آستون مارتینمرسدس بنز

استون مارتین ونتیج کوپه و GT3؛ تحول بزرگ با مدل 2025

جدیدترین محصولات استون مارتین، نسخه‌ی جاده‌ای و مخصوص پیست از ونتیج هستند که با تغییر چهره و تجهیزات فنی، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهند شد.

شاسی بلند DBX و کوپه اسپرت ونتیج، تولیدات بسیار مهم استون مارتین برای افزایش فروش عمومی هستند. ونیتج برای برند انگلیسی، ارزان‌ترین محصول محسوب می‌شود و البته رقبای پرتعداد از کشورهای مختلف دارد. هم‌اکنون آستانه قیمت استون مارتین DB12 به ۲۵۰ هزار دلار رسیده؛ اما هزینه خرید ونتیج ۲۰۲۵ حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. مکلارن ۵۷۰S و پورشه ۹۱۱GT3 در کلاس قیمتی استون مارتین ونتیج هستند.

استون مارتین ونتیج 2025 نمای جانبی

اولین مدل ونتیج، به شکل نسخه‌ای از استون مارتین DB2، سال ۱۹۵۱ تولید شد. این شرایط تا ۲۰۰۳ ادامه داشت و خودروی ونتیج، زیرمجموعه‌ی سری DB بود؛ اما از سال ۲۰۰۵ تا امروز، جایگاه مستقل در سبد محصولات استون مارتین کسب کرد. ونتیج، موتور جلو میانی، دیفرانسیل عقب و دو نفره است، متفاوت از DB12 که امکان حمل ۴ سرنشین فراهم می‌کند.

استون مارتین ونتیج 2025 نمای پشت

استون مارتین ونتیج با ۷۴ سال سابقه‌ی تاریخی، از ۲۰۱۸ تا امروز تغییر نسل نداده است. از سویی دیگر، مدل ۲۰۲۵ چهره‌ی متفاوت از نسخه‌ی قبلی ارایه می‌دهد و بهبود فنی قابل توجه دارد. نمای اصلی خودرو با چراغ‌های کشیده در راستای بدنه، جذاب به نظر می‌رسد. دستگیره‌های مخفی‌شونده، خطوط حجم‌دهنده روی درهای ورودی، چرخ‌های ۲۰ اینچ و نمای خاص کاپوت عقب، ونتیج ۲۰۲۵ را متفاوت از نسخه‌ی قدیمی نشان می‌دهد.

استون مارتین ونتیج 2025 نمای داخل

در کابین، نمایشگر لمسی زیر خروجی هوا نصب شده است تا دید راننده و دیگر سرنشینان را محدود نکند. این بخش، با افزایش ارتفاع کنسول و جوی استیک، قابلیت دسترسی بسیار خوبی دارد. فرمان و بخش اصلی داشبورد، چرم دست‌دوز دارند و ادوات فیبرکربن با کلیدهای سیاه‌رنگ، حس یک خودروی لوکس اسپرت را به خوبی فراهم می‌کنند.

استون مارتین ونتیج 2025 نمای کنسول

پیشرانه مرسدس بنز برای ونتیج جدید، ۶۵۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۴ لیتر V8 توربوشارژ AMG، حالا ۱۵۳ اسب بخار قوی‌تر از ونتیج ۲۰۲۴ است و مدل جدید را در زمان ۳/۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF نیز برای ونتیج ۲۰۲۵ بازطراحی شده است تا ترکیب مهم‌ترین تجهیزات فنی برای این خودروی اسپرت انگلیسی، مهندسی آلمانی داشته باشد. نهایت سرعت ونتیج جدید، ۳۰۵ کیلومتر برساعت خواهد بود.

استون مارتین ونتیج 2025

استون مارتین از تغییرات گسترده در شاسی ونتیج ۲۰۲۵ خبر داده است. این بخش، عملکرد عالی هنگام مانورهای پیچیده خواهد داشت و کیفیت رانندگی را بهبود خواهد داد. همچنین ساختار فنربندی و سیستم تعلیق نیز متحول شده است تا فرمان‌پذیری خودرو، خصوصا برای لذت از پیست مسابقه، کاملا توسط راننده احساس شود.

استون مارتین ونتیج GT3

ونتیج GT3 با کیت بدنه‌ی اختصاصی و بال عقب بزرگ، کاملا متمایز از نسخه‌ی اصلی به نظر می‌رسد. این خودرو وارد مسابقات کلاس GT3 اروپا خواهد شد و احتمالا نماینده استون مارتین در لمان خواهد بود. طبیعتا ونتیج GT3 مطابق قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) پیشرانه مشابه نسخه‌ی جاده‌ای خواهد داشت؛ اما تنظیمات مورد تایید مسابقات استقامت (WEC) شامل قدرت ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار با وزن خالص ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم فراهم خواهد کرد.

تولید انبوه استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ با آستانه قیمت ۱۹۰ هزار دلار، تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مدل کروک (کانورتیبل) هم به زودی رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خداروشکر کابین عالی شده بدنه هم زیبا 💯❤️👌

    موافقم 58
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2164 ديدگاه)

      با سپاس از مرسدس بنز و فامیل وابسته

      موافقم 77
      مخالفم 13
      1. ممد ژانگولر

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3392 ديدگاه)

        داداش اشتری دقیقا زدی به سولاخ هدف 👏👏👏

        موافقم 28
        مخالفم 6
        1. ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2310 ديدگاه)

          چرا فکر نکردید به کجا زدین🥵🥵🥵

          موافقم 5
          مخالفم 9
      2. Regra Loaded

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (226 ديدگاه)

        👍🏽😁

        موافقم 1
        مخالفم 3
      3. Piero Ferrari

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (203 ديدگاه)

        آقای اشتری شما چرا دیگه دوبله نمی کنید؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2164 ديدگاه)

          دوبله ویدئو وقت گیر هست

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. Moro

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (59 ديدگاه)

        ارتباطی به بنز نداره کابین

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. amir

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2058 ديدگاه)

      واقعا استون طراحی هاش خوب و قشنگ مونده و از بهترین مدلاشو این روزا داره میده

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. وی

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (335 ديدگاه)

        بنظرم خیلی پسرفت کرده
        نسل قبلیش یکی از زیباترین ماشینای جهان بود

        موافقم 2
        مخالفم 20
    3. علی جردن

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (907 ديدگاه)

      نمی دونم چرا کابین منو یاد نسل اول پانامرا انداخت واقعا نمی دونم

      موافقم 11
      مخالفم 6
  2. Shirko

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    به شدت زیباست ، رقیب جدیش بنز amg gt63 هستش .

    موافقم 30
    مخالفم 1
  3. LAMBORGHINI

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    GT3 زیباست 🔥

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. corvette

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    جذاب ترین و خوش استایل ترین ماشینا
    برای همین استون مارتینه
    حرف نداره
    امیدوارم نسخه Gt3 اونم تو مسابقات بدرخشه

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2164 ديدگاه)

      معمولا پورشه و فراری در مسابقات، استون مارتین تحقیر می کنند

      موافقم 18
      مخالفم 37
      1. R@min

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1567 ديدگاه)

        معلومه مسابقات GT دنبال نمی کنین.

        موافقم 29
        مخالفم 3
      2. corvette

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (293 ديدگاه)

        هرچند استون مارتین الانم قویه
        ولی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲
        کلاس GT1 چه لمانز چه مسابقات آمریکا
        در سلطه مطلق کوروت ریسینگ و استون مارتین بود
        و فراری و پورشه تقریبا حرفی برای گفتن نداشتن
        فراری که ۱ با فاتح شد نهایت ۲ بار
        پورشه هم تو کلاس پایین تر بود

        موافقم 17
        مخالفم 1
      3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        امسال کوروت اول شد، فراری دوم پورشه سوم
        2022 و سال 2021 هم فراری قهرمان شد
        تا جایی که یادم میاد استون مارتین 2019-20، قهرمانی WEC داشت

        موافقم 6
        مخالفم 15
  5. مازیار

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2245 ديدگاه)

    بعد گرد و خاک توی پیست برای مهمونی فقط باید گره کراوات خودشو سفت کنه

    bond … James bond

    موافقم 31
    مخالفم 1
  6. Bmw

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    واقعا خوب شده
    مدل قبلی جلوش فاجعه بود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    همیشه عاشق طراحی های استون مارتین بودم به نظرم بی نظیرین

    موافقم 18
    مخالفم 1
  8. R@min

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1567 ديدگاه)

    مشکل ونتج موتور و شاسی نیست گیربکس شل و ول ZF ک در حد سوپراسپرت نیست و هیچ وقت نمی تونه جایگاهی تو پرفورمنس داشته باشه.

    خیلی بهتر میشد یه دو کلاچه در حد pdk، ترمک یا مگنا سفارش می دادن.

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. Bmw

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اسپید شیف ام جی هم خیلی خوب و قابل دسترس بود برای آستون ولی نمی دونم چرا اونو نذاشتن با اینکه موتور همونه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1567 ديدگاه)

        اون گیربکس هم خیلی خشن هست و خود مرسدس هم بجز amg gt تو ماشین دیگه ای استفاده نکرد. توازنی که گیربگس های پورشه و کوروت و فراری دارن از اصلی ترین دلایل موفقیتشون هست.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  9. ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2310 ديدگاه)

    مشکل این ماشین جلوشه

    موافقم 2
    مخالفم 18
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    قشنگ تر از قبل شده

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. Reza Waffen SS

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5304 ديدگاه)

    خدایی زیبا شده

    موافقم 14
    مخالفم 0
  12. مجتبی .

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    این کلاس خودرویی از بقیه برای من همیشه جذابتر وزیباتره. استون،بی ام و سری ۸،مرسدس ای ام جی والبته بتلی کنتینانتال.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2986 ديدگاه)

    ظاهر تمام محصولات آستون مارتین عالیه ولی من خودم DB12 را بهترین میبینم.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. Soroush

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عاالی شده،ظاهر و کابین به شدت بهتر از قبل شده
    خیلی خوشم اومد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. Taha Ayoobi

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. Arshia m3csl

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    چقدر زیبا شده جلوش شبیه one 77 شده یک کمی واقعا جذابه😍👌🏼

    موافقم 6
    مخالفم 0
  17. Royal Driver

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    امروز هم از AMR23 زیباشون معرفی کردن، که حداقل نسبت به بیشتر فرمول یک های این فصل رنگ رو نگه داشته! چیزی که حتی فرمول یک مدرن هم داره از دست میده مثل اون صدا و جذابیتی که خیلی وقت نابود شد. ولی واقعا دست مریزاد! این ونتیج جدید واقعا باشکوهه! ترند ها هم دنبال نکرده که خوبه. نسخه ریس GT3 هم بسیار متفاوت شده که خاصش میکنه برای مسابقات. چقدر این جذاب با زمانی که وارد میدان نبرد شد (۲۰۱۲) فرق کرده… اون V12 توی پیست جذابیت خاصی داشت… دیدنی و آبدار بود.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. ابوالفضل

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خیلی تو فاز استون مارتین نیستم
    ولی محصولات زیبایی داره
    این نمونه هم زیباست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  19. رها

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    من به شخصه یک دونه کوروت و یک تی رکس میخرم با پول این البته در دنیای موازی چون تو این دنیا نه پولش هست نه امکان خرید هیچ کدومشون ولی دل ما خوش هست که یک روزی درست میشه . با امید زنده ایم خوشحالم واسه دوستانی که میتونن از این نعمتها استفاده کنند .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. قاسم

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خودرو که نصفش آلمانی شده به درد نمیخوره دیگه!

    موافقم 3
    مخالفم 12
  21. Siyavash

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (592 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوش استایل هست‌.‌طرح داشبودهم بسیار زیباه شده..واقعا عالی…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. BMW

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    رنگ سبزش هیولایی برای خودش شده🥰😁🥲

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Amir

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مگه داریم بهتر از استون مارتین؟…… چقد غوله این روز به روز داره مدلای بهترین میده😍😍

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. کاوه

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سوپر جذاب😍😍😍خیلی ناز شده.دم استون گرم.چه ماشینایی داره میزنه.کل سبدشو به روز کرده.قدیمی ترین ماشینش الان شاسی بلندشه که کلا ۴ سال از عمرش گذشته.مشکل بزرگ استون های قبلی طراحی و متریال داخلی و سیستم سرگرمیش بود که واقعا فاجعه بود.اصلا طراحی و متریال داخلیش به قیمتش نمیخورد اما الان فووووووووق العاده شده.دمت گرم استون.حس میکنم ایراد الانش گیربوکسشه که با این شاسی و طراحی و قدرت موتور باید توانایی هاش بالاتر باشه اما گیربوکس ضعیف با بقیه بخش های فنی ست نیست.کاش یه چیزی مثل pdk پورشه داشت مینداخت روش که پرواز کنه😍با این حال سبد خودروهای استون توی هر سگمنتی به نظرم جز بی نقص ترین انتخاب هاست.کاش میلیاردر(البته دلار!!!!)بودم یه کلکسیون ناز تمام استون های مدرن جمع میکردم میذاشتم تو پارکینگ عشق میکردم😍😍😍😅

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا