ۲ سال پیش بوده است.

تولید این هایپرکار در کارخانه گایدون استون مارتین در بریتانیا صورت گرفته و در کل ۱۵۰ دستگاه از نسخه استاندارد، ۸۵ دستگاه از نسخه اسپایدر و ۴۰ دستگاه از نسخه مخصوص پیست والکری AMR Pro تولید خواهد شد.

استون مارتین می‌گوید مدل مخصوص پیست سریع‌تر از هایپرکارهای لمانز بوده و از نظر سرعت و رکوردهای داخل پیست عملکردی مشابه یک خودروی LMP1 و فرمول ۱ خواهد داشت. دلیل وجود چنین عملکرد شاخصی هم به ماهیت والکری مربوط می‌شود که در واقع خودرویی مسابقه‌ای بدون محدودیت‌های مختص مسابقات است.

یک تیم ویژه مسئول تولید والکری بوده و برای تکمیل هر خودرو بیش از ۲ هزار نفر ساعت زمان نیاز است. هر خودرو پیش از تحویل به مشتری تست‌های گسترده‌ای را در پیست سیلورستون پشت سر خواهد گذاشت.

والکری برای رسیدن به این نقطه راه طولانی‌ای را پیموده است. باید گفت نسخه مفهومی این خودرو با کمک‌های دنیل ریکاردو ستاره مسابقات فرمول ۱ توسعه یافته، راننده‌ای که آن زمان راننده تیم ردبول ریسینگ و همکار فنی این پروژه بوده است. از آن زمان تاکنون ریکاردو دو تیم عوض کرده و به رنو و سپس مک لارن پیوسته است. خود استون مارتین هم تیم فرمول ۱ را راه‌اندازی کرده و تغییرات وسیعی در تیم مدیریتی‌اش به وقوع پیوسته است.

توبیاس موئرز مدیرعامل این برند گفته است:

برنامه استون مارتین والکری بستر آزمایش مهمی برای همه آن‌هایی بوده که اگرچه در محدودیت کار کرده اند اما به تحقق این آرزو یعنی تولید خودرویی فوق‌العاده تعهد داشته‌اند. والکری با تعهد مهندسان و تکنسین‌های چیره‌دستی تولید شده که بی‌وقفه برای رسیدن به این نقطه تلاش کرده اند.

استون مارتین همچنین تائید کرده پیشرانه ۱۲ سیلندر سفارشی والکری حداکثر قدرت ۱۱۳۹ اسب بخاری تولید می‌کند. اگرچه صدای تولیدی این پیشرانه مشابه خودروهای فرمول ۱ نیست اما هنوز هم ‌صدای دل‌نشینی دارد. در واقع صدای این نیروگاه ۶.۵ لیتری مشابه پیشرانه‌های فرمول ۱ دهه ۹۰ میلادی می‌باشد.

جدای از پیشرانه باید به طراحی وحشیانه والکری هم اشاره کرد که دارای حداقل پانل‌های بدنه می‌باشد. البته باید به نقاط ضعفی همچون کابین تنگ و درب‌های گالوینگ کوچک هم اشاره کرد. برای ورود به این خودرو باید انعطاف بدنی بالایی داشته باشید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1168 ديدگاه)

    وایییی
    فکر کن یه والکری و یه ولکان دیگه چی بشه
    یه چیزی دیگه هم بگم که واقعا تفکر بعضی ها تون خیلی مسخرس که پاگانی مکلارن f1 و خیلی های دیگه که موتور های شرکتای دیگه رو دارن به به چه چه اونوقت این که تو گوود وود ترکوند رو تا از موتور تا پیچشو هیت میکنین

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
    1. OMID

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2177 ديدگاه)

      موتور اینم کازوورث ساخته هر چند مهم نیست

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
    2. Reza Waffen SS

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3849 ديدگاه)

      محشره

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  2. Aran+Milan

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    تنفس طبیعی بودن و وزن خیلی پایین باعث میشه یه جواهر باشه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
    1. AMG GT R

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      همون اسم استون مارتین کافیه تا جواهر باشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۲
  3. GT

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1665 ديدگاه)

    واااای دارم دیوونه میشم آخه مگه میشه یه ماشین آنقدر جذاب باشه! نسبت قدرت به وزنش حتی از ١به١ هم بهتره!! 🤤❤️❤️❤️

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۶
    1. GT

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      برای افرادی که دیس دادند، این خودرو ١١٠٠ اسب بخار قدرت و ١٠٠٠ کیلوگرم وزن داره ، باور ندارید خودتون حساب کنید ببینید از ١به١ بهتره یا نه

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
  4. مازیار

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1288 ديدگاه)

    موتور این اتومبیل شاید مناسب ترین گزینه برای
    یک خداحافظی تراژدیک با درون سوزهاست

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
  5. محمد مختاری آذر

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    واقعا یک خودروی کاملا بی نظیر هستش یک موتور ۱۲ سیلندر کاملا قوی زیبایی خالص یکی از قوی ترین پیشرانه های تنفس طبیعی
    ولی متاسفانه با همه ی این خوبی ها نهایت سرعتش ۴۰۰ کیلومتر هستش که برای خودرویی با این مقدار قدرت و وزن کم مقدار کمی محسوب میشه
    قطعا این خودرو پیست رو قورت میده چون قدرت زیاد مهندسی انگلیسی ها با وزن خیلی کم که الهام گرفته شده از فرمول یک هستش ترکیب شده

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۹
    1. GT

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      این خودرو مثل خودروهای فرمول یک و لمانز، روی حداکثر داون فورس و بهترین پرفورمنس در پیست مانور میده و هدفش رکورد حداکثر سرعت نیست، باتوجه به اینکه داون فورس بالاتر یعنی چسبندگی و مقاومت در برابر هوای بیشتر، یعنی رسیدن به سرعتی در حد جسکو برای این خودرو ممکن نیست ( برای مثال به تفاوت طراحی سنا ( داون فورس) و اسپیدتیل ( حداکثر سرعت) نگاه کنید، سنا با اسپویلر و دیفیوزر های بزرگ طراحی شده ولی اسپیدتیل با بدنه ای کشیده و خطوط سیال طراحی شده.
      بنظرم ۴٠٠ کیلومتر در ساعت کافی باشه برای یه خودروی جاده ای پیست محور.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
  6. Aboaldazl demon

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (520 ديدگاه)

    من AMG وان رو به این ترجیح میدم

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۷
    1. GT

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      من هنوز شک دارم، تا وقتی نسخه نهایی AMG ONE معرفی نشه، نمیشه قطعی انتخاب کرد، ولی فکر کنم مرسدس بهتر بتونه نظر من را جلب کنه

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. Aboaldazl demon

        ۱۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (520 ديدگاه)

        مرسدس شک نکن بهتر انجامش میده

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۳
  7. مهردادکمال

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    چند سال آینده با قیمت چند برابر قیمت الانش معامله میشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  8. SF90 STRADALE

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3637 ديدگاه)

    استون مارتین می‌گوید مدل مخصوص پیست سریع‌ تر از هایپر کارهای لمانز بوده و از نظر سرعت و رکوردهای داخل پیست عملکردی مشابه یک خودروی LMP1 و فرمول ۱ خواهد داشت
    اگه این ادعاها واقعیت داشته باشه باید منتظر شکستن رکورد پورشه ۹۱۹ هیبرید EVO در نوربرگ رینگ باشیم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
    1. SRT

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (479 ديدگاه)

      فک نمیکنم این ماشین واقعا پتانسیل شکستن رکورد رو داشته باشه،البته نمیگم خوب نیست واقعا فوق العاده ست ولی دیگه در اون حد فک نکنم باشه.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
    2. R@m!n

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      تبدیل یه هایپر کار مسابقه ای یا کلا یه ماشین مسابقه‌ای به یه نمونه فروشی امری غیر ممکنه و قطعا پرفورمنس میاد پایین. اگر بتونه اینکارو کنه یعنی اولین بار در تاریخ که واقعا خیییییییلی بعیده.

      فراری و مک لارن و…. نتونستن به شخصه فکر نمی کنم استون بتونه.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. بهزاد

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1881 ديدگاه)

        خودروهای مسابقه ای به خصوص فرمول یک و لمانزLMP1 درسته در بالاترین سطح مسابقات موتوری هستند اما با یکسری قوانین دارای محدودیت بوده و دست طراحان در برخی موارد بسته است.
        خودروهای لمانز محدودیت حداکثر قدرت دارند و از نظر آیرودینامیک و وزن هم یکسری محدوده ی قانونی دارند و اگر فقط یک مقدار از محدوده خارج بشن دیسکوالی فای میشن مثل دو خودروی تویوتا در سال قبل یکی از مسابقات ۶ ساعته.
        این خودرو از این نظر کاملا آزاد بوده و طراح هرچه دانش برای حداکثر پرفورمنس تا به حال وجود داشته را به کار برده به خصوص در کف خودرو و با هیچ گونه محدودیت آیرودینامیک هم روبرو نیست.
        به نظر میرسه این خودرو براحتی میتونه رکوردهای نزدیک سطح یک مسابقات موتوری را بدست بیاره منتهی یک خریدار با فن رانندگی معمولی از پس رام کردن این موجود بر نمیاد و حتما دوره های حرفه ای را باید پشت سر بزاره یا بزاره گوشه پارکینگ تا قیمتش بره بالا که خواهد رفت.

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. R@m!n

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          درسته محدودیت های آیرودینامیکی نداره اما همه چیز این موضوع نیست. مسائل خیلی زیادی از تعلیق تا موتور و گیربکس و بدنه و…. دخیله که باعث میشه تفاوت های خیلی زیادی با یه نمونه فروشی داشته باشه. تاریخ ثابت کرده ماشین های زیادی به اسم ارائه تجربه یه خودرو واقعی مسابقه ای تو یه بدنه شهری معرفی شدن اما در عمل صرفا سایه ای از یه ماشین مسابقه ای بودن.

          شایدم بتونه، باید منتظر باشیم و عملکردشو ببینیم.

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
      2. محمد امین

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1994 ديدگاه)

        اقا رامین ، حرفتون رو قبول دارم و به شخصه میگم که این بابا ….‌گفته ، شاید منظورش ماشبن های lmp1 امروزه هست که نسبت به چند سال گذشته‌ حدود ۱۰ ثانیه افت کردن ، حالا فرمول یک که دیگه جای خودش رو داره
        همون خودرو های lmp1 که سریع ترینشون تویوتا ۰۵۰ هست ، توی پیستای قدرتی میتونه به خودروی فرمول یک نزدیک بشه چون توی کفی سریع تره ، مثل spa ، و توی پیچ هایی که ایرودینامیک و پیچ ها و نقاط ترمزگیری بیشتری دارن ، مثل بحرین یا ایمولا،اختلاف خیلی زیاد میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۷
    3. OMID

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2177 ديدگاه)

      عملکرد ۹۱۹evo از یه خودروی lmp1 معمولی بالاتره
      مدل evo بدون در نظر گرفتن محدودیت های کلاس lmp1 ساخته شده

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
    4. SF90 STRADALE

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3637 ديدگاه)

      دوستان عزیز
      قوانین F1 و پیچیدگی های زیاد در همه مباحث ، دست سازندگان خودروهای F1 رو بسته
      الآن نزدیک یک هفته هست دارم درباره آیرودینامیک F1 مطالعه میکنم و اینقدر پیچیده و سخته که ذهنم کشش مطالب رو نداره

      با خودم گفتم مهندسین یا بهتره بگیم نخبه های F1 چقدر باید تست های مختلف آیرودینامیکی رو انجام بدن تا نتیجه دلخواه و همخوان با قوانین مسابقات حاصل بشه
      حالا آیرودینامیک یک بحثه و انجین هم بحث دیگه

      ما کلی نگریم و اگه وارد جزئیات بشیم خواهیم دید که تکنولوژی اصلی صنعت خودرو دست چه کسانی هست و بابت این تکنولوژی ها چه زمان و هزینه ای صرف خواهد شد

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  9. تعادل

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خودشو کشت تا بالاخره یه والکری تولید کرد

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۵
  10. M.K karimi

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (786 ديدگاه)

    اژدها وارد میشود به روایت تصویر

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4622 ديدگاه)

    خیلی خوشم میاد از این ماشین،بیشتر از سبک بدنه‌اش، از این حالت استخونی و اسپرتش…

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  12. (Saeed(peugeot

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    اسم و ماهیت خاص استون مارتین یه جوریه که تو هیچ خودرویی این خاص بودن نمیشه پیدا کرد

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  13. جناب ایکس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    اون مینی هایپر کارشون که والهالا باشه محشره دیگه چه برسه به این

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا