آئودی A7 در برابر پورشه پانامرا، رقابت دیزلی

سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 14:48
مطالعه 12 دقیقه
Audi A7 08
در این بررسی از دو خودروی مجلل و رده‌بالای بازار استفاده کرده‌ایم؛ فیس‌لیفت جدید آئودی A7 بیشتر به مجلل بودن خودرو کمک کرده است، و رقیب قدرتمندی...
تبلیغات

در این بررسی از دو خودروی مجلل و رده‌بالای بازار استفاده کرده‌ایم؛ فیس‌لیفت جدید آئودی A7 بیشتر به مجلل بودن خودرو کمک کرده است، و رقیب قدرتمندی چون پورشه پانامرا را به مبارزه طلبیده است.

مدل اجرایی A7 آخرین نسخهٔ به‌روز شده از این خودرو است که با یک ظاهر به‌روز شده و اسپرت، همراه با نشاط بیشتر نسبت به A7 Sportback آمده است. فروش مدل قبلی از این آئودی به مدت چهار سال بوده، که در حال حاضر هم با نام تجاری A7 فیس لیفت به فروش می‌رسد. راه‌اندازی نسخه فیس لیفت، با چراغ‌های جدید و پیشرانه دیزلی و البته کارآمد، و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو می‌باشد که در این آزمون از مدل توربو دیزل S با عملکرد بالا استفاده شده است و به نظر می‌رسد با هندلینگ اسپرت و چالاکی که دارد، رقیب قدرتمند و اسپرت خود، پورشه پانامرای دیزل را به چالش بکشد.

همانند آئودی، پانامرا نیز در اوایل سال جاری به‌روزرسانی شده است، و کابین باشکوه آن باعث می‌شود از نظر راحتی، موقعیت آئودی را در خطر قرار دهد. واژه Porsche MotorSport به این معنی است که یک خودروی با عملکرد بالا را در اختیار دارید که با آن قادر خواهید بود، چه در جاده‌های پر پیچ‌وخم و چه در بزرگراه با سرعت بالا رانندگی کنید و این کنایه از عملکرد و هندلینگ بالای خودروهای پورشه است.

با این حال، قیمت پانامرا تقریباً 10,000 پوند بالاتر از آئودی A7 است و در اینجا این پرسش به وجود می‌آید: آیا پورشه از استعدادهای بالایی برخوردار است و توجیه هزینه بالاتر خود را به‌اندازه کافی دارد یا خیر؟

کپی لینک

شاخ به شاخ

صندلی‌ها و محل نشستن

هر دو خودرو از ویژگی کابین جادار برخوردارند، اما فقط آئودی پنج نفره است. با این حال، برآمدگی کف خودرو که ناشی از سیستم انتقال قدرت است باعث می‌شود که صندلی وسط فقط برای استفاده گاه و بی گاه، مناسب باشد. در مقابل، پورشه بهترین وضعیت صندلی را برای چهار نفر ارائه کرده است که سفت و سخت سرنشینان را در بر می‌گیرد. هر سرنشین عقب یک صندلی اسپرت و محکم را در اختیار دارد، در حالی که محفظهٔ میل‌گاردان کوچک و محصور است، جا فنجانی‌ها و سیستم کنترل هوای عقب به خوبی این قسمت را پوشانیده‌اند و فضای اسپرت در عین حال مجلل را فراهم آورده اند.

اسپویلرها

به‌منظور حفظ ظاهر لوکس و پر زرق‌وبرق خود در عین بهبود وضعیت آئرودینامیک بدنه، هر دو خودرو از اسپویلرهای عقب فعال بهره می‌برند که به زیبایی در بدنه مخفی می‌شوند. در آئودی این باله به‌طور خودکار در سرعت 130 کیلومتر در ساعت بالا می‌رود و هنگامی که سرعت را به زیر 80 کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهید پایین می‌آید. در حالی که پانامرا در سرعت 120 کیلومتر در ساعت باز شده و در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پایین می‌آید. همچنین در هر دو خودرو می‌توان در هر سرعتی، از طریق دکمه‌های روی داشبورد این باله را فعال یا غیرفعال نمایید.

آپشن

رقبای ما در کیت استاندارد با تعداد زیادی از آپشن‌های مفید می‌آیند، همچنین شما می‌توانید تعداد زیادی از آپشن‌های اضافی و اختیاری دیگر را به هردو خودرو اضافه کنید. با این حال، A7 ما با آپشن‌های به ارزش 14,310 پوند، اشک‌آور است در حالی که این آپشنها در پورشه 11,054 پوند قیمت خورده است. از طرفی دیگر در پورشه باید برای بلوتوث 429 پوند بپردازید! یک آپشن ساده که قطعاً باید به‌عنوان استاندارد بر روی یک ماشین 65,000 پوندی نصب شده باشد.

کپی لینک

حکم

جایگاه اول پورشه پانامرا

تصمیم برای جدا کردن یکی از این دو خودروی فوق‌العاده بسیار سخت است، چرا که هر دو خودرو، لوکس و کروزرهای پالایش شده‌ای هستند. اما پانامرا به لطف رانندگی گیراتر و با عملکرد بالای خود، جایگاه بهتری را کسب می‌کند. پانامرا دارای همان روح و شخصیتی است خودروهای اسپرت پورشه به خوبی از آن بهره برده‌اند. ارتباط راننده با فرمان و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی است. پانامرا در یک بسته کامل، عملکرد بالا و هزینه‌های در حال اجرای کمتری را نسبت به آئودی ارائه می‌دهد، همچنین ارزش پانامرا پس از سه سال بسیار بهتر از آئودی خواهد بود که همین موارد به انتخاب یک پانامرای دیزلی فوق‌العاده، کمک شایانی می‌کند.

جایگاه دوم آئودی A7

آئودی A7 اسپرت‌بک، یک خودروی اجرایی رده‌بالا و بسیار جذاب بوده که هم عملی و هم شگفت‌انگیز است. این در حالی که کیفیت قطعات و راحتی کابین، بسیار بالا و هم‌تراز با پورشه پانامرا می‌باشد. در سیستم QUATTRO هم چسبندگی بیش از حدی وجود دارد و هزینه‌های در حال اجرا معقول هستند. با این حال، در حالی که A7 در بزرگراه سریع و پالایش شده است، فاقد شخصیت رانندگی است که در پانامرا می‌توان یافت، و درمجموع صرفهٔ اقتصادی کمتری نسبت به پانامرا دارد که این امور باعث شد در این آزمون جایگاه پایین‌تر را کسب می‌کند.

مشخصات کلیدی

مشخصات

Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic

Porsche Panamera Diesel

قیمت پایه / قیمت مدل تست

£56,575/£70,885

£65,634/£76,688

ارزش باقیمانده پس از (3 سال/36.000)

£25,911/45.8%

£35,311/53.8%

استهلاک

£30,664

£30,323

مالیات سالانه / نرخ بالاتر

£3155/£6,310

£3,787/£7,574

طول / فاصله ی دو محور

4,974/2,914mm

5,015/2,920mm

ارتفاع / عرض

1,420/1,911mm

1,418/1,931mm

موتور / حجم

6 سیلندر خورجینی توربو / 2967 سی سی

6 سیلندر خورجینی / 2976 سی سی

بیشینهٔ قدرت

316 اسب بخار

296 اسب بخار

بیشینهٔ گشتاور

650 نیوتن متر

650 نیوتن متر

گیربکس و دیفرانسیل

8 سرعته اتوماتیک / 4WD

8 سرعته اتوماتیک / RWD

حجم باک

73 لیتر

80 لیتر

حجم صندوق عقب

535 لیتر

445 لیتر

وزن خودرو / حمل بار

1,895/535kg

1,900/600kg

دایره دور زدن خودرو

11.9 متر

12 متر

گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی

3 سال (60.000 کیلومتر) / 3 سال

3 سال (نامحدود) / 2 سال

رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده

12 / 26

6 / 3

0 تا 60 مایل

5.1 ثانیه

5.7 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر

258 کیلومتر

مسافت ترمز از سرعت 112 تا 0 کیلومتر

46.8 متر

42.8 متر

میزان نویز کابین در سرعت 112 کیلومتر

69 دسی‌بل

64 دسی‌بل

مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی

6.15 لیتر

6.4 لیتر

مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس

6.8 لیتر

6.4 لیتر

تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات

221/162g/km/28%

206/169g/km/29%

ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین

6 عدد / دارد / دارد / 810 پوند

8 عدد / دارد / دارد / 473 پوند

تشخیص باران/ کروز/ کروز کنترل فعال

2.000 پوند / دارد / 1.330 پوند

1.116 پوند / دارد / 4.589 پوند

رنگ متالیک / چراغ LED

655 پوند / دارد

851 پوند / 1.907 پوند

صندلی الکتریکی / چرم / گرم‌کن صندلی

دارد / دارد / دارد

دارد / نیمه‌کامل / دارد

ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث

دارد / دارد / دارد / دارد

دارد / 224 پوند / دارد / 429 پوند

[polldaddy poll=8860586]

منبع: autoexpress

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.