نبرد برق، بنزین، دیزل، درگ آئودی E-Tron، هوندا تایپ R، بامو X4 M40d
کارواو در جدیدترین درگ خود سه خودرویی را گرد هم جمع کرده که شباهتهای بسیار کمی به یکدیگر دارند. بامو X4 M40d یک کراساوور کوپه با پیشرانهٔ دیزلی است، آئودی کراساووری الکتریکی است و هوندا سیویک تایپ R هم یک هاچبک داغ بنزینی محرک جلو است. رقابت مثل همیشه با درگ از حالت ایستاده آغاز میشود که در آن بامو با لانچی خوب، دو خودروی دیگر را در گردوغبار خود باقی میگذارد.
در این درگ، گشتاور فوری موتورهای الکتریکی موجب میشود آئودی بتواند هوندا را که برای دستیابی به کشش تلاش میکند، پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، در ابتدا بامو، سپس آئودی و نهایتاً هوندا از خط پایان عبور میکنند. پسازاین، یک مسابقهٔ درگ رولینگ از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برگزار میشود. در اینجا، آئودی به لطف قدرت بیشتر خود، جلو میافتد اما این برتری هنگام رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت رنگ میبازد و به همین دلیل، سیویک از آن پیشی میگیرد. بامو هم علیرغم پیروزی در درگ، در اینجا حرفی برای گفتن ندارد و آخر میشود.
مسابقهٔ بعدی هم رولینگ اما از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است که البته تأثیری در نتیجه ندارد زیرا در اینجا هم سیویک از آئودی عبور میکند و بامو نیز نمیتواند خود را به دو رقیب دیگر برساند. نهایتاً آخرین رقابت بین این سه خودرو هم آزماش ترمز از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت است که نتیجهٔ شگفتآوری به دنبال دارد. در این آزمایش، سیویک تایپ R به لطف وزن سبکتر و تمرکز روی پرفورمنس، پیروز میشود. جایگاه دوم نیز به آئودی میرسد زیرا سیستم احیای ترمز به آن کمک میکند که علیرغم وزن بیشتر از X4، زودتر متوقف شود.
مشخصات فنی
هوندا سیویک R | آئودی E-Tron | بامو X4 M50d | |
پیشرانه | 2 لیتری I4 توربو | دو عدد الکتریکی | 3 لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | 320 اسب بخار | 408 اسب بخار | 330 اسب بخار |
گشتاور | 400 نیوتن متر | 664 نیوتن متر | 680 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | تک سرعته | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1380 کیلوگرم | 2490 کیلوگرم | 1900 کیلوگرم |
قیمت | 33,000 پوند | 79,000 پوند | 57,000 پوند |