درگ مرسدس G63، فولکس‌واگن T-Roc R، آئودی RS Q3 و ب‌ام‌و M340i

یک‌شنبه 8 تیر 1399 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Mercedes-Audi-VW-BMW-1
مسابقات درگ روش خوبی برای قضاوت بین پرفورمنس خودروها است و غالباً خودروهای رقیب در مسافت‌های 400 متر در برابر هم قرار می‌گیرند تا مشخص شود کدام‌یک...
تبلیغات

مسابقات درگ روش خوبی برای قضاوت بین پرفورمنس خودروها است و غالباً خودروهای رقیب در مسافت‌های 400 متر در برابر هم قرار می‌گیرند تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است؛ اما در جدیدترین مسابقهٔ درگ CarWow خودروهای هم‌کلاس در برابر هم قرار نگرفته‌اند بلکه چهار خودروی مختلف که هیچ سنخیتی باهم ندارند برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ عجیب و متفاوت گرد هم جمع شده‌اند. این چهار ماشین ب‌ام‌و M340i تورینگ، مرسدس G63 AMG، آئودی RS Q3 اسپرت‌بک و فولکس‌واگن T-Roc R هستند.

شرکت‌کنندگان این درگ پیشرانه‌های کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند و انواع مختلفی از موتورها را می‌توان در سینهٔ آن‌ها دید. G63 که قوی‌ترین خودروی این جمع است، از یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. البته این آفرودر افسانه‌ای با 2550 کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. ضعیف‌ترین خودروی این رقابت هم فولکس‌واگن T-Roc R است که موتور 2 لیتری توربوشارژ آن نصف مرسدس سیلندر دارد. این موتور 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. T-Roc R همچنین با 1570 کیلوگرم وزن، عنوان سبک‌ترین خودروی جمع را هم به خود اختصاص می‌دهد.

آئودی RS Q3 یک سیلندر بیشتر از T-Roc R دارد زیرا در سینهٔ آن یک موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با 400 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور قرار دارد که این نیرو باید وزن 1700 کیلوگرمی آن‌را جابجا کند؛ و نهایتاً شرکت‌کنندهٔ آخر هم ب‌ام‌و M340i در نسخهٔ استیشن است که از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 374 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هر چهار خودروی این درگ به گیربکس‌های اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

رقابت اول بین این چهار ماشین، مسابقهٔ درگ است که با آغاز آن از همان ابتدا ب‌ام‌و و مرسدس جلو افتاده و خود را از آئودی و فولکس‌واگن جدا می‌کنند؛ بنابراین رقابت اصلی بین استیشن باواریایی و اس‌یووی اشتوتگارتی شکل می‌گیرد. دراین‌بین G63 قدرت بیشتری دارد اما این نیرو باید وزن 2.5 تنی آن‌را به حرکت درآورد درحالی‌که آئرودینامیک G کلاس هم چندان خوب نیست. به همین دلیل سرانجام در پایان درگ ب‌ام‌و با زمان 12.3 ثانیه پیروز می‌شود و مرسدس با یک‌صدم ثانیه اختلاف در رتبهٔ دوم قرار می‌گیرد. پس‌ازاین، فولکس‌واگن با زمان 12.8 ثانیه و آئودی با 12.9 ثانیه هم به ترتیب سوم و چهارم می‌شوند.

پس‌ازاین، دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که در هردوی آن‌ها بازهم ب‌ام‌و پیروز می‌شود. البته در اینجا آئودی بسیار بهتر عمل کرده و در هر دو بار فولکس‌واگن را شکست می‌دهد. رقابت آخر هم آزمایش ترمز است که در آن آئودی پیروز می‌شود و ب‌ام‌و و فولکس‌واگن هم برای مقام دوم باهم کل‌کل داشتند. در اینجا G63 آخر می‌شود اما باید توجه داشت که وزن آن خیلی از سه رقیب دیگر بیشتر است. از نتیجهٔ این درگ می‌تواند استنباط کرد که وزن نقشی اساسی در پرفورمنس خودروها دارد و ب‌ام‌و به‌مراتب ضعیف‌تر و ارزان‌تر نشان داد که به‌خوبی می‌تواند حریف G کلاس قلدر و گران‌قیمت شود.

 

فولکس‌واگن T-Roc R

آئودی RS Q3

ب‌ام‌و M340i

مرسدس G63 AMG

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو

2.5 لیتری I5 توربو

3.0 لیتری I6 توربو

4.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

300 اسب بخار

400 اسب بخار

374 اسب بخار

585 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

480 نیوتن متر

500 نیوتن متر

850 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

1570 کیلوگرم

1700 کیلوگرم

1750 کیلوگرم

2550 کیلوگرم

قیمت

39 هزار پوند

53 هزار پوند

50 هزار پوند

155 هزار پوند

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.