بررسی تخصصی آئودی Q7 فیسلیفت 2019
ما قبلاً شاهد بررسی مفصل آئودی Q7 بودهایم اما مدل قویتر این خانواده دارای قلب تپندهی 6 سیلندر 3 لیتری بنزینی جدید است که با نشان 55 FTSI شناخته میشود. این اولین باری است که پیشرانهی بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم به زیر کاپوت بزرگترین شاسیبلند آئودی راه پیدا میکند. آئودی میگوید استفاده از سیستم هیبریدی ملایم باعث بهبود آسایش و رفاه داخل کابین، پرفورمنس و راندمان خودرو شده است.
خودروی حاضر در تست دارای مشخصات بازار آلمان بوده و برخی تفاوتها با مدلهای بازار بریتانیا را داراست اما مشخصات آن تقریباً با مدل پرچمدار ورسپرانگ برابر است. این خودرو در بریتانیا از تجهیزاتی همچون رینگهای 22 اینچی، فرمان پذیری چهار چرخ، دربهایی با عملکرد بسته شدن برقی و سیستمهای ایمنی و کمکرانندهی زیاد سود خواهد برد. خودرویی که ما راندیم به سیستم پایدارسازی چرخش فعال هم مجهز بوده اما خبری از آن در مدلهای بازار بریتانیا نخواهد بود.
بههرحال حضور در یک Q7 کاملاً مجهز تجربهای جذاب و ریلکس کننده بوده و کابین پر از متریال باکیفیت، چرم نرم و آسایش و رفاه مثالزدنی است. حتی سیستم تعلیق بادی و تطبیقی نیز باعث شده کیفیت سواری فوقالعادهای ایجاد شود. این خودرو کنترل بسیار بهتری نسبت به رنجروور دارد.
مدل 55 TFSI به خوبی با کاراکتر لوکس خود هماهنگ است. این خودرو ساکتتر از نسخهی 45 TDI بوده و قدرت خود را بهصورت خطی ارائه میکند. این امر باعث شده Q7 بسیار سریع هم باشد بهگونهای که در عرض 5.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و پرفورمنس آن در زمان تعویض دندهها و سبقت گرفتنها نیز سریع و خوب است.
زمانی که به یک زمین پر پیچ و خم و یا کمی لغزنده برسید شاهد چسبندگی و کشش بالای شاسیبلند آئودی خواهید بود که این امر با کنترل دقیق بدنه، فرمان سبک و مستقیم و... همراه شده است. البته خودرو خیلی درگیر کننده نیست اما هرچه باشد Q7 یک شاسیبلند بزرگ است که به دنبال حفظ پایدار و البته ارائهی خصیصههای یک خودروی اسپورت بوده است.
Q7 بنزینی و قویتر قطعاً مصرف سوخت بالاتری هم خواهد داشت و افرادی که دربارهی هزینههای مصرف سوخت این خودرو نگران هستند بهتر است به دنبال مدلهای 45 یا 50 TDI دیزلی باشند. فعلاً مصرف سوخت و آلایندگی رسمی این نسخه از Q7 منتشر نشده اما احتمالاً از این نظر مشابه رقبا یعنی ب ام و X5 xDrive40i و مرسدس GLE 450 4MATIC خواهد بود بنابراین انتظار داریم مصرف سوخت متوسط آن در حد 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر باشد. همچنین انتظار میرود این خودرو در هر کیلومتر حدود 190 گرم دیاکسید کربن آزاد کند.
مدل جدید 55 TFSI که به پیشرانهای بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم مجهز است احساس زیادی در آئودی Q7 ایجاد میکند زیرا عملکردی نرم، آرام و قدرتمند داشته و با شخصیت لوکس این خودرو همخوانی دارد. Q7 فیس لیفت هنوز هم یکی از بهترین شاسی بلندهای کلاس خود بوده اما از نظر ما مدل 50 TDI از نظر هزینههای مالکیت انتخاب بهتری برای اکثر مالکان خواهد بود.
مشخصات آئودی Q7 ورسپرانگ 55 TFSI کواترو
- قیمت: 82500 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/500 نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.9 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress