آئودیسئاتفولکس واگنمرسدس بنز

کراس‌اوور یا هاچ‌بک؟ درگ آئودی SQ2، کوپرا آتکا، مرسدس A35 و گلف R

بسیاری میگویند کراس‌اوورها در حال کشتن خودروهای سواری هستند. البته این ادعای چندان غلطی نیست ولی ما در حال حاضر کاری با این موضوع نداریم بلکه می‌خواهیم به این سؤال بپردازیم که آیا یک کراس‌اوور پرفورمنس مدرن می‌تواند در شتاب یک هاچ‌بک داغ را مغلوب کند؟ جواب این سؤال در درگی که به‌تازگی تاپ گیر برگزار کرده است مشخص می‌شود و قطعاً از نتیجهٔ آن شگفت‌زده خواهید شد.

تاپ گیر در این درگ دو نمونه از داغ‌ترین هاچ‌بک‌های حال حاضر بازار را در برابر دو کراس‌اوور پرفورمنس قرار داده است. هاچ‌بک‌های این رقابت جذاب فولکس‌واگن گلف R و مرسدس A35 AMG هستند که هردو از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند. این دو هاچ‌بک اسپرت با قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخار و وزنی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلوگرم، روی کاغذ بسیار به هم نزدیک هستند اما آیا توان مغلوب کردن کراس‌اوورهای پرفورمنس را دارند؟

در سمت دیگر میدان، بلندقامتان اسپرت ایستاده‌اند و هاچ‌بک‌ها را به مبارزه دعوت می‌کنند. در این سمت نیز دو محصول دیگر از گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی SQ2 و کوپرا آتکا حضور دارند. این دو خودرو از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف R استفاده می‌کنند که این یعنی قدرت هر سهٔ این خودروها یکسان است؛ بنابراین دراین‌بین تنها قدرت مرسدس A35 کمی بیشتر بوده و همچنین کمترین وزن را هم در بین شرکت‌کنندگان این رقابت دارد.

بااین‌حال مشخصات هر چهار خودرو روی کاغذ بسیار نزدیک به هم است که این موضوع پیش‌بینی نتیجهٔ درگ را بسیار دشوار می‌کند و ما هم نمی‌خواهیم نتیجه را لو دهیم اما بدیهی است که میزان کشش و زمان تعویض دنده نقش تعیین‌کننده‌ای درنتیجهٔ این رقابت جذاب دارد. علاوه بر این، پیست مسابقه مرطوب است اما هر چهار خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. درهرحال با تماشای ویدئوی زیر می‌توانید به نتیجهٔ این درگ یک‌چهارم مایل پی ببرید.

 

مشخصات فنی

 

آئودی SQ2

مرسدس A35

فولکس‌واگن گلف R

کوپرا آتکا

پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۳۰۰ اسب بخار۳۰۵ اسب بخار۳۰۰ اسب بخار۳۰۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر۳۸۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۱۰ کیلوگرم۱۴۸۰ کیلوگرم۱۵۲۵ کیلوگرم۱۶۱۵ کیلوگرم
قیمت۳۷,۲۴۵ پوند۳۵,۵۹۵ پوند۳۶,۱۵۰ پوند۳۵,۹۰۰ پوند

 

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یکم غیر منطقی نبود؟! هر جور حساب می کنم باید مرسدس اول می شد! دوستانی که مطلعن شفاف سازی کنن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5365 ديدگاه)

      همیشه عملکرد روی کاغذ با واقعیت تفاوت داره. البته خیلی نزدیک بودن آئودی ومرسدس که عملکردی بسیارنزدیک بهم داشتن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      تقریبا نزدیک بود، بنز ارتفاع کمتر
      و قدرت بیشتر
      و وزن کمتر
      داره که قاعدتا باید اول میشد در مقایسه با آئودی و بقیه رقبا
      .
      ضمن اینکه جالبه بنز از گلف ارزونتر با وجود مشخصات بهتر
      خب چه کاریه؟؟؟ آدم بنز میخره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. مانی

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2339 ديدگاه)

      پیست خیس بوده و کارایی لاستیک‌ها تغییر میکنه که خیلی‌ تأثیر گذاره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. کوروش

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    چی شد؟؟؟؟!

    با وزن بیشتر موتور ضعیف تر a35 رابرد ! در این معادله نتها چیزی که می تواند این نتیجه را توجیه کند در گیربکس sq2 قرار داره که باید به ائودی هزاران تبریک گفت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حسین

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (260 ديدگاه)

    خیلی عجیبه. اصلا چطوری وزن SQ2 از گلف کمتر شده؟؟؟؟ اختلاف قیمتشون هم زیاد نیست. با این چرا اصلا باید گلف R تولید بشه؟؟!! من اگه پول خریدشونو داشتم واسم همه طوره آئودی قابل توجیه بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سروش

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (205 ديدگاه)

      شاید به خاطر تجهیزات بیشتره. بنز مدل پایه س و گلف R فول.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. L-H-P-TT

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    واقها سیستم چهار چرخ متحرک شرکتای بنز/ BMW/ AUDI / پورشه غوغا میکنه ….
    حالا درسته پورش و BMW نماینده نداشتن اما نمیشد بهشون اشاره نکنم….
    بین این ۴ تا از دید من و بر اساس علاقه سیستم کواتروی AUDI رو انتخاب میکنم ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حسین دهمرد

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2021 ديدگاه)

    دوستانی که در جریانن بگن چه دلیلی داره که برای استفاده روزانه (و تنها یک انتخاب برای داخل پارکینگ خونه)یک کراس اور رو به یک هاچبک ترجیح بدیم.
    حالا این سلیقه ایه هیچی.چه دلیلی وجود داره که در شرایط برابر فولکس از بنز بیشتر بفروشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Behrouz. anzali

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (358 ديدگاه)

    حالا که میبینی گلف فروشش از همه اینا بیشتره ؟ بنز ائودی برای ما گنده هست وگر نه همشون در یه سطح هستن توی این سگمنت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. سلیمان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا نوشته کوپرا آتکا؟
    مگه اون سئات آتکا نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا