مقایسه آئودی E-Tron GT جدید با رقبای مطرح
سرانجام پس از مدتها انتظار خودروی جدید آئودی E-Tron GT معرفی شد. اولین سدان الکتریکی آئودی از زیرساخت مشترک با پورشه تایکان استفاده میکند اما دارای عناصر طراحی خاص و کابینی سطح بالاست. البته برخلاف تایکان، E-Tron GT دارای دو پیشرانه الکتریکی بوده و نسخه قویتر و پرچمدار RS آن نیز معرفی شده است. البته قدرت بیشتر به معنی قیمت پایه بالاتر نسبت به پسرعموی اشتوتگارتی نیز میباشد.
- پرفورمنس
E-Tron GT دارای مجموعه دو پیشرانه استاندارد بوده درحالیکه تایکان اخیراً در نسخه پایه تک پیشرانهای نیز معرفی شده است. پیشرانه جلوی E-Tron GT قدرت 235 اسبی داشته درحالیکه خروجی پیشرانه عقب به 429 اسب بخار میرسد. این مجموعه در کل قدرت 469 اسبی داشته که در حالت اووربوست به 522 اسب بخار و 630 نیوتون متر گشتاور میرسد. عملکرد اووربوست قدرت اضافی را به مدت 2.5 ثانیه و با فعال بودن لانچ کنترل در اختیار راننده قرار میدهد. این سدان تازهنفس شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.9 ثانیهای و حداکثر سرعت 245 کیلومتر در ساعتی دارد.
اگر خواهان نسخه سریعتر E-Tron GT باشید باید مدل RS را انتخاب کنید که قدرت بیشتری دارد. پیشرانه عقبی این خودرو قدرت 450 اسبی تولید کرده و با همراهی پیشرانه الکتریکی جلو در مجموع خروجی 590 اسبی و گشتاور 830 نیوتون متری ارائه میکند. عملکرد اووربوست نیز در این مدل باعث ایجاد قدرت 638 اسبی میشود. این مدل شتاب 3.1 ثانیهای و حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر در ساعتی دارد.
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه) | گشتاور (نیوتون متر) | قدرت (اسب بخار) | |
250 | 3.1 | 643/830 | 469/637 | آئودی E-Tron GT |
270 | 2.5 | 601/4000 | 480/1080 | لوسید ایر |
261 | 2.6 | 640/1049 | 469/750 | پورشه تایکان |
250 | 2 | 660/اعلام نشده | 503/1020 | تسلا مدل S |
- شعاع حرکتی و شارژ
آئودی E-Tron GT از همان باتری لیتیوم-یون 93.4 کیلووات ساعتی بکار رفته در پورشه تایکان توربو S استفاده میکند. این باتری به همراه معماری الکتریکی 800 ولتی باعث میشود 80 درصد باتری در 22.5 دقیقه شارژ شود که طبق ادعای آئودی جزو سریعترین زمانهای شارژ بین خودروهای الکتریکی بازار میباشد.
برد تخمینی نسخه پایه E-Tron GT برابر با 383 کیلومتر بوده و شعاع حرکتی نسخه پرچمدار RS نیز به 373 کیلومتر میرسد. البته هیچیک از این ارقام توسط EPA تائید نشدهاند.
شعاع حرکتی (کیلومتر) | تعداد پیشرانه | مجموعه باتری (کیلووات ساعت) | |
383 (تخمینی) | 2 | 93.4 | آئودی E-Tron GT |
809 | 2 | 113 | لوسید ایر |
365 | یک/دو | 79.2/93.4 | پورشه تایکان |
837 (تخمینی) | یک/سه | 100 | تسلا مدل S |
- قیمت
حتی ارزانترین نسخه E-Tron GT هم ارزان نیست. این خودرو در نسخه پایه کواترو پریمیوم پلاس قیمت 99900 دلاری داشته و قیمت مدل کواترو پرستیژ از 107100 دلار شروع میشود. نسخه پرچمدار RS هم قیمت 139900 دلاری دارد؛ اما این خودرو مشمول مشوقهای 7500 دلاری فدرال خواهد بود.
قیمت پایه (دلار) | |
99900 | آئودی E-Tron GT |
77400 | لوسید ایر |
79900 (تک موتوره)/103100 (دو موتوره) | پورشه تایکان |
79990 | تسلا مدل S |
[poll id="13"]