تجربه رانندگی با آئودی SQ7 جدید مدل 2020

سه‌شنبه 8 مهر 1399 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
New Audi SQ7-11
این جدیدترین نسخه از آئودی SQ7 است، مخوف‌ترین نسخه از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت...
تبلیغات

آئودی پیشرانه 8 سیلندر دیزلی قبلی را کنار گذاشته و از نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی جدیدی در رقیب رنجروور اسپورت SVR استفاده کرده است. این خودرو با در نظر گرفتن مشتریان اروپایی توسعه نیافته بلکه بیشتر تمرکز خود را روی آمریکای شمالی و چین گذاشته جایی که خودروهای دیزلی پرفورمنس خواهان چندانی ندارند اما تشنه‌ی شاسی بلندهای بزرگ و قدرتمندی همچون SQ7 هستند.

پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری جدید در اکثراً محصولات آئودی و گروه فولکس‌واگن از RS7 گرفته تا پورشه پانامرا، بنتلی کانتیننتال GT و حتی لامبورگینی اوروس دیده می‌شود.

اما این نیروگاه آهنین در SQ7 جدید قدرت 500 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری تولید می‌کند. قدرت بیشتر پیشرانه روی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تأثیر مثبتی داشته و آن را از حدود 5 ثانیه در نسخه قبلی به 4 ثانیه نزدیک‌تر کرده است. بهبودهای پرفورمنس این قدبلند اسپورت چشمگیر بوده و اینجاست که شخصیت قدرتمند پیشرانه 8 سیلندر در یک شاسی‌بلند هفت نفره خودش را نشان می‌دهد.

SQ7 اگرچه قدرت بیشتری داشته اما مصرف سوخت آن تقریباً به اندازه قبل بوده و البته سر و صدای تولیدی نیز نسبت به مدل دیزلی قبلی کاهش یافته است. اگر بخواهیم انتقادی از این پیشرانه داشته باشیم باید به شخصیت آن اشاره کنیم که به پای پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری مرسدس-ای ام جی، نیروگاه 4.4 لیتری ب ام و X5 M50i و پیشرانه 5 لیتری سوپرشارژردار جگوار اف پیس SVR نمی‌رسد.

البته SQ7 جانور متمایزی نسبت به دیگر شاسی بلندهای داغ بازار بوده و نام آن نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. عدم استفاده از نشان پرچم‌دار RS باعث شده فضای کافی برای ارائه راحتی و آسایش در کابین وجود داشته باشد. برخی رقبا از این نظر عمده تمرکز خود را روی حداکثر پرفورمنس گذاشته‌اند. نتیجه اینکه SQ7 نرم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

سواری خودرو نرم بوده و سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته مبدل گشتاور هماهنگی خوبی با کل مجموعه دارند؛ اما کیفیت سواری خودرو ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی به همراه تنظیمات خاص S به‌صورت استاندارد وجود داشته و وقتی حالت رانندگی کامفورت را انتخاب کنید SQ7 سواری بهتری نسبت به مرسدس یا ب ام و خواهد داشت.

و این سواری نرم بدون قربانی کردن کنترل حرکات بدنه به دست آمده است. با انتخاب حالت دینامیک رانندگی سواری خودرو کمی سفت تر خواهد شد اما هنوز هم راحت‌تر از رقبا خواهد بود. شاسی بلندهای پرفورمنس معدودی در پیچ‌ها حس خاصی دارند و SQ7 نیز از این قضیه مستثنا نیست اما این خودرو به لطف فرمان پذیری تمامی چرخ ها پایداری مثال‌زدنی و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد.

برسیم به کابین که ترکیبی از صفحات نمایش مرکزی و کاکپیت مجازی 12.3 اینچی می‌باشد. صندلی‌های اسپورت با لوگوی S و فرمان جدید نیز جزو ویژگی‌های برجسته کابین هستند. در بدنه نیز کیت اسپورت تری بکار رفته است. سطح تجهیزات این خودرو نیز از نسخه‌های S لاین مدل عادی گرفته شده است.

SQ7 به‌صورت پنج و هفت‌نفره در دسترس بوده و فضای بار 705 لیتری آن نیز قابل‌توجه است. نسخه‌های فول این خودرو بلک ادیشن و ورسپرانگ هستند که از تجهیزات بیشتر و ظاهر متمایزتری برخوردار هستند.

اگر هنوز هم راحتی را به سرعت ترجیح می‌دهید آئودی SQ7 گزینه قابل تاملی در بازار شاسی بلندهای پرفورمنس خواهد بود. این خودرو به اندازه مرسدس یا ب ام و هیجان‌انگیز نیست اما کروزری مناسب برای فواصل طولانی بوده و افزودن پیشرانه 8 سیلندر بنزینی نیز باعث شده شخصیتی سریع‌تر و قوی‌تر از قبل داشته باشد. البته هزینه‌های نگهداری چنین خودرویی نیز بیشتر شده و این موضوعی طبیعی است.

مشخصات آئودی SQ7 TFSI کواترو تیپ ترونیک

  • قیمت: 78190 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 500 اسب بخار/770 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.