سوپرکاربلوندی و تجربه سواری با آئودی اسکای اسفیر
آینده آئودی، الکتریکی، تکنولوژی بالا و احتمالاً خودران خواهد بود این جهتی است که توسط این خودروساز آلمانی برای آینده محصولات تعیین شده و با سه کانسپت مورد تأکید قرار میگیرد.
اولین خودروی کانسپت با نمایش این رویکرد، اسکای اسفیر است که مرداد ماه رونمایی شد. دومی هم گرند اسفیر بود که کمی بعدتر به نمایش در آمد. حالا سوپرکاربلوندی، وبلاگ نویس و یوتیوبر محبوب استرالیایی به سراغ اولین ضلع این مثلث رفته تا ببیند در سر اینگولشتاتیها چه میگذرد.
سوپرکاربلوندی ادعا کرده که اولین فردی در خارج از آئودی است که با این خودروی رودستر مجلل رانندگی میکند. درواقع رانندگی در اینجا کلمه دقیقی نیست زیرا در اغلب اوقات او کنترل خودرو را در دست ندارد.
احتمالاً دیدنیترین ویژگی این خودروی مفهومی، قابلیت تغییر فاصله بین دو محور آن است. محرکهای پشت محور جلو میتوانند با حرکت اکسل جلو، فاصله بین دو محور را در حالت GT و اسپرت تقریباً 10 اینچ یا 25.4 سانتیمتر تغییر دهند. علاوه بر این در حالت GT فرمان و پدالها نیز بهطور کامل ناپدید میشوند تا کابین جادارتری برای دو سرنشین آن ایجاد شود و البته سیستم خودران سطح 4، هدایت وسیله را بر عهده میگیرد. خوشبختانه این عملکردها در ویدئو نشان داده میشوند.
نیروی مورد نیاز آئودی اسکای اسفیر از یک موتور الکتریکی که در عقب آن نصب شده تأمین میشود. این موتور 624 اسب بخار قدرت دارد و بهصورت تئوری باید بتواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت کمتر از 4 ثانیهای را رقم بزند. متأسفانه سوپرکاربلوندی اجازه نداشته تا از پتانسیلهای کامل این خودروی آزمایشی استفاده کند. هرچند حداقل شاهد رانندگی در حالت اسپرت هستیم.
آئودی به دنبال اسکای اسفیر و گرند اسفیر باید از اوربان اسفیر هم رونمایی کند. اینها در وقع پیشنمایشی از فناوری و طرحی مدلهای آینده این برند هستند و برخی از این مفاهیم را در مدلهای بعدی آئودی که از اواسط این دهه وارد بازار میشوند خواهیم دید.