آئودی

معرفی نسل جدید آئودی R8

R8 اولین بار در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد و هدف آن گسترش سبد محصولات کمپانی و ورود به کلاس سوپر اسپرت‌ها بود. پس از چند سال نسخه ۱۰ سیلندر آن نیز به تولید رسید و نگاه‌ها را بیشتر متوجه این کوپه دو درِ موتوروسط کرد. حال نسل دوم آن معرفی شده و به‌زودی رونمایی خواهد شد؛ انتظار می‌رود فروش آن از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

2015 Audi R8 V10
۲۰۱۶ Audi R8 V10
نسل جدید در کل همان اسلوب نسل قبلی را حفظ کرده و در ظاهر به پدر خود تکیه دارد اما پی‌ریزی آن کاملاً با تغییر روبرو بوده و علی‌رغم شباهت‌ها تمامی عناصر ظاهری آن از نو تعریف و طراحی شده‌اند؛ برای مثال طرح کلی دماغه، قسمت تیره رنگ انتهای درها، فرم چراغ‌ها و بدنه تمام آلومینیومی را می‌توان نام برد. به گفته “اولریش هاکنبِرگ” مدیر توسعه فنی کمپانی تمامی اجزای این نسل یا نسبت به نسل پیشین بهبود یافته‌اند یا دوباره طراحی شده‌اند. ساختار جدید بدنه باعث افزایش ۴۰ درصدی استحکام آن شده است. نکته جالب توجه این است که از منابع موثق نزدیک به کمپانی نقل شده طراحی آن کاملاً تحت نظر مدیر طراحی پیشین آئودی “وولفگانگ اِگِر” صورت گرفته است. مهندسین آئودی با استفاده از تجارب و اطلاعاتی که از مسابقات LMS و LMP دارند محصولی ساخته‌اند که بیش از تمامی محصولاتشان روح مسابقه‌ای داشته و از هر نظر بسیار شبیه به یک خودروی پیست است؛ با این تفاوت که در خیابان هم می‌توانید با آن سروصدا کنید. اگرچه غالباً از آلومینیوم ساخته شده اما استفاده از CFRP (پلیمر تقویت شده با الیاف کربن) در نسخه Plus باعث رسیدن وزن آن به ۱۴۵۴ کیلوگرم (۶۶ کیلوگرم کاهش) شده است.

مقایسه دو نسل R8
مقایسه دو نسل R8
نسل جدید با طول ۴۴۴۲ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۴ میلی‌متر و ارتفاع ۱۲۴۱ میلی‌متر نسبت به نسل پیشین ۳۹ میلی‌متر عریض‌تر و ۹ میلی‌متر پایین‌تر است اما از نظر طول تغییری نکرده. همراه با ارائه نسخه کوپه، برنامه‌ریزی برای نسخه روباز هم در دستور کار است که شاید در ماه نوامبر در نمایشگاه لس‌آنجلس از آن رونمایی شود. یک نسخه الکتریکی e-Tron (بر پایه این نسل) هم قرار است با تعداد محدود و در بازارهای محدود به فروش برسد که از تکنولوژی توسعه‌یافته‌تر و باتری‌های پربازده‌تری سود می‌برد.

2015 Audi R8 V10
۲۰۱۶ Audi R8 V10
چراغ‌های جلو دارای تکنولوژی پیشرفته لیزر هستند و از سامانه Dynamic Turn Signals بهره می‌برند.
سیستم تعلیق از نوع جناغی دوبل در جلو و عقب است که با فنرهای فولادی و تعدیل‌کننده‌ها ترکیب می‌شود یا با سامانه سفارشی Magnaride که قابلیت کنترل پیوسته و متغیر تعدیل‌کننده‌ها را دارد.

2016 Audi R8 V10 interior
۲۰۱۶ Audi R8 V10 interior
در بخش فنی اولین نکته کنار گذاشته شدن موتور ۸ سیلندر به دلیل قوانین مالیاتی بسیار سخت‌گیرانه در بازارهای هدف ازجمله چین می‌باشد؛ البته هاکنبرگ اظهار داشته که آئودی در حال کار روی این موضوع است و پیشنهادهایی هم برای آن در دست بررسی است ازجمله ارائه یک نمونه ارزان‌تر و ضعیف‌تر در آینده. برای این نسل تنها نمونه ۱۰ سیلندر قابل سفارش است که نسبت به قبل به‌نوعی یک سیر تکاملی را طی کرده و به ویژگی‌هایی ازجمله سامانه Start-Stop جدید و ارزیابی هوشمند تعداد سیلندرهای مورد نیاز مجهز می‌باشد که سهم بزرگی در کاهش مصرف سوخت دارند. موارد ذکر شده به همراه دیگر عوامل باعث شده‌اند مصرف سوخت و آلایندگی این نسل به میزان ۱۰ درصد بهبود یابد. جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه S-ترونیک می‌تواند با استفاده از کلاچ پیشرفته چندصفحه‌ای قدرت پیشرانه را به‌طور کامل به محور جلو یا عقب منتقل کند یا این‌که با استفاده از سامانه Quattro کاملاً جدید، بهبود یافته و سریع‌تر هر چهار چرخ را به حرکت درآورد.

2016 Audi R8 V10 interior
۲۰۱۶ Audi R8 V10 interior
نسل دوم R8 احتمالاً در خط تولید جدید آئودی ساخته می‌شود که در نزدیکی تأسیسات آن در Neckarsulm کشور آلمان قرار دارد.

2016 Audi R8 V10
۲۰۱۶ Audi R8 V10

مشخصات نسل دوم آئودی R8

R8 V10 Standard
پیشرانه: ۱۰ سیلندر V شکل با زاویه ۹۰ درجه
حداکثر قدرت: ۵۲۳ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۵۳۹.۶ نیوتون در متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۳.۵ ثانیه
بیشینه سرعت: ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۹.۸ لیتر در یک‌صد کیلومتر
آلایندگی: ۲۷۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر

2016 Audi R8 V10
۲۰۱۶ Audi R8 V10
R8 V10 Plus
پیشرانه: ۱۰ سیلندر V شکل با زاویه ۹۰ درجه
حداکثر قدرت: ۶۰۱ اسب بخار در ۸۱۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۵۵۹ نیوتون در متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۳.۲ ثانیه
بیشینه سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۱۰.۳ لیتر در یک‌صد کیلومتر
آلایندگی: ۲۸۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر

2016 Audi R8 e-Tron
۲۰۱۶ Audi R8 e-Tron
R8 e-Tron
حداکثر قدرت: ۴۵۶ اسب بخار
حداکثر گشتاور: ۹۲۰ نیوتون در متر
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۳.۹ ثانیه
برد مسافت: ۴۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    عاشق فرم دنده های آئودی هستم..تریپ هواپیماس…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mostafa&S

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      درود
      آئودی پرچم آلمانو بدجوری برده بالا ماشیناش خیلی خاصند…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      زشت تر شده مخصوصا دریچه های هواش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MEHDI

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هر موقع خواستی یه همچین ماشینی بخری اینجوری درموردش نظر بده یه دنیا تاییدش کردن شما یه نفر قبولش نداری!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2708 ديدگاه)

      دوستان یه خبر عالی!
      باید مثل ۲۲ بهمن ۸ اسفندو جشن بگیریم
      البته ما عشق ماشینا
      روزنامه جام جم شنبه ۹ اسفند هم مطالعه کنید بد نیست…
      انحصار واردات خودرو ازاد شد
      شورای رقابت:از این پس از ۸ اسفند ۱۳۹۳،هر ایرانی میتواند با پرداخت هزینه ی گمرک و تعرفه ماشین را از خارج وارد ایران کند.(البته هر سال فقط یک ماشین)
      من که میگم۱۰۰% ماشین میاد پایین.
      حداقل۳۰ میلیون در ماشین های خارجی بالای۱۵۰ت
      و حداقل ۸میلیون در ماشین های بین۵۰ تا۱۵۰ت
      و حداقل۳ میلیون در ماشین های پایین ۵۰ ت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Pooya

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    ظاهر جدید R8 یک جوری هست. اگه دقت کنید، می بینید که ترکیب خشن، جدی، فانتزی بودن هست. که جالب و عجیب است. ( حداقل برای من اینطوری هست. )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (4347 ديدگاه)

      با اینکه کمپانی لامبورگینی ، تابع آئودی هست ولی بازم می بینیم که خط مشی این دو خیلی از هم فاصله داره!
      هدف گذاری و سیاست های این دو با هم فرق داره!
      و جالبه که آئودی برای اینکه ابهت هوراکان از دست نره ماشین r8 رو مقداری ضعیفتر معرفی میکنه!
      برای مثال بالا دیدیم که نسخه معمولی v10 قدرتش ۵۳۰ اسب بخار بود و پلاس ۶۰۱ درحالی که هوراکان نسخه معمولی ۶۰۲ اسب بخار و در سوپر لجرا که هنوز معرفی نشده فراتر نیز خواهد بود!
      حتی تکنولوژی های استفاده شده نیز با هم مقداری فرق داره!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شایان

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        مدیریت یعنی این نه اینکه بگی من با هیچ چیز قابل قیاس نیستم!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Pooya

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (398 ديدگاه)

        لامبورگینی اوراکان = لایک
        آئودی R8 V10 Plus = دیس.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. ali mtr

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      نمیدونم چرا قدیمیه برام زیبا تره نمیگم جدیده زشته اما قدیمیه برام خوشگل تره ولی باید صبر کرد تا بیاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Zora

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    فوق العاده س …
    زیباتر و جذاب تر از همیشه
    رقیب جدی SL63 AMG و ۹۱۱ Carrera S

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. شایان

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    به این میگن ماشین هم خشنه هم جذابه هم قویه هم اسپورته هم با کلاسه هم منطقیه تازه فرمونشم استاندارده!!!!!قابل توجه بعضی ها سرعت صفر تا صد V10 Plus زمان ۳.۲ خیلی خوبه حداکثرم ۳۳۰ میره به نظرم فوق العادست با این موتور قیمتشم اگر مینوشتید عالی میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم آئودی آر۸ رو یه مقداری از لامبو پایین تر نگه میداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1163 ديدگاه)

    قشنگتر شده مخصوصا عقبش
    این باید رقیب ۴۵۸ .اسپشیال و هوراکان باشه
    ولی در کل قیافش یکم تکراری شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. افشین

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      در واقع این رقیب مستقیم فراری ۴۸۸ هست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Carbonado Aventador

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (4347 ديدگاه)

        ۴۸۸ تو تایر r8 نیست…
        ۴۸۸ از هوراکان و r8 خیلی جلوتره!!!!
        ۶۰ اسب بخار عدد کمی نیست!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. صادق

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود
        آقا افشین، در حال حاظر هیچ فراری تولیدی رقیب مستقیمی برای r8 نیست

        از لحاظ اعداد و ارقام به کالیفرنیا t میخوره ولی بازم رقیب مستقیم نیستن، چون کلا کلاساشون فرق داره

        تا اونجایی هم که روی کاغذ قابل فهم هستش. رقیب ۴۸۸ هم نمیتونه باشه

        ارادت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. ويكي

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    با این حجم موتور و قدرت مصرف سوخت فقط ۹.۸ واقعااا R8 همیشه قدرت صنعت خودرو سازی آلمان رو به رخ میکشه…!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. احسان(احسان سابق)

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    از کنار که بهش نگاه کنی تفاوت زیادی نداره اما تیز شدن جلو و عقب ظاهر خشنتر و اسپرتتر و بدنبال اون جذابتری به ماشین داده.R8 در کل ازهوراکان پایینتره اما حس خیلی خوبی داره.با اینکه سوپر اسپرته اما انگار میشه باهاش رفت بازار و خرید کرد.ماشینیه که در کنار اسپرت بودن حس لوکس بودن رو داره.اگر دو در دیگه داشت تبدیل میشد به یدونه ابر ماشین خانوادگی.کلا المانی ها رو هر کاری کنی لوکس بودن و باکلاس بودن رو نمی تونی ازشون بگیری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. walid

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    پژو صدی بالای ۱۰ میسوزونه اونوقت این با این حجم و قدرت ۹.۸؟ واقعا شاهکار کرده آیودی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. saleh.cars.motorcycles

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تو نمای پشت وبغل زیباست اما تو نمای جلو یجوری بنظر میاد.البته شاید بخاطر اینه که هنوز پیش زمینه ی قوی ی از طراحی همیشگیش داشتیم.نمای داخلش هم که دیگه حرف نداره
    ۰تا۹۶ در مدلR8 V10 Plus هم که دیگه عالیست
    آئودی از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن محسوب میشه.ودرسال ۱۹۹۸ گروه فولکس واگن شرکت لامبورگینی را به قیمت ۱۱۰میلیون دلارخریداری نمود وآن را زیرمجموعه ای از آئودی قرارداد
    یکی از باسابقه ترین افراد در پدال بنام Carbonado Aventador گفتن :(با اینکه کمپانی لامبورگینی ، تابع آئودی هست ولی بازم می بینیم که خط مشی این دو خیلی از هم فاصله داره)
    که من فکرمیکنم باید هم همینطور باشه.چون اگه اینطور نباشه وقرارباشه خیلی از نظر قوای نیروی محرکه و اجزای انتقال قدرت مثل هم باشن وحتی بخوان تاحدی ازنظرظاهربهم نزدیک بشن= دیگه نه لامبورگینی لامبورگینیست و نه آئودی آئودی
    باتشکرازامین قوام صفری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (4347 ديدگاه)

      متشکرم از شما!
      یکی از مواردی که منو خیلی عصبانی میکنه و نمیتونم جلوش سکوت کنم اینه که بعضی ها میگن لامبورگینی آلمانی شده!
      این حرف کاملا اشتباهه!
      دنیای امروز دنیای تبادل اطلاعات و تبادل تکنولوژی هست!
      اشتراک پلت فرم و دیگر اجزا امروزه یه چیز عادی هست،همونجوری که خیلی از کمپانی های گردن کلفت اشتراک پلت فرم دارن!
      حتی خیلی ها تبادل تکنولوژی دارن!
      نمونش همکاری مرسدس با مکلارن و تولید slr یا همکاری تویوتا با Bmw اگه اشتباه نکنم!
      ببینید الان دیگه مثل قبل نیست که همه چی در خود کارخونه تولید بشه!
      همین لامبورگینی رو براتون مثال میزنم!
      قطعات آلومینیومیش از آمریکا خریداری میشه!
      رینگش تو آمریکا تولید میشه!
      دیسک های ترمزش تو یه کشور دیگه تولید میشه!
      لاستیک های میشلین یا پیرلی هرکدوم کارخونه جدا دارن!
      قطعات گیریبکسش تو المان تولید میشه!
      خب شاید این سوال پیش بیاد که چرا از آلمان یا آمریکا…
      جوابم اینه:
      به علت اینکه این دو کشور در زمینه صنایع بسیار پیشرفته هستن و قطعات با کیفیتی تولید میکنن!
      حتی خیلی کمپانی های دیگه از کشور آلمان و آمریکا قطعات میخرن!
      هیچ وقت یادم نمیره اون فیلمی که یکی از مسئولین فراری داشت در مورد ۵۹۹GTB توضیح میداد:
      در موتور این ماشین از با کیفیت ترین قطعات آلمانی استفاده شده!
      خب این یعنی حتی فراری هم خیلی از قطعاتش رو میخره نه اینکه تولید کنه!
      جمع بندی:
      دنیای امروز دنیای اشتراک و تبادل تکنولوژی هست…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. saleh.cars.motorcycles

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        کاملا با صحبتاتون موافقم Carbonado Aventador
        منم منظورم این نبود که لامبورگینی آلمانی شده.بنده باتمام وجود نه تنهاخودرورهای ایتالیایی بلکه از موتورسیکلت هایی همچون AGUSTAوAPRILIAو DUCATI(که زیرمجموعه ی آئودیست که خودaudi زیرمجموعه ی فولکس واگن)وPIAGGIOوVESPAوپوشاک و … ایتالیایی را بسیار دوست دارم.حتی اگه مثل لامبورگینی که به فولکس واگن فروخته شده بخواد به چین فروخته بشه.بازم لامبورگینی را ایتالیایی میدونم.
        منظور منهم دقیقا همین بود که هرچند به فولکس واگن فروخته شده اما باز هم یک خودرو باظاهر و باتنی ایتالیاییست.وبه گفته شما دنیای تبادل تکنولوژیست.اما دراین دنیا تبادل شاید قطعات اولیه وحتی اصلی را بخوان از شرکت هایی از کشورهایی دیگه ی تهیه کنن(که شاید رقیب خودشون هم باشن).بازم دلیلی نمیشه که بخوان تاحد زیادی خودشونو شبیه دیگران بکنن.پس همیشه تمام تلاششونو میکنن تا متفاوت باشن.پس لامبو با اینکه به آئودی فروخته شده همچنان خواص ایتالیایی گذشته ی خودشو داره هرچندمالک لامبو آئودی آلمانی باشه.اما آئودی هیچوقت نمیخواد که لامبو را به محصولات خودش نزدیک کنه.چون اینطور دیگه محصولات متفاوت با برندهای مختلف نیاز نداره.بلکه همشونو بایک برند عرضه میکنه.وشاید دلیل خاص بودن لامبو همچنان همان ذات ایتالیایی بودنش باشه وطراحی خاص خودش که شبیه هیچ خودروی دیگه ی نیست
        ممنون از توجهتون به نظرات(منجمله نظر بنده ی حقیر)هرچنداحتمالا بخاطر نوع نوشتار وبیان نظرم بوده که نتونستم کامل منظورمو برسونم که فکرمیکنم حالا تونستم اینکارو بکنم
        عشقست ایتالیا×اینم بخاطرشما×

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. saleh.cars.motorcycles

          ۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (467 ديدگاه)

          اصلاحیه:
          بنده در پاسخ به Carbonado Aventador مطالبی بیان کردم که در قسمتی گفتم(پس لامبو با اینکه به آئودی فروخته شده…) که منظورم این بوده که زیر مجموعهی آئودیست.چرا که خودآئودی از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن به شمارمیاد و از سال ۱۹۹۸ که فولکس واگن لامبورگینی را خریداری کرد.این کمپانی را زیرمجموعه شرکت آئودی قرارداد
          عجله همیشه کاردستاآدم میده.اینم یک نمونش
          شما ازایراد وکم دقتی بنده درس بگیرین وعجله نکـــــــــنیــــــــن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Carbonado Aventador

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (4347 ديدگاه)

          دوست عزیز واقعا از شما ممنونم!
          من کامل حرفتون رو گرفتم و اونایی که گفتم خطاب به بقیه و به صورت کلی بود!
          کامنت های شما رو کاملا قبول دارم!
          خوشحالم که تو پدال هنوز افراد با اطلاعاتی مثل شما پیدا میشه!
          و من الله توفیق

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  11. رامتین

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    چندان جالب نیست! یعنی آدم وقتی پولشو داشته باشه با همین پول و یکم بیشتر، میتونه یه فراری بخره… بنظرم انسانهای باهوش، انتخابهای بهتری هم دارند…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ali2240

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ماشین خوب و خوش استایلیه اما من که این همه منتظرش بودم تویع یه طراحی پیشرفته تری رو داشتم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Charger

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی کمپانی های ایران می خوان یک ماشینو بلزسازی کنند می یان فقط دو تا ایربگ اضافه می کنند و ۵ میلیون قیمتشو اضافه می کنند. ولی کمپانی های سایر کشور را می یان ۵۰ در صد ماشینو از اول می سازند و امکانات بیشتری روش می زارند و اختلاف کمی در قیمت ماشین قبلی می زارند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mrr

      ۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ایربگ چیه بابا! دکمه کولرو از اون طرف میارن اینطرف میگن ۱۳۲ ، ۱۳۱ lx elx
      کاش با هربار تغییر ۲ تا ایربگ میومد روش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. mahdi

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    نمای جلو مخصوصا جلو پنجره و چراغها و ….. یه خورده ریزتر شده
    توی اون عکس که رنگ آبی رو نشون داده (عکس شماره ۷ از بالا به پایین) یه مقدار شبیه بوگاتی شده از نمای کنج جلو سمت راننده یا شایدهم دارم اشتباه میکنم
    r 8 همیشه توی این کلاس خودرو مورد علاقه ام بوده چون درکش میکنم
    شاید از رقیبانش در ایتالیا و آلمان یه پله پایینتر باشه اما r8 v10 رو بسیار میپسندم و توی گیر و دار چند دهم ثانیه و …… نیستم
    سوای رده بندی کلاس ، طراحی بیرونی r8 رو از بنز AMG GT بیشتر میپسندم
    نمای عقبی این مدل فوق العادست در عین سادگی زیباست
    نمیخوام بگم R8 توی این کلاس بی نظیره اما خیلی میپسندم
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر محمد

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      Big like

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mahdi

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود
        ارادت دارم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  15. qiasi206

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    مصرف سوختشو ببین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شایان

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      تکنولوژی برتر به این میگن دیگه میخوان کاری کنن ماشین بنزینی به کمترین شکل بسوزونه تا نیازشون به سوخت فسیلیو به حداقل کاهش بدن این حداقل اندازه خاصی نداره این یعنی برتری در اندیشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. سعید

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    طراحی نسل اولش خیلی عالی و زیبا بود،خیلی خوب کاری کردن که زیاد تغییرش ندادن،شیک تر و ظریف تر از قبل شده
    قیمت نسل فعلیش تو مدل V10 plus quattro حدودا ۲۰۰ هزار دلاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خدایا شکرت بعد سه سال انتظار کشیدن بالاخره داره میاد هوراااااااااا…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. ارمان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    فقط اسپورت نیست خیلی با کلاس هم هست
    خیلی دوست داشتنیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. hero

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خوبه ولی عالی نیست!
    گزینه های بهتری تو بازار هست!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. Muhammad

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    درسته که از نظر قدرت و شتاب به پای هوراکان و ۴۸۸ نمی رسه ولی به جهت قیمت،مصرف سوخت و برد حرکتی خیلی جلوتر از هر دوشونه.کاشکی لامبورگینی هم به فکر ساختن یه هایپرکار هیبریدی مثه ۹۱۸ بود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. احمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    یعنی ایم ماشین واقعا زیباست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. mrr

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید تکنولوژی برتر به این میگن. درسته لامبورگینی و هوراکان و …..از این یه ۱ ثانیه ای شتاب بیشتری دارن اما باید مصرفاشونم مقایسه کرد. این ۱۰ لیتر . لامبو ۲۳ لیتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا