زمانی برای گیج شدن! سیستم نام‌گذاری جدید آئودی

جمعه 3 شهریور 1396 - 11:30
مطالعه 2 دقیقه
detail
آئودی ساختار نام‌گذاری خود را تغییر داد. ساختار نام‌گذاری جدید این خودروساز آلمانی از این پس به جای ابعاد پیشرانه به خروجی آن ارتباط خواهد داشت.
تبلیغات

نام‌های مرسوم محصولات یعنی از A1 تا Q7 بدون تغییر باقی می‌مانند. چیزی که تغییر کرده نام‌گذاری‌های داخل خانواده مدل‌ها بوده و ساختار جدید از ترکیب دو عددی استفاده کرده و قدرت خروجی خودرو را با واحد کیلووات نشان می‌دهد.

برای مثال، تمامی مدل‌هایی که خروجی پیشرانه بین 81 و 96 کیلووات (108 تا 128 اسب بخار) دارند هم‌اکنون عدد 30 را روی صندوق‌عقب خواهند داشت. نام 35 نیز در مدل‌هایی وجود خواهد داشت که قدرت پیشرانه‌ای بین 110 تا 120 کیلووات (145 تا 159 اسب بخار) دارند. به همین منوال نام 40 برای مدل‌هایی با خروجی بین 125 تا 150 کیلووات (165 تا 198 اسب بخار) بکار رفت و این نام‌گذاری تا عدد 70 ادامه خواهد داشت که آن نیز برای مدل‌هایی با خروجی بیشتر از 400 کیلووات (529 اسب بخار) استفاده خواهد شد.

با ساختار جدید، خودرویی همانند A3 1.6 TDI به A3 30 TDI تغییر نام خواهد داد. A1 1.0 TFSI به A1 25 TFSI و A8 3.0 TDI به A8 50 TDI تبدیل می‌شود. نام‌گذاری جدید آئودی به مدل‌های اسپورت و قوی‌تر S و RS و همچنین مدل R8 تسری نمی‌یابد.

نام‌گذاری جدید آئودی به همراه تکنولوژی پیشرانه اعم از TFSI، TDI، جی ترون و ای ترون دیده خواهد شد. این استراتژی جدید به مدل‌های آینده اجازه خواهد داد تا پرفورمنس بیشتر مدل‌های هیبریدی و کاملاً الکتریکی را بهتر نشان دهند.

دکتر Dietmar Voggenreiter عضو هیئت‌مدیره و مدیر فروش و بازاریابی آئودی می‌گوید:

ازآنجایی‌که تکنولوژی‌های جدید روز به روز گسترش می‌یابند، حجم پیشرانه به عنوان گواه عملکرد آن اهمیت کمتری پیدا می‌کند. شفافیت و سر راست بودن ساختار نام‌گذاری بر پایه خروجی پیشرانه باعث می‌شود تمایز بهتری بین سطوح عملکردی ایجاد شود.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.