آئودیبی ام و

مقایسه آئودی Q3 اسپورت‌بک و ب‌ام‌و X2

اگر به دنبال یک کراس اوور لوکس و کوچک هستید که خط سقف خمیده‌ای داشته و تقریباً شبیه یک هاچبک جمع‌وجور باشد پس فرد خوش‌شانسی هستید چراکه گزینه‌های قابل‌اعتنایی وجود دارند.


تاکنون تنها ب‌ام‌و X2 و لکسس UX بودند که از ظاهری دینامیک‌تر در مقایسه با خودروهای استانداردی همچون ب‌ام‌و X1، مرسدس بنز GLA، آئودی Q3 و ولوو XC40 سود می‌بردند اما ارباب حلقه‌ها اخیراً نسخه‌ی اسپورت بک Q3 را تولید کرده و مشتریان جوان حالا یک گزینه‌ی دیگر را نیز پیش روی خود دارند.


این خودروی جدید برخلاف برادر استاندارد خود از جلوپنجره‌ی تک فریم مشکی و خط کمر تمایزی سود برده و اگرچه خط سقف آن باعث محدودیت فضای کابین می‌شود اما از نظر بصری جذابیت بیشتری دارد. Q3 اسپورت بک همچنین دارای پوشش‌های پلاستیکی بدنه، شیشه‌ی عقب خمیده و طراحی جدید سپرهاست.


البته اگر خواهان خودرویی اسپورت در این کلاس باشید باید یکی از گزینه‌های خود را ب‌ام‌و X2 انتخاب کنید. این خودرو هم از خط سقف خمیده، خطوط گیرا، اسپویلر روی درب پشتی و پوشش‌های محافظتی بدنه سود می‌برد. البته این خودرو کمتر شبیه یک شاسی‌بلند واقعی بوده و بیشتر خصیصه‌های اسپورت خود را به نمایش می‌گذارد.

این دو خودرو روی کاغذ چگونه مقایسه می‌شوند؟!
در آغاز باید گفت آئودی کمی بزرگ‌تر بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۴۸۴/۱۸۴۹/۱۵۸۵ میلی‌متر است. فاصله‌ی بین محوری Q3 اسپورت بک نیز ۲۶۸۰ میلی‌متر اعلام شده است؛ اما ابعاد ب‌ام‌و X2 برابر با ۴۳۶۰/۱۸۲۴/۱۵۲۶ میلی‌متر و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

ارباب حلقه‌ها محفظه بار بزرگ‌تر ۵۳۰ لیتری را داشته درحالی‌که با خواباندن صندلی‌ها این فضا به ۱۵۲۵ لیتر می‌رسد. در مقابل ب‌ام‌و X2 با فضای بار ۴۷۰ لیتری قرار دارد که خواباندن صندلی‌ها این فضا را به ۱۳۵۵ لیتر می‌رساند.

از نظر پرفورمنس باید گفت آئودی فعلاً تنها دو نسخه از این خودرو با نامه‌ای ۳۵ TDI s tronic و ۴۵ TFSI کواترو s tronic را معرفی کرده است. مدل دومی از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۷ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری سود برده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن برابر با ۶.۵ ثانیه است. در مقابل این خودرو نسخه‌ی X2 xDrive28i قرار می‌گیرد که قلب آهنین آن از نوع ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری بوده و شتاب ۶.۵ ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند.
همان‌گونه که می‌بینید این دو کراس اوور پرفورمنس کاملاً مشابهی دارند.

اما وقتی وارد کابین آئودی Q3 اسپورت بک شویم طراحی مشابه Q3 استاندارد را خواهیم دید. کابین این خودرو دارای پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی است. با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی را نیز سفارش داد. درب پشتی برقی، نورپردازی کابین و… جزو دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

موضوع جالب اینکه ب‌ام‌و X2 فاقد پشت آمپرهای دیجیتالی بوده و صفحه‌نمایش آن نیز تنها از نوع ۶.۵ اینچی است که با پرداخت پول بیشتر به ۸.۸ اینچ می‌رسد.

در نهایت باید گفت آئودی از نظر طراحی و تکنولوژی‌های داخلی کمی مدرن‌تر از ب‌ام‌و بوده و فکر می‌کنیم خریداران این دو خودرو با توجه به قیمت‌گذاری و سبک طراحی‌ای که دوست دارند انتخاب واضحی خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ کدام‌یک از این دو خودرو را بیشتر می‌پسندید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    آیودی ماشین بهتریه ولی خب کلاس کلاس جالبی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ائودی یه چیز دیگست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اظهار نظر در مورد این ۲ رقیب سخته اما در کلاسهای ساخت دست بیمر، بنظر آئودی بتونه دست بالا رو داشته باشه
    آئودی جدیدا داره خیلی قوی کار میکنه خصوصا در مورد طراحی های داخلی تکنولوژیک
    .
    یه سوال دیگه، دوستان کسی اطلاع داره مدیر ایرانی تیم طراحی بیمر نادر فقیه،
    که نسل قبل سری ۷ رو طراحی کرده بود، سرپرستی تیم طراحی مدل جدید دیگه ای رو داشته باشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم تو طراحی نسل جدید سری سه هم مشارکت داشته !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمید فورد

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ائودی شبیه لکسوس بیشتر بی ام و بنظر بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. MAHDI

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و X2 توهمین هفته 2 رقابت ازش بیرون اومد یکی از مجله اتواکسپرس که بین ب ام و X2 ولکسوس UX هستش که جایگاه اول لکسوس UX وجایگاه دوم ب ام وX2 میشه!
    رقابت دوم رو مجله کارانددرایو انجام داده بین
    ب ام وX2 و رنجروور ایووک جدید که جایگاه اول X2 شدهوجایگاه دوم رنجروور ایووک!

    ((( از نظر طراحی آئودی جذاب تره اما اگه قرار به انتخاب باشه یه کلاس کاربردی تر وکامل تر روانتخاب میکنم یعنی ب ام و X1 فیس لیفت جدید که فوق العاده جذاب شده)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عکس اول گویاست / ب ام و – خیلی زیباتره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انگارشرکت آئودی ازاین همه تیکه وتمسخرش که میکنن درس نگرفته وقرار نیست ضعف هاشو جبران کنه!!!!! در مورد سراگزوز ها!!!!
    در تمام کلاس هایی خودرویی ازA4 گرفته تاA8 و از Q2 گرفته تاQ8 ازسراگزوز های فیک وتقلبی استفاده میکنه ویا بدتر اینکه اصلا سراگزوز نمیذاره!!!! البته مرسدس هم در این موردچندین مدل با سراگزوزهای فیک داره حتی در مدل
    AMG GTR وAMG GT4 63 وچندین مدل دیگه که سراگزوزهایی دارن که حتی لوله اگزوز داخل سراگزوز نیست ودر مدل های غیر AMG کاملا بسته است سراگزوز ها.اما بازهم مرسدس از آئودی بهتره چون آئودی یا کلا سراگزوز نمیذاره ویا فقط یه خط کرومی میکشه!!!!!
    این کارو اگه شرکت هیوندا انجام بده اشکالی نداره که البته اونا میذارن اما شرکت آئودی که یه برند لوکس ساز واسپرت سازهستش به هیچ وجه براش قابل قبول نیست!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      من نذاشتن سر اگزوز رو بدتر از سر اگزوز فیک نمیدونم، اگزوز زیر ماشین باشه مثل پژو سمندای خودمون، این اشکالی نداره.
      ولی اینکه ی شکل هندسی کروم کاری شده به عنوان سر اگزوز روی سپر طراحی کنی و مسیرش رو با پلاستیک ببندی واقعا حال آدم رو بهم میزنه، کاری که آیودی حتی در مدل پرچمدارش هم انجام میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    عکس اول را دقت فرمایید یه جورایی ائودی هم کوپه است هم هاچ بک و هم نیم شاسی
    یک تیرو سه نشان !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیامک

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم همین هفتە یە x2 خریدم رنگ نارنجی کە خیلی شیک و خوش دستە. من اێودی A4 داشتم بدک نبود. ولی بی ام و ادم هیچ وقت ازش سیر نمیشە.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا