آئودی با تغییراتی فنی، هندلینگ RS3 را ارتقاء داده و با بکار گیری پنج شیمیدان، به بهبود بوی نویی متریال داخلی خودرو توجه ویژهای داشته است!
نسخهٔ جدید آئودی RS3 پسازاینکه چندی پیش رکورد سریعترین خودروی کامپکت پیست نوربرگرینگ را شکست، حالا رسماً معرفی شده است. هرچند این صرفاً یک بهروزرسانی میاندورهای است ولی مردان آئودی تغییرات قابلتوجهی در این کامپکت آتشین ایجاد کردهاند. در بیرون RS3 مدل ۲۰۲۵ شاهد تغییراتی در جلوپنجره با الگوی داخلی و قاب جدید هستیم که در کنار ورودیهای هوای جدید و اسپلیتر برجسته، بر جذابیت ظاهری خودرو افزودهاند.
همچنین برای دیلایتهای خودرو هم گرافیک جدیدی متشکل از ۲۴ عنصر در نظر گرفته شده که به شکل پرچم شطرنجی چیده شدهاند. برای کسانی که این الگو را دوست ندارند نیز سه گرافیک دیگر تدارک دیده شده است که از طریق نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی قابل انتخاب خواهد بود. در عقب خودرو شاهد گرافیک جدید چراغها، شبرنگهای عمودی، دیفیوزر بزرگتر و دو سر اگزوز بیضیشکل جدید با فریم مشکی هستیم. سه رنگ جدید آبی آسکاری، قرمز پروگرسیو و خاکستری دیتونا به همراه رینگهای ۱۹ اینچی مشکی مات هم تکمیلکننده تغییرات بیرونی RS3 مدل ۲۰۲۵ هستند.
زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که خودرو را در ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند. بااینحال، مهندسان آئودی از طریق بهبود هندلینگ، پرفورمنس RS3 را ارتقاء دادهاند. بدین منظور، سیستم توزیع گشتاور متغیر و همینطور تنظیمات سیستم کنترل پایداری و کمکفنرهای تطبیقی، تغییر کردهاند.
به لطف این تغییرات، کمفرمانی از بین خواهد رفت و خودرو با دقت بیشتری وارد پیچها میشود. این یعنی راننده میتواند با سرعت بیشتری وارد پیچ شود و هنگام خروج از پیچ هم زودتر شتاب بگیرد. همچنین حالا وادار کردن RS3 به بیشفرمانی عمدی هم آسانتر شده است. در داخل این ماشین هم تغییرات قابلتوجهی صورت گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به صندلیهای اسپرت فیبر کربنی سفارشی، نورپردازی داخلی و دوخت متضاد در قسمتهای مختلف اشاره کرد. همچنین آئودی تیمی متشکل از پنج شیمیدان را هم به کار گرفته تا مطمئن شود تمام متریالی که برای داخل RS3 در نظر گرفته بوی خوب خودروی نو بدهند.
آئودی RS3 جدید در دو نسخهٔ سدان و هاچبک از پاییز پیش رو راهی نمایندگیهای فروش در اروپا خواهد شد اما آمریکاییها باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ صبر کنند. قیمت این ماشین در آلمان برای نسخهٔ هاچبک از ۶۶ هزار یورو و برای نسخهٔ سدان از ۶۸ هزار یورو آغاز میشود.
Mr. gt c
۳۱ مرداد ۱۴۰۳از معدود آلمانی ک هنوز اصالت ظاهریش رو حفظ کرده
F22RAPTOR
۳۱ مرداد ۱۴۰۳میشه گفت هاچ بکش
فضای سر بلندتری نسبت به نسخه سدان واسه سرنشینهای عقب داره
B
۳۱ مرداد ۱۴۰۳جلو پنجرش دیگه خیلی مسخره شده
جرمی کلارکسون
۳۱ مرداد ۱۴۰۳بی ام و های جدید چی میگی؟
B
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اون جلو پنجرش معقوله سپرش مسخرس این کلن جلو پنجرست اون گوشه موشه ها هم یکم فلز و چراغه و در مدت کوتاهی دلتونو خواهد زد من تو همون نگاه اولم خوشم نیومد
بعدا فروشش هم با m2 مقایسه میشه میفهمید
Arshia m3csl
۳۱ مرداد ۱۴۰۳چقدر زیباست این ائودی rs5 ائودی واقعا حرف نداره😍 کیفیت و قدرتش و طراحیش بی نظیره امیدوارم موتور ۵ سیلندر ائودی به این زودیا ازبین نره این انجین شاهکاره
محمد جواد شهبازی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳وقتی داخل این ماشین رو میبینم خدارو شکر میکنم که هنوز شبیه داخل تسلا با اون نمایشگر(تلویزیون 49 اینچش) نشده تا حدودی :)
Galant.VR4(JDM)
۳۱ مرداد ۱۴۰۳بهترین عددی که میشه روش بزاری 40هزار یورو هست تو رده قیمتی رقبای زیادی داره حتی تو خود آلمان بیمر مثل کوه جلوشه
ظاهرش که خوبه مشخصاتش هم بد نیست به این قیمت نمیخوره
ارباب حلقه ها دیگه مثل قبل جذاب نیست
هرموقع ازم میپرسیدند آلمان مثلا کدوم ماشینش سریعه اولین اسم آئودی R8 بود بعد TTو… ولی الان چی بگم این اولین برندی هست که دیگه ازش خوشم نمیاد.
محمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۳سلام دوست عزیز جناب galant.vr4 بزرگوار.این افزایش قیمتی که مشاهده میکنید بیشتر بخاطر افزایش قیمت مواد اولیه هست مثل فولاد که خب افزایش قیمت جهانی داشته. وگرنه یک خودرو ساز یا یک برند طراز اول و شناخته شده ،هیچ وقت نمیخواد با افزایش قیمت بی قاعده بازارش رو محدود کنه.مورد بعدی هم که متریال مورد استفاده مثل چرم ،جیر،آلومینیوم و… و کیفیت ساخت هست.ارادتمند.
Galant.VR4(JDM)
۱ شهریور ۱۴۰۳این مورد رو نمیدونستم ممنونم بابت پاسخ کاملتون.
همهچی در آینده بهتر مشخص میشه و الان نمیشه حرفی زد
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳5 تا شیمیدان جدید اورده تا بوی کیفیت ماشین رو بهتر کنن؟ باریکلا واقعا
رامتین
۳۱ مرداد ۱۴۰۳واقعا طراحی بی نقصی داره. نسخه سدانش بشدت جذابه. پرفورمنس ماشین عالیه چون گشتاور 500 نیوتن متر از یک خودروی 2.5 لیتری فوق العاده هست. جزو معدود سدانهای کامپکنی هست که همچنان زیبا و ماندگار بوده.
DinosaurDana
۳۱ مرداد ۱۴۰۳صنعت خودرو الان مثل یک آتیش هست که با تمام وجود داره شعله افکنی میکنه
و بنظرم تا ۵ سال دیگه تبدیل بشه به یک بازار سود ده بدون سرو صدا ….
نمیشه حدش دقیقی زد که آخرش چی میشه ولی افسوس میخورم که نمیتونم این مدل ماشین ها رو در حالی سوار شم که بوی کارخونه میده هنوز…
ولی شاید یک کارکرده اش رو سوار شدم😂😂😂
JaMsHiD_R1988
۱ شهریور ۱۴۰۳تو ایران ماشین داریم برا ده سال قبل هنوز روکش صندلیاش و برچسب سفید روی کاپوت که از امارات تا اینجا مونده رو نکندن
نمونه اش مرسدس E کلاس فیس لیفتای نسل قبل
یا اتاق دویست فیس لیفت
کلا تو ایران همه چی وارونست😂