بررسی آئودی RS Q8 جدید: بی‌ادعا، قدرتمند، گران‌قیمت!

شنبه 9 فروردین 1399 - 14:49
مطالعه 7 دقیقه
2020 Audi RS Q8 Carbon Edition-6
اگر از انتشار اخبار زیاد درباره خودروهای الکتریکی کلافه شده‌اید می‌توانید سری به گاراژ آئودی اسپورت بزنید. با RS Q8 آشنا شوید، یک سوپر شاسی‌بلند...
تبلیغات

اگر از انتشار اخبار زیاد درباره خودروهای الکتریکی کلافه شده‌اید می‌توانید سری به گاراژ آئودی اسپورت بزنید. با RS Q8 آشنا شوید، یک سوپر شاسی‌بلند 111400 پوندی که به اندازه پورشه 911 سریع و به اندازه رولزرویس کولینان سنگین‌وزن است.

همه‌چیز درباره این خودرو از رینگ‌های 23 اینچی گرفته تا پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی 591 اسب بخاری سورپرایز کننده است. به استثنای سوپرکار R8، این خودرو گران‌ترین محصول سبد محصولات متنوع ارباب حلقه‌ها نیز می‌باشد.

به منظور اطمینان از اینکه RS Q8 هندلینگ و توانایی‌های دیگر محصولات آئودی اسپورت را دارد، این خودروساز هرچه تکنولوژی مدرن را داشته در این خودرو بکار برده است. سیستم تعلیق بادی اسپورت و تطبیقی، سیستم چهار چرخ محرک کواترو، میله‌های پایدارکننده الکترومکانیکی، ترمزهای RS سرامیک کربنی، فرمان پذیری چهار چرخ و دیفرانسیل اسپورت کواترو تنها بخشی از فستیوال تکنولوژی آئودی در RS Q8 می‌باشند.

البته نباید نیروگاه آهنین آئودی را فراموش کرد. این پیشرانه 4 لیتری توئین توربو همان نمونه‌ی بکار رفته در RS6 آوانت و RS7 اسپورت بک بوده اما اینجا قدرت 591 اسبی و گشتاور 800 نیوتون متری تولید می‌کند. نتیجه استفاده از این پیشرانه تبدیل شدن RS Q8 به سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا با رکورد 7 دقیقه و 42 ثانیه در پیست مشهور نوربرگ رینگ می‌باشد. بد نیست بدانید این رکورد مشابه رکورد پورشه کیمن GT4 است.

اگرچه قوس‌های چرخ گیرا و ورودی‌های هوای بزرگ باعث تأکید بر ماهیت اسپورت RS Q8 می‌شوند اما کابین حس و حال دیگری دارد. فرمان پوشیده از آلکانترا و صندلی‌های اسپورت نشان دهنده تغییرات این خودرو نسبت به مدل عادی می‌باشند.

RS Q8 در زمان حرکت هم توانمندی‌های خود را با پرفورمنس بسیار خوبش نشان می‌دهد. حتی با وجود رینگ‌های بسیار بزرگ هم شاهد سواری راحتی هستیم هرچند باید در جاده از دست‌اندازها دوری کنید. پیشرانه و گیربکس هم صدای چندانی ندارند و فرمان پذیری تمام چرخ ها باعث شده RS Q8 در سرعت‌های پایین مانورپذیرتر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارید.

البته که آزاد کردن روح وحشی این سوپر شاسی‌بلند کار سختی نیست و شما می‌توانید با 8 حالت رانندگی (بله 8 حالت رانندگی) تنظیمات گوناگونی را داشته باشید. در حالت دینامیک ارتفاع خودرو کم شده و همه‌چیز در خشن‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. پاسخ پیشرانه دیوار کننده بوده و سیستم کواترو هم تمامی قدرت را به سطح جاده منتقل می‌کند. آئودی می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه‌ای داشته و ما هم کاملاً این را باور می‌کنیم.

البته شما در نهایت مجبور به کاهش سرعت خواهید شد و اینجاست که ترمزهای سرامیک کربنی با 10 پیستون خود را نشان می‌دهند. اگرچه ترمزها عملکرد بسیار خوبی دارند اما شما باید همواره از ابعاد فیزیکی و وزن خودرو آگاه باشید و خود را در خطر نیندازید.

از نظر هندلینگ هم چنین قضیه‌ای وجود دارد. آئودی در برابر چپ کردن به خوبی مقاومت می‌کند و تخت و پایدار باقی می‌ماند اما به اندازه پورشه کاین توربو چابک یا درگیر کننده ظاهر نمی‌شود. با این وجود RS Q8 یک جواهر در دنیای خودرو بوده اما خیلی خاطره‌انگیز نیست.

آئودی اسپورت در تولید خودروهای خانوادگی بزرگ، جادار و بسیار سریع کاملاً احساس‌برانگیز عمل می‌کند اما RS Q8 بهترین ساخته این شرکت نیست. سوپر شاسی‌بلند آئودی خیلی بزرگ بوده و به اندازه کافی درگیر کننده نیست. همچنین خیلی سنگین بوده و چابکی زیادی ندارد و البته سواری آن نیز علیرغم رکورددار بودن در جهنم سبز خیلی هیجان‌انگیز نیست. خوشبختانه آئودی راه‌حلی دارد و آن‌هم RS6 نامیده می‌شود که 20 هزار پوند ارزان‌تر می‌باشد.

مشخصات آئودی RS Q8 کربن بلک

  • قیمت: 111400 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 591 اسب بخار/800 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.8 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.