جنگ خانوادگی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid و آئودی R8

یک‌شنبه 2 اردیبهشت 1397 - 07:06
مطالعه 5 دقیقه
Audi R8 vs Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در تئوری یک هاچبک است اما همان‌گونه که ویدئوی پیش رو نشان خواهد داد، این محصول آلمانی از یک هاچبک عادی چندین فرسنگ...
تبلیغات

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در تئوری یک هاچبک است اما همان‌گونه که ویدئوی پیش رو نشان خواهد داد، این محصول آلمانی از یک هاچبک عادی چندین فرسنگ فاصله دارد. دست‌اندرکاران رسانه اتوکار تصمیم گرفته‌اند تا نسخه پرچم‌دار این خودرو را در یک دوئل تمام‌عیار روبروی خودروی کاملاً متفاوتی که یک سوپرکار مشهور است قرار دهند. خودروی یاد شده آئودی R8 V10 استاندارد است بنابراین بجای قدرت 602 اسب بخاری نسخه پلاس از قلب آهنین با خروجی 532 اسب بخار استفاده می‌کند.

چرا در دنیای امروزی یک سوپرکار تنفس طبیعی باید در برابر هاچبکی هیبریدی قرار گیرد؟ تنها برای لذت و هیجان! اگرچه وزن می‌تواند بزرگ‌ترین دشمن پرفورمنس باشد اما در این درگ فاکتورهای دیگری را نیز باید در نظر گرفت. علیرغم این پانامرا 715 کیلوگرم سنگین‌تر است اما پیشرانه 680 اسب بخاری آن نیز حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

پانامرا در خط مستقیم و استارت سریع‌تر است! چگونه ممکن است؟! خب بیایید نگاهی به فاصله گشتاوری بین دو خودرو بیندازیم. به لطف قوای محرکه هیبریدی که از یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو و واحدی الکتریکی تشکیل شده، پانامرا گشتاور بسیار عظیم 850 نیوتون متری دارد. شاید پیشرانه آئودی پرحجم‌تر باشد (10 سیلندر 5.2 لیتری) اما فاقد پرخوران و بوست الکتریکی بوده و به همین خاطر تنها 540 نیوتون متر گشتاور دارد. با حسابی سرانگشتی می‌توان فهمید پانامرا 310 نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد.

هنوز هم R8 یک سوپرکار ناب بوده درحالی‌که پانامرا بیشتر یک خودروی خانوادگی لوکس و اسپورت است بنابراین این مسابقه باید نزدیک باشد. البته این‌گونه نیست! پورشه در شتاب‌های 96 و 161 کیلومتر در ساعت سریع‌تر بوده و همچنین در رقابت‌های 400 متر و 600 متر نیز دست برتر را دارد. در پایان مسافت 600 متر پانامرا هنوز هم سرعت بالاتری دارد.

قطعاً این‌ها رکوردهای فوق‌العاده‌ای هستند مخصوصاً اگر بتوانید پانامرا توربو S E-Hybrid را بخرید. ژرمن‌ها خودرویی لوکس، کاربردی و بسیار سریع ساخته‌اند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت پانامرا تنها 3.18 ثانیه طول کشیده و در 7.53 ثانیه نیز از سکون به سرعت 161 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

قیمت پایه چنین خودروی توانایی 184400 دلار بوده و بدین ترتیب پانامرا توربو S E-Hybrid حدود 19500 دلار گران‌تر از آئودی R8 استاندارد می‌باشد. نسخه پلاس این سوپرکار 10 هزار دلار گران‌تر از پانامرا بوده و 70 اسب بخار و قوی‌تر می‌باشد. این خودرو همچنین نسبت به نسخه استاندارد خود 20 نیوتون متر گشتاور بیشتر داشته اما انتظار نداریم در مسابقه درگ با پانامرا تفاوت چندان زیادی وجود داشته باشد.

اگرچه پانامرا از قوای محرکه هیبریدی که نشان‌دهنده آینده است سود می‌برد اما به نظر می‌رسد پیشرانه R8 بازنشسته خواهد شد زیرا آئودی گفته سومین نسل این سوپرکار تولید نخواهد شد. با این وجود درگ برگزار شده کل قضیه را بازگو نمی‌کند زیرا پرفورمنس یک خودرو با میزان سریع بودن در مسابقه‌ای درگ توصیف نمی‌شود.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.