درگ خانوادگی بین برق و بنزین، آئودی R8 در برابر RS E-Tron GT
برق یا بنزین؟ این سؤالی است که این روزها بسیاری از خریداران پیش از خرید خودروی بعدی خود میپرسند. البته ما نمیخواهیم در اینجا قضاوت یا جانبداری کنیم اما پاسخ این سؤال کاملاً به کاربرد خودرو بستگی دارد. درهرحال، بحث انتخاب بین برق و بنزین که در اینجا مطرح شد از جدیدترین درگ کارواو ناشی میشود که تصمیم گرفته سریعترین محصولات حال حاضر آئودی را در برابر هم قرار دهد.
در یک سمت میدان، RS E-Tron GT با دو موتور الکتریکی و مجموع خروجی 646 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. در سمت دیگر، آئودی R8 در نسخهٔ پرفورمنس پیش از فیسلیفت دیده میشود که نیروگاه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی آن 620 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد به میزان قابلتوجهی از RS E-Tron GT کمتر هستند اما R8 با 1640 کیلوگرم وزن، بسیار از رقیب الکتریکی 2350 کیلوگرمی سبکتر است.
اما آیا برتری وزنی R8 برای پیروزی آن کافی است؟ فکر میکنید کدام خودرو برندهٔ میدان باشد؟ در این ویدئو سه درگ از حالت ایستاده برگزار میشود که در هر سه درگ، یک خودرو پیروز میشود هرچند که در آخری اختلاف تنها 0.1 ثانیه بود. خب بااینهمه، پیشرانهٔ درونسوز پیروز است یا الکتریکی؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی
آئودی RS E-Tron GT | آئودی R8 پرفورمنس | |
پیشرانه | 2 عدد الکتریکی | 5.2 لیتری V10 |
قدرت | 646 اسب بخار | 620 اسب بخار |
گشتاور | 830 نیوتن متر | 580 نیوتن متر |
گیربکس | 2 سرعته | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2347 کیلوگرم | 1640 کیلوگرم |
قیمت | 111,900 پوند | 141,990 پوند |