تجربه رانندگی با آئودی S6

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 09:30
مطالعه 7 دقیقه
2014-audi-s6
شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دنیای خودرو تست رانندگی با مدل‌های جدیدی است که وارد بازار می‌شود و نه تنها می‌تواند هیجان زیادی را همراه داشته باشد...

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دنیای خودرو تست رانندگی با مدل‌های جدیدی است که وارد بازار می‌شود و نه تنها می‌تواند هیجان زیادی را همراه داشته باشد بلکه می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی خریداران نیز تأثیر به سزایی دارد.

کارشناسان و کارمندان R&T یا همان Road&Track این شانس را دارند که سالیانه صدها خودرو را تست کنند. انواع مدل‌های تولید شده به مدت دو هفته در دفتر آن‌ها می‌ماند تا اعضای تحریریه آن بتوانند حداقل یک روز با آن سواری کرده و در نهایت نظر خود را اعلام کند.

این بار نوبت می‌رسد به یکی از مدل‌های کمپانی آلمانی آئودی یعنی Audi S6 2014 که کارمندان R&T شانس رانندگی و تست آن را داشته‌اند.

اولین نفری که نتیجه تست خود را منتشر کرده Alex Kierstein از ویراستاران و هیئت تحریریه وب است. به نظر او خودروهای زیادی هستند که در عین سریع بودن می‌توان با آن‌ها به سادگی آهسته رانندگی کرد. ولی S6 از این قاعده مستثناست.

سرعت در این خودرو تنها زیاد می‌شود و سیستم محدودیت سرعت نیز فقط تصور می‌کند که مسیر آهسته پیموده می‌شود. شاید باید فکری برای 420 اسب بخار با پیشرانه V8 توئین توربو کرد که هیچ مشکلی در انتقال قدرت ندارد و تنها به زیاد شدن سرعت می‌اندیشد. دنده اتومات 7 سرعته این خودرو نیز کاملاً خوب و روان عمل می‌کند و جابجایی و تغییر دنده‌ها نیز خیلی سریع رخ می‌دهد. باید بدانید با یک سدان بی نظیر روبرو هستید که به نظر کمی ناشناخته ولی زیبا و هوشمند ساخته شده است. زیبایی مسحور کننده داخل S6 در بین مدل‌های آئودی بهترین است. استفاده از نوارهای چوبی کمی جلف به نظر می‌رسد ولی همه چیز عالی است. صندلی‌ها کاملاً مناسب و راحت طراحی شده‌اند و تایرهای خودرو نیز کاملاً با کیفیت و در اندازه مناسب قرار گرفته‌اند. البته فرمان خودرو کمی کوچک و کار کردن با آن کمی دشوار است. استفاده از یک صفحه نمایش تاشو و مناسب یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان در هر خودرویی آن را پیدا کرد. زمانی که نیاز دارید این صفحه نمایش به شما کمک می‌کند و زمانی که نمی‌خواهید می‌توانید آن را ببندید. باید بگوییم خوش‌شانس هستید که این قابلیت در Audi S6 وجود دارد. S6 واقعاً فوق العادست و شاید کماکان نتوانیم اشکال خاصی از آن بگیریم.

مزایا:

  • بی نقص، تولید قدرت زیاد، طراحی و فضای داخلی و خارجی خیره کننده

معایب:

  • استفاده از نوارهای چوبی کمی مسخره است، سیستم توربوی موتور فوق‌العاده خودرو صدای زیادی تولید می‌کند، تعویض دنده دستی ندارد

Josh Condon، ویراستار و نویسنده ارشد

رانندگی با جدیدترین سدان های لوکس فوق‌سریع تولید شده آن هم با سرعت قانونی واقعاً عذاب آور است. اما قواعد بازی در مورد Audi S6 فرق می‌کند و این حس هرگز به شما منتقل نمی‌گردد. رانندگی با این خودرو حتی زمانی که در حال گشت زدن در شهر هستید از فرمان پذیری خودرو و سختی بدنه آن گرفته تا تعویض پدال و عکس‌العمل‌های بی نقص آن‌ها همه و همه برای شما لذت بخش خواهد بود. و حتی وقتی که داخل آن هستید تصور توان 420 اسب بخاری با یک موتور 4 لیتری توئین توربوی V8 بی نقص، تنها حس فخر فروشی به دیگران را در ذهن شما تداعی خواهد کرد.داخل خودرو از بیرون آن هم بهتر است. سایر تولیدکنندگان خودروهای لوکس همواره با طراحی داخلی آئودی مشکل داشته‌اند و S6 هم مانند مدل‌های دیگر کاملاً راحت، هماهنگ و ارگونومیک است و به نظرم مجلل‌تر و زیباتر از این نمی‌توانست باشد. آئودی سعی کرده است تا راننده را در بهترین موقعیت قرار دهد و همه تنظیمات در بهترین شرایط انجام گیرد و وقتی داخل خودرو نشسته‌اید و رانندگی می‌کنید تنها حس تکامل به شما دست می‌دهد.

  • کاملاً سریع. فضای داخلی زیبا و کاربردی، طراحی داخلی و بیرونی جذاب. در کلام آخر همه چیز تمام!

معایب:

  • نداشتن تعویض دنده دستی، سیستم تعلیق خشک و سفت

Robin Warner نویسنده و ویراستار تست جاده

اجازه دهید یک نگاه کلی داشته باشیم. بله! یک موتور V8 توربو شارژ با قدرت فوق‌العاده. به نظر می‌رسد S6 برای این همه توان دنبال تزریق هورمون بوده است! خیلی زود احساس می‌کنید داخل یک خودروی عضلانی، سریع و خشن و تهاجمی نشسته‌اید. ولی مراقب انجام حرکات نمایش یا رفتارهای عجیب و غریب خود باشید. S6 می‌تواند 420 اسب بخار قدرت تولید کند و این اصلاً شوخی نیست. ولی برای هر راننده‌ای فوق العادست.

مزایا:

  • یاد جمله Montgomery Burns افتادم که می‌گفت: از سر راه من کنار بروید من یک اتومبیل سوارم!

معایب:

  • کلاچ دو گانه آن عمکلرد سریعی دارد ولی نرم نیست

David Gulckman دستیار نویسندگان

اکنون نوبت شماست تا نگاهی واقع بینانه به این خودرو داشته باشید. تمام فکر من در مورد این بود که آئودی چه تفاوت‌هایی بین مدل S و RS قائل شده است. اما به نظرم جالب است که بدانید به هر حال آن‌ها در آلمان کار می‌کنند و سعی دارند نشان خود را با قدرت در بیامیزند. و این تفاوت آن‌ها با شخصیت امریکایی‌هاست.

مزایا:

  • زیبا، راحت، در گروه خودروهای سریع

معایب:

  • سیستم انتقال آن مرا یاد مدل A6 و با کمی ارفاق یاد RS7 می‌اندازد. برای سواری اطراف شهر سیستم کلاچ دوگانه مناسب نیست. سیستم استارت و شروع حرکت آن خیلی جالب نبود و به نظر می‌رسد سیستم 8 سرعته RS7 موقع آغاز حرکت شرایط بهتری را فراهم می‌کند.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.