درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
Supra vs Cayman GTS vs TT RS vs Alpine A110
CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و...
تبلیغات

CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال حرکت و ترمز گیری برگزار شده است، می‌تواند معیار خوبی برای بررسی عملکرد سوپرا در برابر تعدادی از اصلی‌ترین رقبای خود باشد.

ابتدا بهتر است به مشخصات فنی شرکت‌کنندگان نگاهی داشته باشیم. پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلپاین A110 در حالت استاندارد 250 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد اما نمونهٔ حاضر در این رقابت تقویت شده و خروجی پیشرانهٔ آن به 300 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور رسیده است. بااین‌حال A110 هنوز هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما نباید فراموش کرد که این اسپرت فرانسوی سبک‌ترین عضو گروه است.

در سینهٔ تویوتا سوپرا پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و با 340 اسب بخار قدرت قرار گرفته که بیشترین تعداد سیلندر را دراین‌بین دارد. پورشه کیمن GTS از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت با 365 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و نهایتاً آئودی TT RS هم به یک موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با 400 اسب بخار قدرت مجهز است که قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود و همچنین تنها خودرویی است در آن نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

آزمایش اول مسابقهٔ درگ ایستاده است که نتیجهٔ واقعاً عجیبی دارد زیرا در آن ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌کننده یعنی آلپاین A110 پیروز می‌شود. البته مهم‌ترین علت این پیروزی وزن سبک‌تر A110 نسبت به دیگر خودروها است. در این درگ سوپرا هم با زمان 12.1 ثانیه سوم شده است. آزمایش بعدی مسابقهٔ رولینگ (در حال حرکت) در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت اما این پورشه کیمن GTS است که با اختلاف پیروز می‌شود و آلپاین نمی‌تواند آن‌را مغلوب کند.

و در آخر هم آزمایش ترمز گیری از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در این مسابقه چهار خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند اما بااین‌حال کیمن با اختلافی جزئی زودتر از بقیه متوقف می‌شود؛ بنابراین سوپرا در هیچ‌کدام از این تست‌ها پیروز نمی‌شود اما عملکرد قابل‌توجهی را در برابر رقبای اروپایی از خود نشان می‌دهد زیرا کیمن GTS و TT RS نسخه‌های بالایی خانوادهٔ خود هستند و آلپاین هم تقویت شده است. از سوی دیگر، TT RS در هر سه آزمایش عملکرد ضعیفی داشت اما نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع رودستر است که وزن بیشتری از نسخهٔ کوپه داشته و سنگین‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

 

پورشه کیمن GTS

تویوتا سوپرا

آئودی TT RS

آلپاین A110

پیشرانه

2.5 لیتری H4 توربو

3 لیتری I6 توربو

2.5 لیتری I5 توربو

1.8 لیتری I4 توربو

قدرت

365 اسب بخار

340 اسب بخار

400 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

430 نیوتن متر

500 نیوتن متر

480 نیوتن متر

405 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

چهارچرخ

عقب

حداکثر سرعت

290 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

طول

4,393 میلی‌متر

4,380 میلی‌متر

4,201 میلی‌متر

4,180 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,475 میلی‌متر

2,470 میلی‌متر

2,505 میلی‌متر

2,420 میلی‌متر

وزن

1405 کیلوگرم

1520 کیلوگرم

1540 کیلوگرم

1103 کیلوگرم

قیمت

64,911 پوند

56,094 پوند

52,695 پوند

46,910 پوند

 

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.