آئودی

آئودی R8 V10 RWS، سوپرکاری برای ماشین بازها!

آئودی از عضو جدید خانواده R8 پرده‌برداری کرد. این خودرو تولید محدود نام RWS را داشته که مخفف سری خودروهای دیفرانسیل عقب است.


R8 V10 RWS در دو نسخه کوپه و اسپایدر عرضه خواهد شد و همان‌گونه که می‌بینید تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود. بدین ترتیب باید با سیستم چهارچرخ محرک کواتروی نسخه‌های استاندارد خداحافظی کنیم.


استفان وینکلمن مدیرعامل آئودی اسپورت می‌گوید:

مدل ویژه تولید محدود برای مشتریان دارای حداکثر لذت رانندگی است. با پیشرانه ۱۰ سیلندر قرار گرفته در میانه خودرو و سیستم دیفرانسیل عقب، این خودرو به‌طور موفقیت‌آمیزی مفهوم رانندگی با خودروی مسابقه‌ای لمانز R8 LMS را به خیابان‌ها آورده است.

نیروبخش R8 V10 RWS پیشرانه تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مدل استاندارد با قدرت ۵۳۲ اسبی و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متری می‌باشد. آئودی ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو برابر با ۳.۷ ثانیه بوده که سه‌دهم ثانیه کندتر از مدل کواترو و یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل اسپایدر است. سقف سرعت این خودرو نیز تقریباً با مدل چهارچرخ محرک برابر است.

R8 V10 RWS همچنین ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد کواترو است زیرا قطعاتی چون کلاچ چندصفحه‌ای و دیفرانسیل مرکزی حذف شده و هم‌اکنون ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

آئودی تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودرو را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد و بهای آن در بریتانیا از ۱۱۰ هزار پوند آغاز خواهد شد.

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    این ماشین که خیلی عالیه اصلا شکی نیست
    ولی یه سوال از آقای احمد زاده
    مگه بقیه سوپرکارها برای ماشین باز ها نیستند؟
    بهتر نبود اسم بهتری برای مقالتون میذاشتین؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SERIAL WINNER

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11443 ديدگاه)

      نه ، بعضی سوپرکار ها “بیشتر” برای جلب توجه ساخته شدن ، R8 ازوناش نیست !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. الف.ی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1548 ديدگاه)

        اون که ۱۰۰% آئودی از اون خفناشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          .
          به هیج عنوان.
          ویدئوی بررسی R8 توسط مت واتسون رو نگاه کن.
          مقدمه ی قشنگی داشت و یک جملش خیلی خوب در ذهن من مونده.
          جملش این بود :
          کسایی که سوار سوپراسپرت های ایتالیایی میشن میخوان بگن (( Ooh look at me ! I’m driving an expensive supercar))) ، اما R8 یک ورژن آلمانی از هوراکانه برای کسایی که نمیخوان خودنمایی کنن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. الف.ی

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1548 ديدگاه)

          یعنی آئودی R8 به قول خودم ماشین خفنی نیست؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. SERIAL WINNER

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          .
          نه عزیز ، هست ، ولی نسبت به سوپراسپرت های ایتالیایی و انگلیسی جلب توجه نمیکنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. SERIAL WINNER

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          .
          اصولا آلمانی ها ماشین رو برای جلب توجه نمیسازن ، نه با صدا و نه با تصویر. بیشتر پرفورمنس و کاربردی بودن براشون مهمه.
          نماینده ی سوپراسپرت های آلمانی رو ۹۱۱ توربو در نظر بگیر با ظاهر و قیافه ی منحصر به فردش و موتور ۶ سیلندر توربو . از طرف دیگه به ۴۵۸ ، اوراکان ، ۸۱۲ و اونتادور نگاه کن. رنگ قرمز و زرد ، موتور پرسر و صدای V12 ، V10 و V8 ، با قیافه ای که در جا خشکت میکنه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. SERIAL WINNER

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11443 ديدگاه)

    .
    جانم ❤❤❤

    اینجاست که شاعر میگه !: ( وای وای دل من شده عاشق صداش /// وای که نمیدونستم میشم پریشون نگاش … ! )

    اگر قیمت رو در نظر بگیریم R8 به نظر من بهترین سوپراسپرت در حال تولیده.

    صدا برای من خیلی مهمه و صدای R8 و برادرش رو فقط در سوپراسپرت هایی با ۲ تا ۳ برابر این قیمت میشه شنید.

    نگرانم از روزی که صدای V10 خاموش بشه. خدا نکنه تولید این موتور متوقف بشه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. arash66

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (434 ديدگاه)

      SERIAL WINNER موافقم شدید، به نظر من هم یکی از بهترین خروجی های صدا رو داره آر ۸ …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    هیچ پیشرفتی تو پرفورمانس دیده نمیشه پس وینکلمان این همه سال تو لامبورگینی چی یاد گرفته؟
    اصلا چه معنی داره مدل جدید معرفی کنی که همون اعداد و ارقام رو ارائه بده.
    فقط شاید گرونتر بدنش که هیچ ارزشی نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamid...Audi

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (711 ديدگاه)

      دکتر از اول هم قرار نبوده اعداد و ارقام تغییری کنن…این ماشین همون نسخه دیفرانسیل عقب آر۸ هستش.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نوید جهرمی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3365 ديدگاه)

      من ک هنوز طرفدار نسل اولشم. برام جذاب تر و گیراتره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3027 ديدگاه)

    نسخه کواترو یه چیز دیگست. . .
    دیفرانسیل عقب برای همچین پر از هیجانه اما به شخصه نمی‌تونم از چسبندگی و شتاب بهتر نسخه کواترو بگذرم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2337 ديدگاه)

      نسخه دف عقب برای عشق دریفت هاست!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. عطا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    دوستان یه سوال فنی من یه فیلم دیدم تو یوتیوب که ثابت میکرد کواترو بهتر از ۴ماتیک عمل میکرد ایا این صحت داره؟ اصلا بین ایکس درایو ، ۴ ماتیک و کواترو کدوم بهتهره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا