آئودیمرسدس بنز

دوئل آئودی Q2 و مرسدس بنز GLA

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت هجدهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

 

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

آئودی Q2

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۱,۴۲۶ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۶,۶۷۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تنوع بالای پیشرانه‌ها، کابین شیک و باکیفیت، گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان

نقاط منفی: تجهیزات محدود در تیپ پایه، تأثیر منفی رینگ‌های بزرگ روی راحتی سواری، قیمت گران‌تر از رقبا

 

مرسدس بنز GLA

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۲,۸۶۹ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۸,۹۸۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴,۱۰۴ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۹,۳۲۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلی‌های راحت، کابین ساکت

نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، هزینه‌های نگهداری بالاتر نسبت به رقبا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی Q2 35 TFSI

مرسدس GLA200

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 ۱.۶ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۸.۵ ثانیه ۸.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۵ لیتر (ترکیبی) ۵.۷ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۴ گرم/کیلومتر ۱۳۳ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۲۹۰ کیلوگرم ۱۳۶۰ کیلوگرم
طول ۴.۱۹ متر ۴.۴۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۰ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۴۰۵ لیتر ۴۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۴,۳۹۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا ۲۱,۲۰۱ پوند ۲۲,۸۹۷ پوند
قیمت موردبررسی ۲۴,۷۳۵ پوند ۲۵,۹۲۶ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1369 ديدگاه)

    دیگه یه جوری شده تا مدل ماشین نخونی نمیتونی بگی مدلش چیه
    اخه چرا خوشحالم بعضی کمپانی ها مثل لینکلن یا غیره این روند اسم گذاری رو کنار گذاشتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      دقیقا
      در مورد دوئل هم، قطعا آئودی
      مشخصات فنی که تقریبا یکیه
      اما فلسفه کلاس طراحی توی عکس ۴ مشخصه
      بنز بیشتر شبیه هاچ‌بکه
      مخصوصا از جلو
      اما آئودی بیشتر به کراس ساب کامپکت میخوره
      انتخاب نهایی من البته اون رنج روور بینظیره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Radin

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    جفتشون ظاهر جذابی دارن.مشخصات فنی بنز کمی بهتره ولی طراحی داخلی آئودی به شخصه گیرا تره.آئودی خیلی دوست دارم و رایم آئودیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (129 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم بنز داره طراحیش به کجا میره که اینقدر این چند ساله دل ما را زده ، هم طراحی بیرونی و هم داخلی آئودی سرتر واقعا مشخصات فنی هم که تو یه رنج هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی رضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      چون دل شما رو زده دلیل نمیشه که بگیم طراحی بنز به بیراهه میره ، به نظر من طراحی بنز در حال رشد و شکوفایی هست ، در ضمن کابین gla خیلی بهتر از Q2

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسین

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (129 ديدگاه)

        اتفاقا تحلیل تمام نشریات بزرگ از این دوران بنز بعنوان دوران فاجعه بار طراحی بنز یاد میکنن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. نوید جهرمی

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      از طراحی های جدید بنز معمولا خوشم نمیاد. اما زمان که میگذره میبینم چقدر خوب بوده و ندیدم.
      بهش فرصت بده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. sina7

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (413 ديدگاه)

      عکس اول بنز رو دیدم به این نتیجه رسیدم که طراحی gla رسما کلاس c و e و s رو خجالت زده میکنه?
      این کجا
      اونا کجا
      درسته که از لحاظ قیمتی قابل مقایسه نیستن ولی بنز همیشه باید یه چیزی در حد اسمش بسازه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. M

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم بنز چرا تولید GLA رو خاتمه نمیده یا یه فکری به حالش نمیکنه
    بنزی که تو همه کلاسا داره با تراز اول های جهان مبارزه میکنه و همه رو به چالش کشیده این لکه ننگ چیه ؟ طراحی رو تو عکس اول ببینید ! واقعا فاجعس
    امتیازاتی هم که گرفته از همه رقبا پائین تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    بنظرم بنز قشنگ تر بود و از لحاظ فنی بهتر بود اما اگر میخواستم هاچ بک بخرم انتخابش میکردم!
    به همین خاطر به آئودی رای دادم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Car Lover

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    پدر خودروسازی یا فولکس پولو؟؟؟!!
    صددرصد بنز
    قبلا هم گفتم بنز فرغونم بسازه تو اروپاعیا با اختلاف اوله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. امیر

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2927 ديدگاه)

    تو بحث فنی تقریبا دریه حد هستن با اختلاف کم بنز بهتره
    هم جادار تره هم شتابش و تاپ اسپیدش و هم قدرتش یکم بهتره
    طراحی هم تقریبا یه لول بالاتره بنز مخصوصا کابینش
    میمونه استهلاک بالای بنز ک بنظرم تو این دوئل ارزششو داره
    هرچی باشه بنزه دیگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. net

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2101 ديدگاه)

    ال سی دی مربعی روی داشبورد بنز که حاشیه زیاد داره و ضخامتش کلفت هست زشته ولی ال سی دی روی داشبورد ائودی که مثل ال سی دی های روی داشبورد لکسوس مستطیلی هست و ضخامت نازک داره قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی رضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      ???? با تمام توان در حال تخریب بنز هستی !!! هه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا