آئودی R8 با پیشرانه 6 سیلندر تولید میشود؟!
آینده سوپرکار آئودی R8 حداقل بر پایه اخبار این روزها روشن نیست. این هیولای 10 سیلندر شاید پس از نسل کنونی تولید نشود زیرا آئودی تمرکز اصلی خود را روی خودروهای الکتریکی شده گذاشته است. احتمالاً بازنشسته شدن R8 در سال 2020 یا یکی دو سال بعدتر رخ خواهد داد و در همین زمان هم پسرعموی R8 یعنی لامبورگینی اوراکان وارد نسل جدید خود خواهد شد.
یک لحظه صبر کنید، ما گفتیم سوپرکار 10 سیلندر؟! خب در حال حاضر R8 با پیشرانه های 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی که خروجیهای مختلف دارد و نسخه پایه 8 سیلندر 4.2 لیتری تولید می شود اما آئودی میخواهد فاصله بین نسخههای 10 سیلندر و مدل پایه 8 سیلندر را پر کند و این امر ظاهراً با پیشرانه 6 سیلندر بای توربویی صورت خواهد گرفت. گفته میشود R8 شش سیلندر در نیویورک معرفی خواهد شد.
بنا به گزارش منابع گوناگون، پیشرانه مورد بحث از نوع 2.9 لیتری است که در نسل جدید RS4 و RS5 و همچنین پورشه پانامرا بکار رفته است. مهندسان آئودی اسپورت این پیشرانه را با خروجی 500 اسب بخاری عرضه خواهند کرد.
این قلب آهنین دارای برخی قطعات مشترک با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری بکار رفته در S4 جدید بوده اما سیستمهای داخلی آن بسیار متفاوت بوده به گونهای که پیشرانه S4 دارای توربوی شارژ تنهای توئین اسکرول بوده درحالیکه پیشرانه 2.9 لیتری از نوع توئین توربو میباشد.
جدیدترین عضو خانواده R8 نسخه دیفرانسیل عقب است که 50 کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد بوده و به لطف حذف سیستم چهار چرخ محرک کواترو توزیع وزن بهتری دارد. پیشرانه 10 سیلندر این خودرو بدون وجود کواترو تمامی قدرت خود را از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میکند. علیرغم اینکه کشش خودرو کاهش یافته اما نسخههای کوپه و اسپایدر R8 دیفرانسیل عقب تنها دودهم ثانیه کندتر از برادران چهار چرخ محرک خود هستند.