معرفی آئودی E-Tron GT مدل 2025 با حداکثر 912 اسب بخار قدرت

سه‌شنبه 29 خرداد 1403 - 13:41
مطالعه 5 دقیقه
audi-rs-e-tron-performance-2024
پس‌ازاینکه پورشه تایکان چند ماه پیش به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، حالا پسرعموی آن یعنی آئودی E-Tron GT هم برای مدل 2025 با قدرت، سرعت...
تبلیغات

پس‌ازاینکه پورشه تایکان چند ماه پیش به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، حالا پسرعموی آن یعنی آئودی E-Tron GT هم برای مدل 2025 با قدرت، سرعت شارژ و برد بیشتر معرفی شده است.

کل خانوادهٔ E-Tron GT جدید به یک پکیج باطری بزرگ‌تر 97 کیلووات ساعتی مجهز شده که 9 کیلوگرم سبک‌تر از باطری 84 کیلووات ساعتی قبلی است. سیستم احیای انرژی ترمزها نیز ارتقاء پیدا کرده و از 290 کیلووات به 400 کیلووات افزایش یافته است. به لطف این ویژگی‌ها، سدان الکتریکی آئودی می‌تواند در شرایط ایده‌آل تا 610 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند. علاوه بر این، حداکثر سرعت شارژ نیز از 270 به 320 کیلووات افزایش پیدا کرده که یعنی حالا باطری‌ها ظرف تنها 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌شود و 10 دقیقه شارژ 280 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند.

قدرت موتورهای الکتریکی E-Tron GT نیز افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است. نسخهٔ پایه که حالا E-Tron GT S نام گرفته، از دو موتور با مجموع قدرت 670 اسب بخار استفاده می‌کند که بیشتر از E-Tron GT RS قبلی است. در همین حال، قدرت E-Tron GT RS به 845 اسب بخار افزایش پیدا کرده و آئودی یک پرچم‌دار جدید بنام E-Tron GT RS پرفورمنس را هم به این خانواده اضافه کرده که با 912 اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی تاریخ ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود.

به لطف این افزایش قدرت، E-Tron GT S ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها 0.1 ثانیه از نسخهٔ RS قبلی کندتر است. در همین حال، E-Tron GT RS این کار را در 2.8 ثانیه انجام می‌دهد درحالی‌که E-Tron GT RS پرفورمنس برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نسخهٔ پایه 245 کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که دو نسخهٔ RS می‌توانند تا 250 کیلومتر بر ساعت پیش بروند.

آئودی همچنین E-Tron GT مدل 2025 را به ترمزهای جدیدی هم مجهز کرده است. E-Tron GT S به‌صورت استاندارد با دیسک‌های فولادی عرضه می‌شود درحالی‌که مدل‌های RS از دیسک‌هایی با پوشش کاربید تنگستن بهره می‌برند. برای تمام نسخه‌ها دیسک‌های کربن سرامیکی با کالیپرهای 10 پیستونه در جلو هم قابل سفارش خواهد بود. در سیستم تعلیق خودرو نیز ارتقاء قابل‌توجهی صورت گرفته و حالا هنگام ترمز گیری، شتاب گیری و پیچیدن خودرو را کاملاً صاف نگه می‌دارد. برای این خودرو تعلیق فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم قابل سفارش خواهد بود.

E-Tron GT برای مدل 2025 در داخل نیز چند تغییر جزئی را تجربه کرده است که شامل صندلی‌های جدید، غربیلک فرمان متفاوت، سقف شیشه‌ای پانوراما با قابلیت مات شدن، به‌روزرسانی صفحه آمپر دیجیتالی و ترکیب جدیدی از متریال مثل ‌تریم چوبی می‌شود. قیمت آئودی E-Tron GT S در اروپا از 126 هزار یورو آغاز می‌شود که این رقم در E-Tron GT RS به 147,500 یورو و E-Tron GT RS پرفورمنس به 160,500 یورو می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.