درگ آئودی RS6 استاندارد و تیون شده
استیشنهای پرقدرت همچنان به عنوان خودروهایی کاربردی که میتوانند یک خانواده را در سریعترین زمان ممکن به مقصد برسانند موردتوجه هستند. آئودی RS6 آوانت جزو شاخصترین خودروهای این کلاس بوده و پرفورمنس برجستهای دارد؛ اما با پرداخت 5 هزار پوند شما میتوانید پرفورمنس بیشتری را نیز در اختیار داشته باشید.
CarWow به تازگی نسخه استاندارد RS6 آوانت را در برابر نسخه تیون شده این خودرو قرار داده تا ببیند آیا پرداخت 5 هزار پوند برای ارتقای این خودرو ارزشش را دارد یا خیر. نسخه استوک از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر سود میبرد. مدل تیون شده به قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور 1000 نیوتون متری دست پیدا کرده است. هر دو پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکنند اما مدل تیون شده توسط GTI قدرت تولیدی پیشرانه را در زمان لانچ پیشرانه محدود کرده است.
نتیجه نهایی اینکه RS6 آوانت تیون شده با قدرت بیشتر خود فاصله بیشتری ایجاد میکند و مشکلی هم از این نظر ندارد. نسخه استاندارد این استیشن مسافت 400 متر را در 11.4 ثانیه طی میکند درحالیکه برادر ارتقا یافته این مسافت را در 10.9 ثانیه پشت سر میگذارد. همین داستان درباره درگ رولینگ نیز وجود دارد و RS6 تیون شده سریعتر نشان میدهد. تست ترمز نیز با برتری مدل تیون شده به پایان میرسد هرچند مدل تیون شده از این نظر ارتقا نیافته و استاندارد باقی مانده است. البته RS6 آوانت تیون شده از لاستیکهای متفاوتی استفاده کرده است.
تیون GTI نیازمند کار زیادی برای کسب قدرت بالاتر نیست. این پکیج شامل ارتقای ECU و نصب فیلتر هوای پرفورمنس و اگزوز جدید است که باعث میشود خروجی بیشتری به دست آید. اگرچه این پکیج ارزان نیست اما ارزش نصب کردن را دارد.