خودروی مورد بحث که پاییز سال جاری معرفی خواهد شد یک کراس اوور پرفورمنس با طراحی آشنا است که دارای سپر جلوی اسپورت با ورودیهای هوای بزرگ و عناصر نقرهای میباشد. بخش زیرین جلوپنجره نیز دارای ورودیهایی به منظور بهبود عملکرد خنککنندگی پیشرانه است.
کلیت طراحی SQ2 مشابه نسخه استاندارد بوده اما با بررسی دقیقتر میتوانیم شاهد رینگهای آلیاژی 5 پره و سیستم ترمز ارتقا یافته با کالیپرهای برند S باشیم. این خودرو همچنین یکدستی داشته و عناصر نقرهای رنگ در ستون C بکار رفته است.
بخش عقب این کراس اوور آلمانی نیز دارای همان اصلاحات جلو همچون سپر تغییر شکل یافته به منظور جای دادن چهار خروجی اگزوز میباشد. اگرچه ظاهر این بخش اصلاً جالب نیست اما بهصورت موقتی نصب شده و نسخه نهایی دارای ظاهر بسیار مناسبتری خواهد بود.
کابین نیز تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه استاندارد نداشته و در آن شاهد فرمان چرمی و صندلیهای دو رنگ با دوخت قرمز هستیم. طراحی دو رنگ این خودرو در سایر نقاط نیز مشهود بوده و تریم قرمز روی داشبورد، دربها و کنسول مرکزی بکار رفته است. در تصاویر همچنین میتوانیم پشت آمپرهایی را ببینیم که ردلاین حدود 6100 داشته و حداکثر سرعت نیز تا 280 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.
اگرچه سرعتسنج SQ2 عدد 280 کیلومتر در ساعت را نشان میدهد اما این خودرو نخواهد توانست به چنین سرعتی دست یابد. البته SQ2 خودروی کندی نخواهد بود زیرا انتظار میرود از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی مدل S3 استفاده کند. این خودرو در S3 اسپورت بک قدرت 310 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری داشته و باعث میشود شتاب صفر تا 100 کیلومتر S3 در 4.6 ثانیه ثبت شود و حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر در ساعت برسد.
موضوع جالب اینکه آئودی SQ2 توسط چندین پروتوتایپ اشکودا احاطه شده بود و عکاسان معتقدند این کمپانی نیز میتواند از تجارب آئودی برای تولید نسخه قویتر احتمالی از کاروک استفاده کند.