آینده مبهم TT و R8 به خاطر تصمیمات کاهش هزینهای آئودی
نه تنها خودروهای سنتی در حال واگذار کردن بازار به کراس اوورها و شاسی بلندها هستند بلکه برخی خودروهای اسپورت و سوپرکارها نیز زمینگیر شدهاند و مشتریان بیشتر به سمت خودروهای الکتریکی شده گرایش پیدا کردهاند. به نظر میرسد این روند در سالهای آتی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
به همین خاطر خودروسازان شروع به بازنگری در سبد محصولات خود کردهاند و جدای از تولید شاسی بلندهای جدید، تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی دارند. آئودی مثال خوبی برای ماجراست زیرا قبلاً برنامههای خود را اعلام کرده برنامههایی که به دنبال کاهش شدید هزینهها هستند.
این برند آلمانی میخواهد تا پیش از پایان سال 2022 تا 15 میلیارد یورو در هزینههای خود صرفهجویی کند و از این میان 12 میلیارد یورو به توسعه خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد یافت. سه سال بعد نیز آئودی سرمایهگذاری 37 میلیارد یورویی در بخش تحقیق و توسعه و کارخانهها و تجهیزات خود خواهد داشت. این برنامه توسط برام شات مدیرعامل اسبق آئودی کلید زده شده است. هماکنون مارکوس دوزمن وظیفه هدایت ارباب حلقهها را بر عهده دارد.
اگرچه آئودی هم همانند دیگر خودروسازان این روند جهانی را دنبال کرده و نمیخواهد از بقیه عقب بماند اما این برنامه با عوارضی همراه است زیرا دو محصول مشهور آن یعنی TT و R8 شاید بازنشسته شوند. اتوکار میگوید آینده این دو خودرو پیش از این هم زیر سوال بوده و احتمال تبدیل آنها به خودروهای تمام الکتریکی وجود دارد.
یکی از منابع ناشناس به این مجله گفته است:
خودروهایی همچون TT و R8 در گذشته به عنوان بخشی از فرایند کاهش هزینهها در نظر گرفته شدهاند. البته هماکنون تمرکز بیشتری روی این موضوع صورت گرفته است.
جزئیات نسل بعدی این دو خودرو مشخص نیست اما اگر آئودی تصمیم بگیرد همین برنامه را عملی کند قطعاً با پشتیبانی گروه فولکسواگن همراه خواهد بود حمایتی که شامل استفاده از پلتفرم الکتریکی و چندین قوای محرکه و باتری است.