همانطور که از بازه قیمتی و امکانات موجود در آئودی A7 انتظار میرود، این خودرو شرایط راحتی و عملکرد فوقالعادهای را در اختیار قرار میدهد. امّا این ویژگی آن را چندان از رقبای خود متمایز نمیکند؛ چرا که خودروهای زیادی در این کلاس وجود دارند که دقیقاً از همین شرایط برخوردارند. چیزی که A7 را از دیگران متمایز میکند، یکی از نادرترین طراحیهای بدنه دنیای اتومبیل با ظاهری بسیار چشمنواز است.
۲۰۱۶ Audi A7 3.0T آئودی A7 را در کلاسی در حال رشد با عنوان «چهار در کوپه» ارائه کرده است؛ چیزی که باعث میشود که لفظ «کوپه» به همان انعطافپذیری و شاید هم بیهودگی! لفظ «کراساور» برسد. مطابق تعریف وبستر، کوپه یک اتومبیل ۲ در است که فضای بستهای دارد. این در حالی است که این خودرو چهار در دارد و در واقع، مانند برادر دوقلویش، A6، یک سدان است؛ با این حال، یک هاچ در عقب نیز دارد. ۲۰۱۶ Audi A7 3.0T عنصر طراحیای که A7 را از دیگر وسایل نقلیه از این نوع مانند مرسدسبنز CLS و بامو سری ۶ گرن کوپه متفاوت میکند، خط سقف این مدل است که دارای یک شیب تُند به سمت عقب پس از ستون دوم بدنه خودرو است. این حالت از آن طراحیهایی است که بیشتر در کوپههای جدید مرسوم است و بر این اساس، باعث میشود که خودروهایی با چهار در نیز به این تعریف راه پیدا کنند. اقدام آئودی برای انجام این طراحی یکی از بهترینها در نوع خودش است. در همین حال، برخی ویژگیهای تازه دیگری نیز در نسخه ۲۰۱۶ این محصول اینگولشتات دیده میشوند. جلوپنجره به اندازه مدل ۲۰۱۵ خودنمایی نمیکند، چراغهای جلو و عقب LED با چشم نیمهباز ما را نگاه میکنند و لولههای خروجی اگزوز نیز گوشهدار شدهاند. ۲۰۱۶ Audi A7 3.0T طراحی داخل کابین همیشه یکی از نقاط قوت آئودی بوده و در مدل A7 نیز جلوه و شکوه خاصی در خود دارد. ویژگیهای سیستم اطلاعات و سرگرمی ارتقا یافتهاند و در همین حال، در خودروی تست از پکیج «پرستیژ» استفاده شده که در آن امکاناتی مفید مانند نمایشگر رو به بالا اضافه شده است. دیگر ابزار مفید جدیدی که در دسترس قرار گرفته، سیستم استاندارد هشدار نقطه کور است که آئودی به آن دستیار جانبی یا Side Assist میگوید. همانند دیگر خودروهایی که شیب زیادی در خط سقف خود دارد، آئودی A7 نیز از دید از پنجره عقب وضعیت چندان مطلوبی ندارد. ۲۰۱۶ Audi A7 3.0T آئودی برای مدل ۲۰۱۶، تعداد ۲۳ اسببخار به خروجی موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 اضافه کرده و در مجموع قدرتی معادل ۳۳۳ اسببخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه برای آن ایجاد کرده است. با این حال، حداکثر گشتاور تغییری نکرده و در همان مقدار ۵۲۳ نیوتنمتر باقی مانده که البته به شکلی مناسب در دور موتور پایین در دسترس قرار میگیرد. برای انتقال قدرت، از یک گیربکس آشنای ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده میشود. با اینکه زمانبندی شیفت دندهها در آن به مانند گیربکس دوکلاچه آئودی نیست، واکنش آن به پدلشیفترها بسیار سریع است و در حالت کاملاً اتوماتیک، بسیار آرام و خونسرد عمل میکند. ۲۰۱۶ Audi A7 3.0T شاید با خود فکر کنید که اضافهکردن ۲۳ اسببخار به یک سدان ۲ تُنی فرق چندانی در آمار سرعت و شتابگیری آن ایجاد نخواهد کرد؛ ولی باید گفت که چنین چیزی چندان درست نیست. در مقایسه با آخرین A7 تستشده مدل ۲۰۱۲، این مدل ۲۰۱۶ تقریباً به اندازه نیمثانیه زودتر، یعنی در ۴/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و حدود یک ثانیه زودتر مرز سرعت ۱۰۰ مایل (۱۶۰/۹ کیلومتر) بر ساعت را رد میکند. این خودرو همچنین نسبت به مدل قبلی خود، ۰/۳ ثانیه زودتر مسیر یکچهارم مایل را پشتسر میگذارد (۱۳/۴ ثانیه) و در همین حال، سرعت نهایی آن در این مسیر ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت است؛ سرعتی که حدود ۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل قبلی است. همه این آمار در حالی بهدست آمده که مدل ۲۰۱۶ با وزن ۱۹۲۰ کیلوگرمی خود، حدود ۲۶ کیلوگرم نیز نسبت به مدل ۲۰۱۲ سنگینتر است. ۲۰۱۶ Audi A7 3.0T مدل ۲۰۱۶ از نظر مصرف سوخت طبق آمار سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در وضعیتی بهتر نسبت به مدل ۲۰۱۵ قرار دارد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۱/۸ لیتر و در جاده ۷/۸۴ لیتر مصرف میکند. این در حالی است که مدل ۲۰۱۵ مصرفی معادل ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده داشته است. با این وجود، مصرف سوخت مشاهده شده در مدل ۲۰۱۶ تستشده در اینجا برابر ۱۱/۸ لیتر است که در سطحی بالاتر از مصرف ۹/۸ لیتری مدل قبلی قرار میگیرد. البته رانندگان محتاط تر بدونشک مصرف سوخت بهتری از خود بر جای میگذارند. ۲۰۱۶ Audi A7 3.0T نویز داخل کابین از دیگر مواردی است که در این مدل بهبود قابلملاحظهای یافته است. A7 خودروی بزرگی است و همین حس را نیز القا میکند. واکنشهای این خودرو نسبت به فرمان بسیار سریع هستند و لغزش بدنه نیز در متعادلترین حالت خود قرار دارد. همچنین اگر سیستم فرمان در پارکینگ حالت چندان دلچسبی ندارد، سطح نیروی مناسبی در این شرایط میطلبد و هرچقدر سرعت افزایش مییابد، دقت مناسبتری پیدا میکند. A7 در هنگام پیچیدنهای سخت به مانند خودروهای بزرگ و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک معمولی دچار کمفرمانی میشود. البته باید توجه داشت که این خودرو برای مسابقات اتو کراس ساخته نشده است. ولی در مجموع یک خودروی کاملاً قابلپیشبینی است و حتی در مسیرهای پر پیچوخم نیز بسیار نرم و آرام عبور میکند.
سیستم ترمز نیز بسیار قدرتمند و مطمئن عمل میکند و فاصله توقف نسبتاً خوبی دارد (۵۰/۶ متر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت). البته عملکرد بهتری را در A7 های دیگر شاهد بودهایم. یکی از عوامل تأثیرگذار در این موضوع، احتمالاً تایرهای کانتیننتال پرو کانتکت TX تمامفصل با اندازه ۲۶۵/۳۵-۲۰ بودهاند. چیزی که در تست لغزش در پیچ نیز با چسبندگی ۰.۸۴ g خود را نشان داده است؛ این عملکرد اگر چه شرایط بدی ندارد، ولی در تست مدلهای قبلی چسبندگی ۰.۹۱ g از این خودرو مشاهده شده است. ۲۰۱۶ Audi A7 Interior بدیهی است که آئودی A7 مدل ۲۰۱۶ با قیمت پایهای برابر ۶۹ هزار و ۲۲۵ دلار، خودروی چندان ارزانی به حساب نمیآید. در همین حال، خودروی تست شده با ۶۲۰۰ هزینه برای آپشنها سطح قیمتی آن را افزایش داده است. این آپشنها شامل پکیج پرستیج به ارزش ۲۶۵۰ دلار (نمایشگر رو به بالا، سیستم صوتی Bose با صدای پیرامونی، تهویه صندلیهای جلو و طراحی روشنایی داخلی LED)، پکیج بلک اپتیک به ارزش ۱۵۰۰ دلار (چرخهای ۲۰ اینچی با طرح تیتانیوم مات و تایرهای تمامفصل)، پکیج اس لاین اسپورت به ارزش ۱۰۰۰ دلار (سیستم تعلیق اسپرت، تریم طراحی ظاهری اس لاین)، پکیج هوای سرد به ارزش ۵۰۰ دلار (گرمکن غربیلک فرمان و صندلیهای عقب) و رنگآمیزی متالیک نقرهای به ارزش ۵۵۰ دلار بودهاند. ۲۰۱۶ Audi A7 Interior برای خودرویی مانند این، ۷۵۴۲۵ دلار، مبلغ بسیار هنگفتی است که با ۱۰ هزار دلار کمتر از آن میتوانید به سطح عملکردی مشابه در مدل محافظهکارتر A6 دست پیدا کنید. از طرف دیگر، A7 خودرویی است که به میزان قابلتوجهی از رقیب «چهار در کوپهاش» از بامو ارزانتر تمام میشود؛ آن هم با ظاهری جذاب که کمتر کسی میتواند با آن مطابقت کند.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
آئودی این ماشینو برای رقابت با cls به بازار آورد که بعضی سایت ها به آئودی رای دادن و بعضیام به بنز…. شما به کدوم رای میدین؟؟؟؟ AUDI A7=LIKE MERCEDES BENZ CLS=DISLIKE
باعرض معذرت که کامنتمو بالا میزارم فقط یه سوال داشتم دوستان منو از جهل بیرون بیارن الان این تو کنسول وسط اهرم ترمز دستی نداشت چجوری با این ماشینا میشه دستی کشید؟
پدال ترمز رو که تا آخر به صورت ناگهانی فشار بدی به عنوان ترمز دستی عمل میکنه . در بعضی شرکت ها هم مانند بی ام دابلیو ترمز دستی مانند یک دکمه در وسط کنسول قرار گرفته .
با تشکر از داداشای گل که مارو از جهل هر کدام به گونه ای در اوردن هروقت خریدمش قول میدم بدم شمام باش دستی بکشین الته حواستون باشه فقط یه دفعه دست هر نفر نکه اینا لاستیکاش گرونه واس اون گفتم…. چه رویای شیرینی بود;-)
دوستان یه بحث بی ربط.منم قبول دارم کره به ژاپن نمریسه.منم قبول دارم هیوندای در برابر ژاپنی ها چیزی نیست.من خودم طرفدار ایتالیا و نیسان هستم.ولی جنسیس 2015 رو که میبینم همه چیز از یادم میره.واقعا چرا نباید این خودرو رو نخرید؟
دوستان به چراغ عقبش دقت کنید!!! نوار لیزر وسط چراغا خیلی شبیه لامبورگینی وننو و هوراکان هست!!!! یعنی به نظر من همونه فقط از led تبدیل به لیزر شده!!!! خدایی دقت کنید
سلام … منتظرم تا مقایسه اش با CLS بیاد و ببینیم کی برنده میشه … واقعا ماشین زیباییه … واقعا ساختن ماشین توی همچین کلاسی مهارت میخواد که آئودی مثه مرسدس و بی ام و ، این دفعه هم فوق العاده عمل کرده … ولی موتورش یه مقداری ضعیفه … بهتر بود یه مدل قدرتمند تر V8 کنار این مدل میساختن … روز خوش …
طراحی بیرونش رو واقعا دوست دارم ولی نمیدونم آئودی کی میخواد دست از این طراحی داخلی خسته کننده و قدیمی و نور های یکدست قرمزش برداره قشنگه ولی دیگه خیلی تکراری شده فورم دست دنده قبلی هم خیلی بهتر بود و همینطور از نظر امکانات و لاگژری بودن واسه رقابت تو این کلاس نسبت به cls کم میاره حیفم میاد وقتی میبینم یه همچین ماشینی این همه ساله داره درجا میزنه و تا مرز قدیمی شدن پیش میره … در بخش پایداری پورشه پاناراما میگیرتش و البته درمقابل روند طراحی خسته تر بی ام دابلیو سری 6 جایگاه بهتری رو داره
شما چی کی میخوای از این انتقادهایه مسخره دست برداری پورشه بی ام و بنز و آئودی چهار غول اتومبیلهایه لوکس دنیا هستن که هنرشون اینکه فروش بالایی دارن هنری که که خیلی ها ندارن در واقع هیچ لوکس سازی غیر اینا شاید نداشته باشه پس اینا خیلی جلوتر از بقیه هستن مطمئن باش بهتر از شما میدونن دارن چه کار میکنن ضمنا عکس آواتارتم خیلی […]
این موارد چیزی هست که در اکثر ریویو ها گفته شده و همچنین بسیاری از کارشناس های دنیای اتومبیل بهش اذعان دارند، نمیدونم چرا بیانشون شما رو عصبی کرده … متاسفانه دیدن حقایق (حتی در سایه ویژگی های مثبت بسیار) کمی سخته!
و این موارد چه ربطی به بقیه و اینکه این 4 تا لوکس ساز پیشتاز هستند داره؟ بله رو روال خودشون دارن راه میرن ولی بازم چه ربطی داره؟ اگر دقت کنید متوجه میشید که عرایض بنده هم در جهت همین لوکس سازی و پیشروی بود اونها خودشون به VOA اعتقاد دارند اونوقت شما شکایت دارید؟
راجب اظهار نظرتون نسبت به آواتار هم از متن کامنتتون مشخصه که چطور فکر میکنید
حسن جان کامنتت شایان توجه بود ضمن اینکه دوستان اینقدر به خودشون جسارت میدم که در مورد اواتار و فرم صورت ادم هم نظر میدن حتی نمیتونیم نظرات و انتقادات هم رو با ادب جواب بدیم متاسفانه
RAYAN
۱۷ تیر ۱۳۹۴آئودی این ماشینو برای رقابت با cls به بازار آورد که بعضی سایت ها به آئودی رای دادن و بعضیام به بنز…. شما به کدوم رای میدین؟؟؟؟
AUDI A7=LIKE
MERCEDES BENZ CLS=DISLIKE
saeed.shariati
۱۷ تیر ۱۳۹۴باعرض معذرت که کامنتمو بالا میزارم فقط یه سوال داشتم دوستان منو از جهل بیرون بیارن
الان این تو کنسول وسط اهرم ترمز دستی نداشت چجوری با این ماشینا میشه دستی کشید؟
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۴فکر نکنم بشه دستی کشید :|
mohamad reza
۱۷ تیر ۱۳۹۴پدال ترمز رو که تا آخر به صورت ناگهانی فشار بدی به عنوان ترمز دستی عمل میکنه . در بعضی شرکت ها هم مانند بی ام دابلیو ترمز دستی مانند یک دکمه در وسط کنسول قرار گرفته .
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز ترمز دستی این ماشین به صورت کاملا الکترونیکی هستش.ینی فقط یه دکمه است و خبری از اون دسته که میکشیش خرررررت صدا میده نیستD:
نوید جهرمی
۱۸ تیر ۱۳۹۴دستی ماشینا (بیشتر آلمانی) پدالیه با پا میگیری و شاسی بغلش ک میزنی آزادی میشه
ارمان
۱۸ تیر ۱۳۹۴خدایی با این ماشین میری سر سرعت گیر دستی بکشی؟ بیخیال
saeed.shariati
۱۸ تیر ۱۳۹۴با تشکر از داداشای گل که مارو از جهل هر کدام به گونه ای در اوردن
هروقت خریدمش قول میدم بدم شمام باش دستی بکشین الته حواستون باشه فقط یه دفعه دست هر نفر نکه اینا لاستیکاش گرونه واس اون گفتم….
چه رویای شیرینی بود;-)
آندرا آنیلی
۱۸ تیر ۱۳۹۴دوستان یه بحث بی ربط.منم قبول دارم کره به ژاپن نمریسه.منم قبول دارم هیوندای در برابر ژاپنی ها چیزی نیست.من خودم طرفدار ایتالیا و نیسان هستم.ولی جنسیس 2015 رو که میبینم همه چیز از یادم میره.واقعا چرا نباید این خودرو رو نخرید؟
آرمااااان
۱۹ تیر ۱۳۹۴جنسیس و جنسیس کوپه و سنتنیال با عملکردهایی که دارن نسبت به قیمتشون فروشه زیادی رو تو دنیا دارن کافیه یه نگاه به امار فروش هیوندای توی امریکا بندازی
AliZeus
۱۷ تیر ۱۳۹۴رینگ های منحصر بفردی داره…فرمونشم ک عشقه :)
Carbonado Aventador
۱۸ تیر ۱۳۹۴دوستان به چراغ عقبش دقت کنید!!!
نوار لیزر وسط چراغا خیلی شبیه لامبورگینی وننو و هوراکان هست!!!!
یعنی به نظر من همونه فقط از led تبدیل به لیزر شده!!!!
خدایی دقت کنید
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴فتوشاپه.
Hamid...Audi
۹ شهریور ۱۳۹۴لامبورگینی الان تحت مالکیت آئودی هستش!
ویکی
۱۷ تیر ۱۳۹۴آدم با دیدنش لذت میبره. وای به حال اینکه پشت فرمونش بشینه باش رانندگی کنه…!!!
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۴این ماشین ژاوی هرنادز هستش
Jon Snow
۱۷ تیر ۱۳۹۴به نظره شما آدم یکی از اینا داشته باشه پیر میشه ؟!! :D
نوید جهرمی
۱۸ تیر ۱۳۹۴تا وقتی تصادف نکنی فک نکنم پیر بشی
متین
۱۷ تیر ۱۳۹۴سلام …
منتظرم تا مقایسه اش با CLS بیاد و ببینیم کی برنده میشه … واقعا ماشین زیباییه … واقعا ساختن ماشین توی همچین کلاسی مهارت میخواد که آئودی مثه مرسدس و بی ام و ، این دفعه هم فوق العاده عمل کرده … ولی موتورش یه مقداری ضعیفه … بهتر بود یه مدل قدرتمند تر V8 کنار این مدل میساختن …
روز خوش …
نوید جهرمی
۱۸ تیر ۱۳۹۴ی مقایسش مال دوره قبلی بود بین این و پانامرا وCLS که پانامرا اول و آئودی دوم و CLS سوم شده بود. اما امتیازا خیلی نزدیک ب هم بود.
