نسخه‌ جدید آئودی A4 آل‌رود در دیترویت

سه‌شنبه 29 دی 1394 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
2017-Audi-A4-Allroad-23
آئودی A4 آل‌رود استیشن واگن که برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل امریکای شمالی در دیترویت به نمایش درآمده، از همان اِلمان‌هایی استفاده...
تبلیغات

آئودی A4 آل‌رود استیشن واگن که برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل امریکای شمالی در دیترویت به نمایش درآمده، از همان اِلمان‌هایی استفاده می‌کند که نسل‌های قبل آل‌رود را نیز از یک سری استیت‌های معمولی به کراس‌هایی زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند. مدل جدید A4 آل‌رود که انتظار می‌رود که به عنوان یک مدل ۲۰۱۷ ارائه شود، از یک ارتفاع بالاتر رانندگی در کنار یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، گلگیرهای برجسته و تایرهای چسبان بهره‌مند شده است.

در مورد مشخصات این مدل در بازار ایالات متحده هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده، ولی گفته شده که این خودرو در بازارهای دیگر با یک گزینه پیشرانه بنزینی و ۵ گزینه دیزلی در دسترس قرار خواهد گرفت. خروجی این پیشرانه‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۷۲ اسب‌بخار متغیر خواهد بود. آپشن‌های گیربکس نیز شامل یک گیربکس ۶ دنده دستی و یک سیستم دو کلاچه ۷ سرعته اتوماتیک هستند.

در همین حال، انتظار می‌رود که این مدل همانند نسخه کنونی A4 آل‌رود، تنها با یک موتور بنزینی ارائه شود. این موتور، همین حالا نیز در مدل معمولی A4 مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت ۲ لیتری چهار سیلندر همراه با توربوشارژ، قدرتی برابر ۲۵۲ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۷۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. مطابق گفته آئودی، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با استفاده از این موتور در مدت ۶/۱ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت نیز به ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این اعداد در سطح بالاتری نسبت به ۲۲۰ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر مدل کنونی A4 آلرود قرار می‌گیرند و بنابراین، در مدل جدید می‌توان سطح عملکرد بالاتری را انتظار داشت. اگر کاهش‌وزن ناشی از استفاده از پلتفرم MLB Evo را درنظر بگیریم، A4 آل‌رود جدید احتمالاً هیجان بسیار بالایی در پشت‌فرمان، چه در جاده و چه در خارج از جاده، خواهد داشت.

مزیّت دیگر پلتفرم MLB Evo در سیستم تعلیق است. تنظیمات جدید در این سیستم شامل یک طراحی جدید ۵ لینک در تعلیق جلو است و همین‌طور، ساختار جدید ۵ لینک جایگزین لینک‌های ذوزنقه‌ای قبلی در سیستم تعلیق عقب شده است. همچنین سیستم «انتخاب حالت رانندگی آئودی» صاحب یک حالت جدید با عنوان «آفرود» شده است. ارتفاع رانندگی نیز نسبت به مدل معمولی A4 به اندازه ۳۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که طراحی داخلی کابین نسبت به فرمت A4 معمولی تغییری نکرده است. در جلوی داشبورد، یک سری دریچه‌های هوا و یک سطح بزرگ تزئینی قرار گرفته‌اند. برای راننده، یک نمایشگر ۱۲/۳ اینچی برای مجموعه ابزارها (کابین مجازی آئودی) در نظر گرفته شده است. این کابین همچنین طرح‌های کرومی و چراغ‌های LED زیادی در خود دارد؛ چیزی که به نظر می‌رسد که در صنعت خودروی امروز، طالبان زیادی پیدا کرده است.

آخرین محصول اینگولشتات برای رقابت با مدل‌هایی مانند ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز کلاس C، یعنی A4 سدان، خودروی دیگری است که نسخه آلرود را در نمایشگاه دیترویت همراهی می‌کند.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.