5 نکته‌ای که باید درباره آئودی Q2 بدانیم

دوشنبه 17 آبان 1395 - 13:30
مطالعه 7 دقیقه
audi-q2-2016
یک روز دیگر و اضافه شدن شاسی‌بلندی دیگر به رنج شاسی بلندهای رو به رشد آئودی! با سوار شدن و راندن این خودرو 5 نکته‌ای را که شایان ذکر است...
تبلیغات

یک روز دیگر و اضافه شدن شاسی‌بلندی دیگر به رنج شاسی بلندهای رو به رشد آئودی! با سوار شدن و راندن این خودرو 5 نکته‌ای را که شایان ذکر است فهمیده‌ایم. با ما همراه باشید.

در چهارمین شاسی‌بلند آئودی دنبال چه هستید؟ بله می‌دانیم که شاسی بلندها خیلی موردپسند ماشین بازهای واقعی نیستند اما خریداران هم‌اکنون عاشق این خودروها بوده و همین آئودی Q2 نیز رقیبی قوی در کلاس خود است.

بهای مدل بنزینی TFSI با پیشرانه 1.4 لیتری از 22380 پوند آغاز می‌شود البته باید گفت که مدل مجهز به پیشرانه‌ی 1 لیتری با بهای 20230 پوندی در آینده به عنوان پایه‌ترین مدل مطرح خواهد بود. سطح بالاترین مدل نیز از پیشرانه‌ی 2 لیتری TDI بهره برده و قیمت 35730 پوندی دارد.

هنگام سواری با این خودرو 5 نکته‌ی پیش رو ما را تحت تأثیر قرار دادند.

  • استایل و طراحی

ما می‌دانستیم که شاسی‌بلند کوچک‌تر گاهی اوقات توسط آئودی محصور می‌شده و طبیعتاً نگران بودیم که این خودرو نیز ظاهری شبیه یک Q3 کوچک شده پیدا کند. در مجموع بخش اعظم طیف محصولات کنونی این شرکت ظاهری آشنا دارند.

این موضوع شاید از زمان معرفی Q3 یک فرصت از دست رفته محسوب گردد اما خوشبختانه آئودی با خلق Q2 را درستی را پیموده است.

ظاهر عصبانی و خطوط منظم و تیز به همراه ستون C جالب (با رنگ‌های متنوع) از ویژگی‌های شاخص این خودرو هستند.

  • تعویض دنده‌ی دستی

خب این یک خودروی پرفورمنس نیست اما با توجه به اینکه تعویض دنده‌های دستی آن تحسین زیادی را برمی‌انگیزد پس به سادگی نمی‌توان از کنار آن رد شد.

شاید این گیربکس از نظر مکانیکی چندان جلب‌توجه نکند اما تعویض‌های نسبتاً کوتاه و دقیقی دارد که به اندازه‌ی کافی راننده را درگیر می‌کند.

همه‌ی خودروهای ساخته شده بر مبنای معماری MQB که دارای گیربکس دستی هستند همانند این خودرو تعویض‌های خوبی دارند.

  • سواری خودرو هیجان‌انگیز است

همان‌گونه که اشاره شد این یک خودروی پرفورمنس نیست اما عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم با این خودرو کار لذت بخشی است. این خودرو دارای همان سیستم فرمانی است که در S3 با قدرت 297 اسب بخار نیز وجود دارد و سرعت آن نیز خوب است.

بخش جلویی خودرو چسبندگی مناسبی دارد و البته اگر فشار زیادی به خودرو وارد کنید شاهد کم فرمانی ایمن و پیش بینی شده‌ای خواهید بود. تکان‌های بدنه به خوبی کنترل شده و به لطف وزن کم (1200 کیلوگرم) Q2 فرز و چابک احساس می‌شود.

پیشرانه‌ی بنزینی 1.4 لیتری توربو با قدرت 148 اسب بخار به طور معقولی سریع و مشتاق است و در مدت 8.5 ثانیه خودرو را از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

  • کابین

آئودی همیشه در بخش کابین خودروهایش قوی عمل کرده بنابراین جای تعجبی ندارد که Q2 دارای کابینی با کیفیت باشد. هر سطحی که لمس می‌کنید حس گران‌بها بودن را به شما منتقل خواهد کرد و البته گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا موارد دلخواهتان را به کابین اضافه کنید.

  • کاکپیت مجازی فوق‌العاده است

سیستم کاکپیت مجازی فوق‌العاده‌ی آئودی که جایگزین نشان‌دهنده‌های فیزیکی می‌شود در اکثر مدل‌ها گسترش یافته و در Q2 نیز در دسترس است. ناوبری این سیستم آسان است و نسبت به صفحه موجود در میانه داشبورد جذاب‌تر است.

  • تجهیزات نه‌چندان سخاوتمندانه

سیستم تعلیق اسپورت خودرو بیش از آنکه خوب باشد پذیرفتنی است زیرا خودرو را سفت‌تر می‌کند.

تجهیزات استاندارد خودرو نیز چیزی نیست که آن را سخاوتمندانه بنامید و جای تعجب نیست که بهای آغازی 22 هزار پوندی می‌تواند خیلی زود با آپشن های زیاد افزایش یابد. برای مثال کاکپیت مجازی خودرو آپشن 1595 پوندی است.

  • نتیجه‌گیری

آئودی Q2 رقیبی خوب در این بخش از بازار است حتی اگر فاقد برخی ویژگی‌ها باشد.

این خودرو جادارتر از نیسان جوک بوده و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها از خاطرات محو شود. بهای آغازی این خودرو از رقبای کمی بزرگ‌تر از خود یعنی ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA کمتر است.

منبع: carthrottle

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.