AHMADREZA
۱۷ تیر ۱۳۹۴اول مرسدس بعد آوودی
ماشین عالی هست
gotham
۱۷ تیر ۱۳۹۴من نمیدونم این چه رسمیه که بنز و بی ام و میان تو ایران ولی این آئودی نمیاد
البته به حال ما ک فرقی نداره باید آشغالای ایرانخودرو و سایپا رو سوار شیم
ارمان
۱۷ تیر ۱۳۹۴چراغای عقبش یه اثر هنریه
Archi KHAN
۱۷ تیر ۱۳۹۴زیبا و لوکس
آئودی یکی از اضلاع مثلث قدرت آلمان…
شایان
۱۸ تیر ۱۳۹۴مثلث یا مربع یا شایدم پنج ضلعی
سجاد
۱۸ تیر ۱۳۹۴داداش خداوکیلی میشه 5ضلعی !!
Audi – Mercedes Benz – BMW – Porsche – VW
AHMADREZA
۱۸ تیر ۱۳۹۴من آوودی رو خیلی بیشتر از ب ام و قبول دارم
حسن
۱۸ تیر ۱۳۹۴طراحی بیرونش رو واقعا دوست دارم
ولی نمیدونم آئودی کی میخواد دست از این طراحی داخلی خسته کننده و قدیمی و نور های یکدست قرمزش برداره
قشنگه ولی دیگه خیلی تکراری شده
فورم دست دنده قبلی هم خیلی بهتر بود
و همینطور از نظر امکانات و لاگژری بودن واسه رقابت تو این کلاس نسبت به cls کم میاره
حیفم میاد وقتی میبینم یه همچین ماشینی این همه ساله داره درجا میزنه و تا مرز قدیمی شدن پیش میره …
در بخش پایداری پورشه پاناراما میگیرتش و البته درمقابل روند طراحی خسته تر بی ام دابلیو سری 6 جایگاه بهتری رو داره
شایان
۱۸ تیر ۱۳۹۴شما چی کی میخوای از این انتقادهایه مسخره دست برداری پورشه بی ام و بنز و آئودی چهار غول اتومبیلهایه لوکس دنیا هستن که هنرشون اینکه فروش بالایی دارن هنری که که خیلی ها ندارن در واقع هیچ لوکس سازی غیر اینا شاید نداشته باشه پس اینا خیلی جلوتر از بقیه هستن مطمئن باش بهتر از شما میدونن دارن چه کار میکنن ضمنا عکس آواتارتم خیلی […]
حسن
۱۸ تیر ۱۳۹۴این موارد چیزی هست که در اکثر ریویو ها گفته شده و همچنین بسیاری از کارشناس های دنیای اتومبیل بهش اذعان دارند، نمیدونم چرا بیانشون شما رو عصبی کرده …
متاسفانه دیدن حقایق (حتی در سایه ویژگی های مثبت بسیار) کمی سخته!
و این موارد چه ربطی به بقیه و اینکه این 4 تا لوکس ساز پیشتاز هستند داره؟
بله رو روال خودشون دارن راه میرن ولی بازم چه ربطی داره؟
اگر دقت کنید متوجه میشید که عرایض بنده هم در جهت همین لوکس سازی و پیشروی بود
اونها خودشون به VOA اعتقاد دارند اونوقت شما شکایت دارید؟
راجب اظهار نظرتون نسبت به آواتار هم از متن کامنتتون مشخصه که چطور فکر میکنید
مانا باشید
ارمان
۱۹ تیر ۱۳۹۴حسن جان کامنتت شایان توجه بود
ضمن اینکه دوستان اینقدر به خودشون جسارت میدم که در مورد اواتار و فرم صورت ادم هم نظر میدن
حتی نمیتونیم نظرات و انتقادات هم رو با ادب جواب بدیم متاسفانه
arash66
۱۹ تیر ۱۳۹۴میشه یکی از اون ریوو هارو به ما نشان بدی ؟!
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۴از لحاظ قیافه بگیم خیلی قشنگه اما ب ام و گرن گوپه خیلی خوشکلتره
Mercedes-Benz
۱۹ تیر ۱۳۹۴Audi یکی از بهترین کمپانی های خودروسازیه. فقط توی طراحی داخلی بعضی موقعها به مشکل می خوره که توی این مدل این مشکل وجود نداره!